Gezocht String/pads..

schmutz

Dr.Patient
Op dit moment bezig met het maken van fatsoenlijke electro, denk aan Morphology DefEKT en ala drexciya. Heb alle gear staan alleen niet meer voor pads en strings voor het verdere sfeerbeleid en begeleiding om te track.

Ik zie graag linkjes en dergelijken tegemoet!

Ik snap niet....wat is het plan? Je hebt alle gear....maar kan geen pads/strings maken?

Geen gear meer waar padjes en dergelijken uit komen, alleen mono synths fx en drumcomputers, dacht dat het vrij duidelijk geformuleerd was... maar bij deze :)

Geen gear meer waar padjes en dergelijken uit komen, alleen mono synths fx en drumcomputers, dacht dat het vrij duidelijk geformuleerd was... maar bij deze :)

JD-990 of iets bedoel je.

Ook met een mono synth i.c.m. met wat effecten kun je prima pads en strings maken? Wat is nu precies het probleem en wat verwacht je ongeveer dat de oplossing zal zijn?

Ik zie graag linkjes en dergelijken tegemoet!

Naar tutorials voor het maken van pads en strings?
Naar sample packs met dat soort sounds?
Naar nieuwe synths en/of effect dingetjes?

Je probleemstelling is niet duidelijk geformuleerd en is heel erg breed interpretabel.

Zijn er te veel om op te noemen, maar mijn favos zijn:

-Solina string ensemble (gewoon vet)
-vp330 (wellicht over top, wel beregoede strings + vocoder)
-arp quadrA (lol. ook beetje over de top wellicht, maar ubervette strings sectie(s). Kippenvel.
-rs505 paraphonic

En ga zo maar door.

Of je pakt een softsynth (Oscar , absynth, etc)

Wat dacht je van een streigfett , ik wil er zelf ook een !!!! :)
240 euro en beestachtige goeie strings/pads
groetjes gert

Dacht ook aan Waldorf StrijkVet of als het analoog moet zijn een Oberheim Matrix 6/1000. Veel romplers kunnen dit ook. Als er een digitaal randje aan mag zitten: een Korg Wavestation ouzo...

Digitale pads kunnen ook prima klinken soms. Ik heb vrij vaak de D50 gebruikt voor dat soort doeleinden, met een lekkere chorus of langzame phaser erachter.

Back