Mopho keys en tetra polychain? De moeite?

Steve303

aka WOLF
Heeft er hier iemand ervaring met het polychainen van een mopho keys en de tetra?
Of ga je beter voor een P08? De PO8 heeft geen sub osc's dus ik vind deze niet echt te vergeijken.
Is het keyboard dan niet te klein geworden als de mopho ineens polyfoon is?
Graag jullie opmerkingen of ervaringen.

Hier een mopho+tetra gebruiker, en niet de eerste keer dat ik die vraag beantwoord denk ik, al was dat mogelijk niet hier. En desondanks dat ik best een tevreden gebruiker ben, zou ik het toch niet aanraden om verschillende redenen.
De eerste noem je zelf al. Ik vind een tweeënhalf octaaf klavier inderdaad te weinig voor 5 stemmen polyfonie.
Als je toch het geld hebt voor een P08, zou ik gewoon die doen. Hoewel ik het interface van de mopho best goed vind, is dat van de prophet toch nog steeds een stuk knoppiger, en vooral wanneer je de sequencer veel wilt gebruiken (zonder computer), is het een stuk handiger. Prophet heeft geen subs, maar met layeren kan je dat toch aardig benaderen.
Het enige wat je dan nog mist is de feedback van de mopho. en als je die echt belangrijk vind, zou ik gewoon voor de mopho x4 gaan. Moest die er indertijd al geweest zijn, had ik dat ook gedaan. Een octaaf meer en geen mixer meer nodig om outputs te combineren.

Ik heb zelf alleen de Mopho, Tetra komt er binnenkort bij. Zelf was ik niet zo weg van de Prophet 08 na hem een avondje geprobeerd te hebben. De Mopho ben ik echter wel van onder de indruk; de subosc's en feedback maken voor mij een wereld van verschil. Had de Prophet 08 deze functies ook, zou ik deze hebben staan. Ja je kunt layeren, maar dit kost je wel weer polyfonie.

Wat panic zegt is inderdaad een oplossing, hoewel ik die Mopho x4 nog niet 2e hands ben tegengekomen. Ik zou alleen nog steeds liever een Mopho x5 hebben dan ;)

Als dat je enige overblijvende twijfel is, lijkt 4 stemmen met 44 toetsen toch logischer dan 5 stemmen met 32 toetsen.

Back