Feedback Future House - Frogger

Vanaf de eerste tel klinkt de mix uitstekend. Tot de vocal erin komt. Die is naar mijn smaak iets te nadrukkelijk aanwezig en heeft wat veel laag/mid. Ik denk ook dat je haar een tikje naar beneden zou moeten/kunnen pitchen.

Pianootje in het slot (sample?) loopt niet lekker synchroon met de rest van de track.

De sfeer van de track vind ik heerlijk! Lekker uplifting. Er zit weinig opbouw in, maar dat kan volgens mij prima bij deze stijl. Prettige geluiden en mooi helder.

Nu ik erover nadenk, zou ik zeggen dat de vocal weinig toevoegt. Doe hem lekker zonder :).

Goed om te horen! De vocal verdient nog wat aandacht, dat gaat goedkomen! Vind je alle stukken vocal te nadrukkelijk of een aantal delen? Datzelfde geldt voor de pitch.... thx!

Bedoel je met de piano op het eind de riedel lijn of de piano chords? Staat op de pianoroll, dus daar kan ik alle kanten mee op!

De opbouw in deze tracks is best lastig vind ik, maar dat gaat steeds beter, al zul je geen verhaallijnen a la pink floyd en supertramp in deze tracks terug horen komen ;-)

Vind het laag iets te stereo, ik hou van mono geluid wbt het laag (smaak). Verder lekker :okdan:

Thanks all!

@Waz, bedoel je dan dat de kick en de bassline te stereo zijn? Nog tips hoe ik dat iets minder stereo zet?

Leuke track man! maar ik zou die vocal wel iets zachter zetten :) die ligt er wel erg dik bovenop.

Lekker! knalt er mooi uit. Wat mij opvalt is dat ie meteen begint zonder intro. Qua opbouw kun je misschien de bas 16 bars later aanzetten.
Jammer dat de eerste 'olaDIE' niet de juiste tune heeft. Maar dat weet je inmiddels.
Verder in de track vind ik de vocal wel passen en gewoon lekker klinken. Mag wel wat eq nog op de delay. of misschien gewoon de delay in zijn geheel iets zachter.
Dat nootje piano recht op kick 4/4 is niet lekker.
Al met al een mooi werkje. simplistisch en goeie sounds man :okdan:
En een veel gebruikte plugin om laag mono te maken is deze

Piano op het einde is eruit, vond ik in het outro niet nodig :-)
De all i doo heb ik nog wat getweaked, de vocalen iets zachter en iets minder delay. Alles onder de 130 Hz is nu mono (TP Bassline). Intro inderdaad zonder bassline gezet en een hele berg sporen door de EQ heel gehaald.

Wat vinden jullie nu van het volume? Knalt het genoeg? Volgens mij is de mix nu veel netter, vooral door alle tracks even een EQ te geven en de stoorzenders te filteren.

Thanks all!

@Waz, bedoel je dan dat de kick en de bassline te stereo zijn? Nog tips hoe ik dat iets minder stereo zet?

yubz, vinden velen super, maar ik vind het niet kunnen, hou van een duidelijke boem in het midden......basline zou je stereo kunnen doen, maar ik vind het tricky.

als je met ableton werkt vanaf 1.32

Dikke track. Niet mijn smaak qua genre dus daar zal ik verder niet op in gaan, maar erg dynamisch in opbouw, en catchy (errug belangrijk). Ergens klinkt het wat vierkant in zijn geheel (hoe alle synths in de mix liggen: wat stacato), alsof je de samples retestrak hebt gequantisized. Niet zeker of dat een stijl ding is...

Rippestein, thanks! Het ligt er inderdaad redelijk staccato in, misschien dat ik daar nog iets mee ga schuiven. Die feedback neem ik mee voor de finetune ronde!

Dit keer geleend en lekker knippen, plakken, pitchen etc.

Dit jaar komt er waarschijnlijk ook nog een nieuwe track met opgenomen zang....

Moest er even inkomen maar tegen 3/4e had 'ie me. Te gekke vocal! (Ik zou weleens willen horen hoe de zang ongeknipt klinkt btw). Ik zou zelf houden van wat strakkere timing van het geheel, Er lijkt iets uit de pas te lopen ofzo.. Verder: wat Pad zegt. Nice!

Back