KORG KA169E - mogelijke vervanger?

O ik wel hoor. meuk van Koma. Vervang adapter bij hun dure Komplex en ook die liep heet en ging er aan.

En toen had ik 2 grote dikke dode. Toen ik m verkocht met een goeie voeding ( geen Koma, want die leverden tegen betaling een nieuwe die NIET de goeie bleek, want die konden ze niet meer leveren, wat je dan leert na aanschaf, dat er dus 2 soorten komplex zijn, en k heb t voor de reissue uitkwam) wou de koper de originele dode er ook bij. Kon ie krijgen, ik blijf t grappig vinden.

Koma komt er niet meer in, dat kan ik je wel vertellen.

Daar ben ik weer, was even een weekje weg :} Intussen zijn de 4 pins pluggen en de Rockpower adapter binnen. Ik heb twee pinnen van de 4 pins adapter gesoldeerd aan een draadje en de Rockpower NT21 er nu provisorisch aanhangen (had speciaal een female plug gekocht, maar die kan ik nog even niet vinden ). En het werkt, wow de Karma came to life! Ik kom straks nog even terug op mijn meet-(on)kunde, maar zo werkt het in ieder geval. Over de 4 pins plug van Ali: Is prima, maar wel wat soldeergedoe...

Laatst gewijzigd:
Nog even over de andere adapter en of ik 'm op AC meten gezet had.... Ja, want je probeert 'vanalles' op zo'n moment. Hij doet het nog steeds niet... en de Karma brand als een zonnetje :}

Heeft een Electribe een 3000mA adapter? Da's flink.

Mijn heel oude Electribe Sampler heeft een gewone adapteraansluiting, geen 4pin.
Jup, de electribe MX en SX. 9V met 27VA (dus 3A, zeggen ze er niet bij). Let op ! De latere SX'n hebben een 12v voeding !

Ik heb even meegelezen, pfoe ! Als ik zoveel gedoe heb sloop ik de rare connector uit het apparaat (uche Roland uche) en zet er een standaard te vinden socket in.
Of je knipt de plug van de kapotte adapter af en soldeert die op een nieuwe voeding, maar zoiets heb je al gedaan geloof ik.

Als iemand nog een rare voeding nodig heeft, ik heb hier een hele curver krat vol met ouwe en rare voedingen staan, want je zal maar eens zonder zitten :D
Zit ook AC/AC tussen geloof ik.

Hier de electribe mx 9v ingang, zoals omschreven:

1752440138483.png

Back