Nord Modular online book!

klopt.....ik link em omdat ie sinds gisteren *af* is.......

[Barry Stevens tita tovenaar mode]

Soepa Doepa!

[/Barry Stevens tita tovenaar mode]

Nee, echt geweldig :D als de goden mij goed gezind zijn heb ik komend weekend een Nord Modular Rack en dan kan ik meteen aan het werk :D

Danku dit is echt :okdan: en natuurlijk ook :halleluja

-C-

Heb je hier ook wat aan als je geen Nord Modular hebt? Kan me voorstellen dat je er dan weinig aan hebt als ze het steeds over specifieke functies v/d Nord hebben.

Bedankt

Jazeker heb je er wel wat aan, alleen je kan niet horen wat je eigenlijk doet.

Visueel kan je wel zien hoe een bepaalde functie werkt,
hoe een bepaalde synthesizer is opgebouwd
hoe een geluid is opgebouwd

Zeer handig.

Vins.

Gaaf, tenx! Ik zie mezelf ook nog wel eens zo'n (ge)bakje kopen! :okdan:

ik ben gisteravond begonnen met het doorwerken van die pdf file die hierboven genoemd was. Ik dacht dat ik al aardig wat van modular synthese snapte. Nou......
Werd even met mach 2 met beide benen op de grond gezet. :stupid
Wat een onvoorstelbaar gave mogelijkheden, en hoewel het soms erg complex is, vind ik het duidelijk uitgelegd.

Hulde voor de personen die deze uitgave gemaakt hebben op het net. :halleluja

Kan iedereen aanraden deze guide te downloaden, zelfs als je geen modular hebt. Je begrip voor de wat diepere lagen van synthese worden hier duidelijk in uitgelegd.

Origineel geplaatst door quifster
ik ben gisteravond begonnen met het doorwerken van die pdf file die hierboven genoemd was. Ik dacht dat ik al aardig wat van modular synthese snapte. Nou......
Werd even met mach 2 met beide benen op de grond gezet. :stupid
Wat een onvoorstelbaar gave mogelijkheden, en hoewel het soms erg complex is, vind ik het duidelijk uitgelegd.

Hulde voor de personen die deze uitgave gemaakt hebben op het net. :halleluja

Kan iedereen aanraden deze guide te downloaden, zelfs als je geen modular hebt. Je begrip voor de wat diepere lagen van synthese worden hier duidelijk in uitgelegd.

veel van de input voor dit boek komt ook van onze Nederlandse modulair-guru Rob Hordijk......die gozer is echt geniaal...dan merk je pas hoe goed het van pas komt als je echt de architectuur van een synth op component-niveau kent, hoe bv analoge filters, oscillators en subosc's werken...... pas dan kan je het uiterste uit bv een NM halen blijkt wel.... wat nou "ik vind de resonantie van de NM filter module niet zo mooi" of "ik vindt de Nord/clavia osc's zo "buzzy" klinken" .... daar draai je je hand dan niet meer voor om...... wat notch-filters over de osc's, wat feedback-paden naar een paar filter modules, en voila, bouw je eigen resonantie filter-constructies...erg leerzaam ook

hmmm interresant leesvoer vcoor op vakantie 8o)

De eerder genoemde Rob Hordijk, woonachtig in Den Haag, geeft ook privé lessen, op maat voor de student. Tijdstip zelf te bepalen, al zal drie uur 'snachts wat lastig zijn! Te bereiken per email. En het is waar... Ik dacht ook veel over synths te weten, totdat ik Rob ontmoette... Zijn kennis gaat heel erg ver: zelfs de componenten van de hardware vertellen hem iets over een apparaat... "Oh, dan moet'ie dat en dat kunnen..." Soms weet een fabrikant dat zelfs niet :-)

Wout

Last edited by a moderator:
Alleen jammer dat je bij nordsynth.zevv.nl waar alle patches staan dat niet kan doen :/.

/me heeft geen Modular, maar gaat zeker de PDF doornemen! :D

Origineel geplaatst door Yoozer
Alleen jammer dat je bij nordsynth.zevv.nl waar alle patches staan dat niet kan doen :/.

Is dat zeker?
De site is daar wel op gemaakt.
Heb je gekozen in de browser voor de optie *.pch openen met Editor V3.01?

Wout

Back