welke envelope voor percussie?

chielos

...
Ik heb nu een circuit abbey en een doepfer quad adsr maar op de een of andere manier vind ik ze niet erg fijn werken voor percussie.
Wat is een goede aanvulling voor korte snappy percussie? een AR envelope, een maths?

enlighten me please!

Zoek een envelope met een expotionele curve, dus niet eentje met een lineare curve.

Er zijn envelopes op de markt waarop een schakelaar zit waardoor je kan kiezen tussen deze 2 curven.

Onderstaand grafiekje kan je beter horizontaal omdraaien voor het gebruik van envelopes
Linear-vs.-Exponential-Graph.png

Dit is ook meteen de rede waarom een LowPassGate zo goed is voor percussie geluiden, omdat die werken met vactrols (wat eigenlijk niet meer is dan een lampje en een licht gevoelige plaatje)
Op het moment dat je namelijk een lamp uitzet zit er een hele mooie expotionele curve in het uitsterven van het licht ;) die ideaal is voor het maken van percussie geluiden

Thnx voor de info!

Daar heb ik er ook ééntje van, borg filter. Maar die is meestal al in gebruik :mega:

dussss... wat is 'n fijne exponentiele envelope?
En gebruiken jullie voor drums een ADSR of 'n AR? Of toch die Maths 'n keer proberen..?
ben nog niet zo heel erg thuis in drumsynthese maar ik vind het wel errrug leuk!!

Goed antwoord RSB!

Ik gebruik inmiddels een AR.
Meer snappy zoals jij het ook omschrijft.
Ik gebruik de AR van mijn cewjman bld maar zoek een kleine module daarvoor, dus tips zijn van harte welkom!

Ik gebruik alles door elkaar.....de ene keer is een AR mooier, de andere keer een ADSR, of zoals laatst met mijn Fenix een mix. van beide. Mooie AR noise klets met een ADSR ringmod geluidje. Op een drumstel sla je ook niet altijd overal hetzelfde op.....

de maths is geweldig.. ik gebruik deze module in elke patch.
hij is zeer geschikt om percussie envelopes te maken. super snappy to uitgerekt en wobbly.. alles ertussen ook.

daarnaast kan hij 100 andere dingen. aanrader dus!

de quadra is ook goed.

ik gebruik altijd een venster enveloppe, dat is handing omdat je dan het adres er niiet op hoeft te schrijven.

236B.jpg

Back