Philip rees mds logic pro x

dextah

Ouwe rot
Ik heb een 606 die ik met een philip rees mds aan logic pro x probeer te syncen.
Dit gaat voor geen meter.
Ik had hiervoor een doepfer sync ding en dat ging altijd prima.

Zijn er meerdere mensen die dit probleem hebben?
Is er een oplossing voor?
Ik heb een originele roland synckabel dus daar zal het ook niet aan liggen lijkt me.

De Doepfer heb ik helaas niet meer

dat was mijn vraag niet :)
mijn vraag was of alle andere elementen in je setup hetzelfde gebleven zijn

dinsync loopt bij mij ook voor geen meter vanuit logic met phil rees, maar de problemen zijn helemaal anders dan wat jij beschrijft.

Nee, andere versie Logic.
Mischien een andere midi interface. Dat weet ik niet meer.
De midi out van Rme multiface had ik toen denk ik en nu een fireface400.
Maar nu ik erover nadenk liep het via de fireface met de doepfer voorheen ook strak.
Dat is met een versie van Cubase op mac geweest en daarna op logic.

dat was mijn vraag niet :)
mijn vraag was of alle andere elementen in je setup hetzelfde gebleven zijn

dinsync loopt bij mij ook voor geen meter vanuit logic met phil rees, maar de problemen zijn helemaal anders dan wat jij beschrijft.

Kabeltje midi out rees in rees out synckabel 606 in..
Midisport midi interface zelfde verhaal btw.
Meer zit er niet tussen.

Ik vraag me dus af of er mensen zijn bij wie de combi philip rees midi sync wel werkt.

Kortom: het kan dus aan heel wat meer factoren liggen dan enkel die MDS

- werkt de MDS met een hardware midi clock? (als je dat hebt)
- heb je eens een andere DAW geprobeerd (download eens een demo van Renoise)
- andere kabel geprobeerd

Hij werkt de MDS zo goed als perfect, al een jaar of 10, maar slaven met logic (en eender welke andere DAW) is een ramp, ook al omdat logic altijd Midi continue & SPP zend ipv gewoon start/stop
Echter dat probleem is zowat met elke DAW, en daarom dat er veel mensen alternatieven zoeken (innerclock, expert sleepers, sync unit)

Even iets anders, de RME fireface is DC coupled, je zou kunnen dinsync via de audio poorten zenden, dan loopt het superstrak.

Ik ben ff een paar dagen niet in de studio geweest.. Griep kou ding.
Zal straks Ableton even proberen.

Ik ben op je website geweest.
Ga iemand vragen om een kabel voor me te maken. Ziet er goed uit!

- werkt de MDS met een hardware midi clock? (als je dat hebt)
- heb je eens een andere DAW geprobeerd (download eens een demo van Renoise)
- andere kabel geprobeerd

Hij werkt de MDS zo goed als perfect, al een jaar of 10, maar slaven met logic (en eender welke andere DAW) is een ramp, ook al omdat logic altijd Midi continue & SPP zend ipv gewoon start/stop
Echter dat probleem is zowat met elke DAW, en daarom dat er veel mensen alternatieven zoeken (innerclock, expert sleepers, sync unit)

Even iets anders, de RME fireface is DC coupled, je zou kunnen dinsync via de audio poorten zenden, dan loopt het superstrak.

idd headphone only denk ik
@dextah dat kabeltje in die link zal werken, mits een tweede headphone naar dual mono plug ;)

nu denk ik er wel aan dat de versie op mijn site niet werkt in de laatste logic (64 bit), maar ik heb hier een ongereleaste plugin liggen, dus mocht het zover komen, stuur me een pb met je email en ik mail je het door

jammer genoeg geen tijd om me met het verder ontwikkelen bezig te houden op dit ogenblik.

het werkt wel met die ene headphone out hoor, ik denk dat je mij misbegrepen hebt.
dinsync omvat 2 afzonderlijke signalen:
- run (constant 5 volt)
- clock (pulsesn van 5 volt)
Genoeg dus om op een stereo koptelefoon uitgang te steken.

in elk geval:
die kabel dat je post heeft geen headphone jack, dus vandaar dat je nog een extra kabel nodig hebt (dual mono jack female naar stereo male)
een beetje veel geld allemaal, je bent goedkoper af door gewoon een soldeerbout aan te schaffen (goedkoop kitje heb je al voor <10 euro), 2 gaten te maken in een doos, en een female jack en dinplug in die doos te steken
maak er meteen 3 dinplugs van dan heb je een dinsync splitter :)

dus 3 x
ST5PNS.jpg

en 1 x
250-509.JPG

dat alles in een doosje, en klaar, en veel betrouwbaarder dan zo'n kabel.

Ik heb een soldeerkitje gekocht bij de aldi een tijdje terug :okdan:
Wilde ooit beginnen met leren te solderen.
Mischien moet ik hier maar eens mee beginnen dan.

het werkt wel met die ene headphone out hoor, ik denk dat je mij misbegrepen hebt.
dinsync omvat 2 afzonderlijke signalen:
- run (constant 5 volt)
- clock (pulsesn van 5 volt)
Genoeg dus om op een stereo koptelefoon uitgang te steken.

in elk geval:
die kabel dat je post heeft geen headphone jack, dus vandaar dat je nog een extra kabel nodig hebt (dual mono jack female naar stereo male)
een beetje veel geld allemaal, je bent goedkoper af door gewoon een soldeerbout aan te schaffen (goedkoop kitje heb je al voor <10 euro), 2 gaten te maken in een doos, en een female jack en dinplug in die doos te steken
maak er meteen 3 dinplugs van dan heb je een dinsync splitter :)

dus 3 x
ST5PNS.jpg

en 1 x
250-509.JPG

dat alles in een doosje, en klaar, en veel betrouwbaarder dan zo'n kabel.

aangezien zo'n chassis onderdelen vaak een oogje hebben waar de kabel doorkan kan je zelfs eerst alle connecties maken (en testen) voor er een soldeerbout aan pas komt

Nog 1 mischien een dom vraagje... als ik dat in elkaar soldeer wat voor kabel gebruik ik dan vanuit headphone out naar die female jack? Gewoon een monojack kabel??
En nu ik dit vraag.. bedenk ik me is die female jack mono of stereo??

Back