RS7000 geheugen...

steffie268

Stamgast
Hoi,

Ik zou graag duidelijkheid willen over enkele dingen - heb al heel wat afgegoogled maar geen sluitende antwoorden gevonden...

ivm Smartmedia cards: deze moeten van het type 3V zijn volgens de manual... Niet of nauwelijks te verkrijgen en zo ja, vrij duur... Nu blijken er adapters te zijn waarmee je XD cards in smartmedia-slot kan steken MAAR ik vind nergens terug wat voor voltage die XD cards gebruiken... Graag zou ik precies weten welke adapter en kaartjes geschikt zijn voor mijn toestel zodat ik geen miskoop doe, of erger nog, mijn toestel beschadig...

ivm RAM-upgrade: in de manual staat niets over voltage hiervan - de verkopers van deze upgrades melden hier ook niets over zodat ik hen enkel op hun woord kan vertrouwen voor wat betreft de compatibiliteit van hun produkt met mijn toestel... Dus zou ik alweer een soort van bevestiging willen over wat ik moet kopen/laten installeren...

En vanuit Turnhout, waar ik woon, liggen alle Yamaha service centers wel heel ver weg voor iemand die enkel met openbaar vervoer kan reizen... Dus als er iemand mij kan helpen met het installeren van die RAM-upgrade én de vastzittende keys kan herstellen dan hoor ik het graag...

Alvast bedankt...

..

ivm Smartmedia cards: deze moeten van het type 3V zijn volgens de manual... Niet of nauwelijks te verkrijgen en zo ja, vrij duur...

De dure en nogal lastig te vinden SmartMedia cards zijn die van 5V.

De kaartjes die de halve wereld op een gegeven moment bijv. in z'n fototoestel had zitten, en die ook in de RS-7000 moeten, zijn de 3.3V exemplaren. Die zijn makkelijk te vinden op marktplaatsen e.d. en goedkoop. Ik heb ze ook wel eens 2e hands bij bijv. de fotovakhandel gekocht.

gebruik al een tijd deze xd adaptor op mijn rs7000

[ame="http://www.amazon.co.uk/Smart-Media-to-xD-Adaptor/dp/B000B8JNI6/"]Smart Media to xD Adaptor: Amazon.co.uk: Computers & Accessories

gaat gewoon ok, als je het beschermplastik van het kaartje afbreekt,(anders past ie net niet)

gebruik al een tijd deze xd adaptor op mijn rs7000

Smart Media to xD Adaptor: Amazon.co.uk: Computers & Accessories

gaat gewoon ok, als je het beschermplastik van het kaartje afbreekt,(anders past ie net niet)

Goeie tip, die kan ik ook wel gebruiken in mn RS7k.
Ben namelijk bang dat dat SM kaartje van me het een keer gaat begeven na 14 jaar trouwe dienst.

Wbt geheugen.. Ik zou eerst goed googlen en ook op fora kijken wat je moet hebben en en waar.
Mijn eigen geheugen gaat helaas niet zover terug om nog te weten waar ik het toen heb gekocht.
Maar ik weet wel dat het niet de simpelste zoektocht zal zijn (IDE etc.)

Ik heb 2 jaar terug voor 5 euro op marktplaats 2x 32MB SIMMs (72 pins) gekocht omdat het geheugen in mijn RS raar begon te doen. Is inderdaad standaard, maar oud, PC geheugen (voor 486 geloof ik).

Wat betreft die xD adapter; SF user Django bood die een tijd terug aan voor 3 euro, wat goedkoper is dan de eBay optie. Was ook nieuw in verpakking, misschien heeft hij er nog liggen. Was via deze ad:

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=162122

Je kunt ze zo te zien ook nog nieuw bij Digitus krijgen voor minder dan op eBay:

DC SM-XD / 154471 - Digitus Smart Media to XD picture card adapter
http://www.digitusshop.nl/contents/nl/d21.html

Op diezelfde pagina staat ook een cardreader die SmartMedia (SM) kaarten kan lezen. Vind ik ook erg handig omdat je, als je een PC hebt, gemakkelijk alles van de kaart kunt backuppen op je PC en je dus minder kaartjes nodig hebt. Ook voor het overzetten van samples (audio knippen op je PC in een editor zodat je dat niet op de RS hoeft te doen) is dat ideaal.

Bedankt allemaal voor de antwoorden...
Ik denk dat het wel gaat lukken (fingers crossed)...

Ik moet nu enkel nog iemand vinden die de vastzittende keys kan repareren, maar desnoods doe ik dat wel via een erkend Yamaha service-center (hoewel die allemaal echt ver van huis liggen met openbaar vervoer)...

Back