harvestman polivoks filter - cutoff range

Ja, dat is bij de originele Polivoks ook zo (denk ik).
Het is met een simpele mod te verbeteren. Zal zo eens kijken welk weerstand er verhoogd/verlaagd moet worden.

[EDIT]
Ik zie nu dat je een Harvestman hebt. Ik heb de DIY versie van Erica, een exacte kopie. Weet niet hoe het met de Harvestman zit. Dan zal ik hem even moeten zien..

Ik kan zeker eens voor je kijken.

Het ontwerp lijkt gewoon niet ideaal. Zou graag eens een Polivoks bedienen om te kijken of het daar ook zo'n klein bereik is.
Ik heb het met mijn kloon (zoals gezegd die van Erica) redelijk ok weten te krijgen. Ik denk dat het berijk van cutoff nu ergens rond de 80% zit.
Is dit meer dan bij die oogstmeneer?

Anyway, stuur me een PB brz. Dan ga ik eens kijken wat er mogelijk is!

[EDIT] ik heb je ge-PBt brz

eehhh dus dat het filter gelijkelijk verdeeld over het hele bereik, de hele draai, open en dicht gaat??

ik moet eerlijk zeggen, het lijkt ook zo doordat het zo'n ongenuanceerd filter is. als ik de reso helemaal open zet en de cutoff met een sequencer moduleer van schuif helemaal naar beneden tot schuif helemaal naar boven, dan blijven de dichte schuiven afknijpen tot ruim over de helft van de potmeter. maw - pas dan is het filter helemaal open, ook als er geen cv ingeschoven wordt.
ik geloof dat ie zo wel hoort eigenlijk.

Als ik de cuttof dicht draai is er geen geluid meer, vanaf 1/3 is er echt geluid met definitie, als in er is laag met wat mid en hoog. Onder de 1/3 is er rumble in de jungle....ook mooi.

Onder de pot staat letterlijk: "frequentie afsnijding". Je zou dan een karakteristiek verwachten zoals je die gewend bent. Als je het een VOLTAGE SHIFT ziet, is het wat logische om extra positief voltage te hebben vanwege een negatieve voltage input.

Back