KORG KA169E - mogelijke vervanger?

Mark74

Nieuwkomer
Hoi!

Eén van mijn oudere instrumenten (KORG TR) heeft een adapter die, ben ik bang, toe is aan vervanging. Bij het instrument zat de KA169E van KORG zelf...

Nu kan ik denk ik prima aan een 230V --> 9V-3000mA adapter komen, maar het feit wil dat er in de TR een 4-pins DIN aansluiting als voedings-connector zit. En DIE kan ik nergens vinden. Herkent iemand dit probleem, en weet er iemand een (creatieve) oplossing? Ik vind allerlei adapters met diverse verloopstekkers, maar die DIN connector doet me even de das om...

Een 5 pin en de middelste er uit slopen? Ik heb net even gekeken naar de mijne. Of andersom: zet een 5 pin din in de korg en gebruik de middelste pin niet?
ik zoek nog ff naar 4 pin connector
hits zat als ik in google 4 pin din ingeef. Bijvoorbeeld hier

Of is solderen t probleem. Of wil je weten welke pin spanning heeft…

Heeft een Electribe een 3000mA adapter? Da's flink.

Mijn heel oude Electribe Sampler heeft een gewone adapteraansluiting, geen 4pin.

Niet 100% of het dezelfde aansluiting is, maar ik heb me ook eens suf gezocht naar een geschikte adapter voor mijn Digitech Studio Quad. Ik kwam toen vaak dit type verloopstekker tegen:
Als je op eBay zoekt op de term "Korg 2.5MM 4 PIN DIN 9V POWER SUPPLY ADAPTER" krijg je wel wat hits, maar helaas geen enkele binnen de EU.

Ik heb toen uiteindelijk een UK-adapter gekocht op Amazon met een UK naar EU reisstekker, want dat kwam goedkoper uit.

Niet 100% of het dezelfde aansluiting is, maar ik heb me ook eens suf gezocht naar een geschikte adapter voor mijn Digitech Studio Quad. Ik kwam toen vaak dit type verloopstekker tegen:
Je moet wel heel zeker weten dat de 'pinout' hetzelfde is anders kan zo'n adaptertje het einde van je apparaat betekenen.

Idd, de ESX. Van de eerste serie (ER-1, EA-1, ES-1) kan ik het me niet meer herinneren, dat was 17 jaar geleden.
Die ER-1 heb ik gehad, dat waren puur digitale bakkies zonder buisje.

Ja die din plug in de link is bruikbaar.
Maar je schreef > Een 5 pin en de middelste er uit slopen? <
En dat gaat helaas niet werken, daar de pinnen in een andere hoek staan.

Weer wat geleerd:)

Ik ben toevallig ook bezig
voor een Korg Karma... Heb het nog niet rond! De 9V Adapter is een bijzonder, nl AC/AC. Die kom je bijna niet aan, iedereen levert AC/DC. Heb nu de Fazley PA 002 bij Bax in bestelling. Die levert 2.0 Ampere, maar de zekering in de Korg Karma is 2.5 Ampere, dus dat zou kunnen werken. Anders eentje in de UK kopen.... Heb vandaag mijn 4 pins kabel binnen van Ali, maar die past niet (veeel kleiner dan ik dacht.) Ik ga nog even kijken en dan post ik dat nog wel even, als ik al vind!

Voor de avontuurlijken onder ons: De karma hoeft maar twee pinnen te hebben, eentje links en eentje rechts. Intern zitten 'de ander twee opinnen al doorverbonden. Als mijn adapter binnen is, durf ik dat wel aan. Merk op dat het AC is en dat het dus niet uitmaakt welke je links en welke je rechts aansluit... Uiteraard op eigen risico...

Ik ben toevallig ook bezig
voor een Korg Karma... Heb het nog niet rond! De 9V Adapter is een bijzonder, nl AC/AC. Die kom je bijna niet aan, iedereen levert AC/DC.
Valt wel mee toch, er zijn genoeg instrumenten (bv oude Alesis) die AC/AC gebruiken waar je wel adapters voor kan krijgen.

Ja, dat is 'gelijk' aan de Fazley (maar die hadden ze even bij Bax niet), maar is 2.1 mA (Karma adapter is 3000mA). Maar als het goed is rolt ie binnen een uurtje hier binnen. Heb ook de Midi Plug gemaakt: 2 pinnetjes maar (vanaf een gewone Midi plug! 3 pinnetjes eruit). en past in de Karma. Mijn Karma heb ik trouwens net gekocht op MP, zonder zekerheid of ie doet...
Schema:

karmapower.jpg

Nou de adapter is binnen. Maar ik denk DOA, want ik meet helemaal niks. Ovre de DIN plug: Toen ik 'm de tweede keer plaatste, schoot er een pinnetje los, dus dat is ook niet de optimale oplossing. Ga een andere adapter regelen (nu maar de echte RockPower : ) en een echte 4Pins adapter bij Ali bestellen...Wordt vervolgd.

Back