Programma om via midi videofiles te mixen.

sealll

Nieuwkomer
Hallo,

voor één van mijn volgende liveacts waar ikzelf ook een visualscherm ga bedienen heb ik enkele korte filpmjes gemaakt. Nu zou ik die graag met een midikeyboard bedienen. Dus onder verschillende toesten van het keyboard een verschillend filmpje. Zo kan ikzelf uit de computer een visual oproepen voor het grote scherm. Dit is enigszinds mogelijk met winamp maar ik zoek nu of er nog beter, sterker programma bestaat die dit kan en met misschien nog wat extras..

Hopelijk kan iemand mij hier helpen,
bedankt,
jo

Tadaaaa!!!

Resolume heb ik wel eens mee gespeeld en dat is echt VET om via midi te controleren.
Achter de toetsen van mijn CS1x had ik effecten gezet, waarvan de intensiteit te regelen is door middel van de velocity (aanslag sterkte).
Verder kon ik mijn draaiknoppen ook naar effecten sturen, zodat je je beeld kon draaien en noem maar op.

Succes!

-C-

:halleluja

Halleluja, live-act met zelfgemaakte films erbij op je 18de!! Klinkt ni slecht...
Wil je er wat meer over vertellen? Genre, stijl van zowel beeld als klank, ed.
Ben benieuwd...

Ervaring nog niet echt. Ik heb er eens een avond mee gestoeid.
De plannen zijn om in de nabije toekomst te VJ-en bij een niet-dance act, meer kan ik op het moment niet verklappen ;).

Je kunt achter de toetsen van je computer filmpjes hangen, die je kunt triggeren.
Ook is er een opname mogelijkheid om hetgeen je VJ'ed weer op te nemen als een kant en klaar filmpje.
ehm.... vergeet ik nog iets?

Ja!

Er zitten een hoop plugin FX bij.

-C-

ennneh... een hele dikke offtopic P.S.:

CR78??? Ik noem jou toch ook geen niek nowak??? ;) no hard feelings verder :D:D:D

bedankt

bedankt

Bedankt voor het programma, ik heb me de volledige versie gedownload en het ziet er inderdaad niet slecht uit.. toch veel sterker als winamp.

wat die liveset betreft, dat is in het dancegenre: trance/hardtrance.
het zit zo dat ik live met rs7000/een analoge synth/ en een sampler een live muzikaal optreden geef..
En nu heb ik, omdat ik vernomen heb dat er een groot scherm gaat aanwezig zijn in de zaal, met adobe after effects/premiere, wat visuals in elkaar gestoken die ik dan graag handig zou bedienen via extra midikeyboardjen..
vandaar de vraag..

greetz,
jo

Origineel geplaatst door C738

ennneh... een hele dikke offtopic P.S.:

CR78??? Ik noem jou toch ook geen niek nowak??? ;) no hard feelings verder :D:D:D

Niek Nowak, VET!

Ik ga direct vragen om mijn nickname te wijzigen.
Nee, bij deze, oprechte excuses. Alles wat te abstract is (zoals jou nick), probeer ik altijd synthegrelateerd te maken, zodat ik het kan onthouden.

of

Het zijn snelle tijden voor Nova's hoofdje tegenwoordig.

Back