VST instrument naar mono

cns

sfm
Ik ben al ff uit de studio en zit er nu weer even in, maar alle jezus... ik ben :stupid aan het worden denk ik...

Ik heb een drum vst plugin voor mijn kick, deze poept alleen maar stereo uit, dit wil ik gelijk naar mono hebben, maar ik kom er met geen mogelijkheid uit. Als ik een mono group heb aangemaakt, hoor ik de kick alleen links... Opzich logisch maar hoe krijg ik dat ding gewoon in het midden? Ik snap er werkelijk geen kut van... In Ableton is het allemaal niet zo moeilijk, maar ik wil dit gewoon in Cubase voor elkaar krijgen. het lijkt me toch sterk dat ik de kick moet bouncen en dan deze op een mono spoor ga afspelen...

De frustratie vliegt hier gelijk alweer tegen de muur aan...

Routen naar een mono FX spoor?

Volgens mij is er in Cubase ook een standaard plugin waarmee je het signaal mono maakt.

Mono FX spoor ga ik is ff testen!

Ja die plugin is er idd, maar ik geloof niet dat dit echt werkt, als ik de boel naar een mono group gooi is het nog kut, staat de kick op links, of rechts... pfff je zou toch verwachten dat dit allemaal niet zo moeilijk hoeft te zijn. Dus dan heb ik die vst als insert gebruikt

Ja ik wil eigenlijk niet die overstap maken... Ik werk al jaren met Cubase en om nu de switch te maken naar Ableton... Op de 1 of andere manier kan ik niet echt wennen, mijn manier van werken is echt volledig op Cubase en niet Ableton, maar ja de frustratie is ook iets om mee te nemen in de beslissing :p

Ja ik wil eigenlijk niet die overstap maken... Ik werk al jaren met Cubase en om nu de switch te maken naar Ableton... Op de 1 of andere manier kan ik niet echt wennen, mijn manier van werken is echt volledig op Cubase en niet Ableton, maar ja de frustratie is ook iets om mee te nemen in de beslissing :p

Ik gebruikte Cubase al 10 jaar en kon ermee lezen en schrijven. Nu een jaartje Ableton + Push en ik zou voor geen goud meer terug willen.

Routen naar een mono FX spoor?

Volgens mij is er in Cubase ook een standaard plugin waarmee je het signaal mono maakt.

Ja, o.a. door dit soort shit ben ik overgestapt naar Ableton...

Ik gebruikte Cubase al 10 jaar en kon ermee lezen en schrijven. Nu een jaartje Ableton + Push en ik zou voor geen goud meer terug willen.

Beetje sneu, 10 jaar lezen en schrijven met Cubase en je weet het antwoord niet hoe je uiterst simpel ZONDER plugin stereo mono kan maken. En dan wel met gestrekt been er in hakken en verkondigen dat je door "dat soort shit" overgestapt bent op Live. Jaja..

:D

Beetje sneu, 10 jaar lezen en schrijven met Cubase en je weet het antwoord niet hoe je uiterst simpel ZONDER plugin stereo mono kan maken. En dan wel met gestrekt been er in hakken en verkondigen dat je door "dat soort shit" overgestapt bent op Live. Jaja..

Maar gelukkig was er iemand om hem daar op te wijzen.....dat was ook hardstikke belangrijk natuurlijk! ;)
Als we nou allemaal eens wat minder lange tenen zouden hebben he.....of een kleiner potje zout......:kroon:

Geef hier je mening over software ed. en niet over andere forumgebruikers, daar ga je maar voor naar nujij.nl, daar stikt het van types als jij namelijk.

Ik kan een hele lijst met redenen geven waarom ik van Cubase ben afgestapt, oa door de nogal inflexibele routingmogelijkheden.

Als iets wel flexibel is in Cubase, is het routing.

Laatst gewijzigd:
Ik ben al ff uit de studio en zit er nu weer even in, maar alle jezus... ik ben :stupid aan het worden denk ik...

Ik heb een drum vst plugin voor mijn kick, deze poept alleen maar stereo uit, dit wil ik gelijk naar mono hebben, maar ik kom er met geen mogelijkheid uit. Als ik een mono group heb aangemaakt, hoor ik de kick alleen links... Opzich logisch maar hoe krijg ik dat ding gewoon in het midden? Ik snap er werkelijk geen kut van... In Ableton is het allemaal niet zo moeilijk, maar ik wil dit gewoon in Cubase voor elkaar krijgen. het lijkt me toch sterk dat ik de kick moet bouncen en dan deze op een mono spoor ga afspelen...

De frustratie vliegt hier gelijk alweer tegen de muur aan...

Welke plug is het en hoe lossen andere gebruikers dat op?

Ik gebruik daarvoor de TDR dynamic range meter. Is eigenlijk voor andere dingen bestemd (Luidhuid mix chekken, correlatie, dynamiek die er nog rest in je mix), Maar je hebt daar onderaan in het midden de knop Mono voor je mix mono te chekken! Kan je dus gewoon ook gebruiken om iets stereo mono te maken. TDR Is gratis trouwens.

Welke plug is het en hoe lossen andere gebruikers dat op?

Ik gebruik daarvoor de TDR dynamic range meter. Is eigenlijk voor andere dingen bestemd (Luidhuid mix chekken, correlatie, dynamiek die er nog rest in je mix), Maar je hebt daar onderaan in het midden de knop Mono voor je mix mono te chekken! Kan je dus gewoon ook gebruiken om iets stereo mono te maken. TDR Is gratis trouwens.

Bedankt! Ik ga die zeker eens even checken...

Maar het schijnt ook "makkelijk" te werken met de Control Room optie, alleen is dit iets wat ik even goed moet gaan bestuderen, want dat is voor mij onbekend gebied.

p.s. wat ik alleen niet tussen mijn oren krijg is, als ik dus idd een mono fx channel heb en daar komt die kick uit. Zodra ik dit mono signaal naar stereo Group Channel zet, help ik het mono gedeelte dan om zeep?

Je kan de CurveEQ omzetten naar een mid-side eq. Dan in deze EQ het mid gedeelte solo-en.

Als iets wel flexibel is in Cubase, is het routing.

Klopt, daar kan ableton niet aan tippen. Toch heeft Abl die ene troef: Workflow. Echt ALLES in cubase gaat langzamer om te bereiken. De enige manier om dit te omzeilen is goeie templates maken in Cubase, zodat je snel je ideeen kunt realiseren. Maar je raadt het al: dat kost tijdddd

Back