defecte Eminent 310 op MP

Even inhaken: de 2000GT op dit forum blijft ook een erg leuk orgel! Niet 100% de 310 klank, maar op zijn manier ook gigaleuk en uitgebreider. Hij heeft een uitgebreid string ensemble, en een arpeggiator op het string ensemble.

Mijn studiootje is nu een trap op, dus hij is voor mij geen optie meer (de "2000" in mijn username komt van de 2000GT die ik destijds had).

Ja, maar dat is toch in zowat elke BBD stringsynth het geval? De grootste verschillen zijn hoe de 3 BBd lijnen tov elkaar staan.

Ja, maar dat is toch in zowat elke BBD stringsynth het geval? De grootste verschillen zijn hoe de 3 BBd lijnen tov elkaar staan.
Tsja, er zal toch wel iets in het geluid zitten dat de 310 apart zet van de gemiddelde stringsynth.
Anders zou Jean Michel zich al die moeite om er 3 op het podium te zetten kunnen besparen.
Zelfde soort discussie misschien als bv het verschil tussen een Oberheim OB en de OBx, etc.
Opervlakkig lijken ze hetzelfde te klinken maar puristen hebben dan vaak toch weer
een voorkeur . . . .

Ik heb niet gezegd dat er niks uniek (Unique :)) in het geluid van de 310 zou zitten, enkel dat je dat unieke niet louter kan vastpinnen op zijn ensembleprincipe. Het zijn erg leuke orgels om aan te zitten en giga akkoorden de kamer in te blazen. Alleen een beetje groot. :)

Het is geen 310 hoor!
Zo'n vreemde heb ik nog nooit gezien, paneel linksboven lijkt op die van een 510 en verder mist hij de stringssectie die normaal op het paneel rechtsboven behoort te zitten.
Lijkt me een aangepaste 300 unique.
Heeft wel als optie de toen ook los verkrijgbare ritme sectie van de theatre.

Precies, vreemde uitvoering - lijkt idd. meer een 'korte' 510. En niet interessant, mist idd. de stringsectie.

510 heeft geen sustain op de string of zoiets toch? Iets essentieels ontbreekt er in ieder geval en dat maakt hem meer not dan hot.. :-)

Ik heb net vandaag een infobrochure van Eminent over de "syncopator" (het ritmestuk) gevonden. :) En nog een oud boekje over elektronische orgels, toen IC's nog new and exciting waren.

't is een 500 'deluxe', ja. Hier staat er nog één: a/muziek-en-instrumenten/orgels/m833246494-eminent-500-deluxe-orgel.html
Overigens lijkt me dat de Eminent ritmebox, geen Minipops. Maar ik kan het verkeerd zien.

Ik wilde nog even aanhaken bij de tip van Nicolas dat de Eminent 2000 GT (meestal voor een habbekrats op te halen, er staat er nu 1 op het forum) eigenlijk nog 'beter' is dan de 310 - meer features, verder doorontwikkeld, alleen de sound - m.n. de string ensemble is wat 'gladder' dan de 310.
Maar als je het los van elkaar ziet, dan is het een gaaf orgel.

Aan de andere kant, ik geloof niet dat ik nogmaals een 160 kilo gedrocht mijn studio in zou sleuren, nu je de Streichfett kan kopen voor hetzelfde bedrag - die kan je met 1 hand optillen... :D

Korg minipops 100% zeker.

Attachments

• Screen Shot 2014-08-26 at 19.08.11.png
    Screen Shot 2014-08-26 at 19.08.11.png
    451,8 KB · Bekeken: 91
Als het je om alle Oxygeneklanken gaat, moet je aan de 310. Wil je een Jarre phaserstring, dan is een 2000GT string ensemble doorheen een Small Stone voldoende, de Small Stone kleurt het geluid zo hard dat een subtiel verschil in bronklank niet meer opvalt.

Ik heb destijds leuke dingen gedaan met het 2000GT string ensemble met zijn arpeggiator, en dan een pingpong delay. Over rijke tapijtjes gesproken...

Dat wou ik maar zeggen, de string ensemble met arpeggiator en instelbare attack/decay is eigenlijk 'beter'.
Phaser, delay en reverb eroverheen - instant 70's space...

Back