Nieuwe house track, ben weer benieuwd naar jullie mening

steven1

Stamgast
Hallo allemaal,
na alle bruikbare feedback die ik eerder heb verkregen na het posten van wat tracks was ik er benieuwd wat jullie hiervan denken:

https://soundcloud.com/steifl/lysergeenzuurdi-ethylamide

Het is allemaal best grof en ruw 'gemastered' (als daar al sprake van is)....

Prettig plaatje wel. Ik vind dat je soms wat te kwistig met de delay omspringt in dat acid dingetje, met name als het filter erop gaat. En je track zwemt in de reverb. Kan op zich wel met dit stijltje, maar ik zou heb ook best wat droger willen horen.

Prettig plaatje wel. Ik vind dat je soms wat te kwistig met de delay omspringt in dat acid dingetje, met name als het filter erop gaat. En je track zwemt in de reverb. Kan op zich wel met dit stijltje, maar ik zou heb ook best wat droger willen horen.
Hey Van Lansberg,
Bedankt voor je feedback, ik begrijp je commentaar.
Het was voor mij bij deze track inderdaad wat zoeken naar de juiste hoeveelheid reverb. Maar deze track klinkt al snel wat vlak als je hem heel droog houd (ik hou zelf wel als een gek van droge housetracks :D).

ik zou bij het laatste stuk de pad eraf halen. haal je dat dromerige er uit en heb je een andere feel

Hey Van Lansberg,
Bedankt voor je feedback, ik begrijp je commentaar.
Het was voor mij bij deze track inderdaad wat zoeken naar de juiste hoeveelheid reverb. Maar deze track klinkt al snel wat vlak als je hem heel droog houd (ik hou zelf wel als een gek van droge housetracks :D).

Dat heb ik dus ook :D. Misschien zou je het wat subtieler kunnen proberen door een paar sporen wat minder mee te geven of door wat met de freqenties van je reverb te spelen.

Echt totaal niet mijn ding! Maar als ik tips moet geven : Wellicht een andere snare sample gebruiken? Deze is echt zwaar irritant met die "klik" erin. Ik mis ook een beetje een goede panning qua instrumenten/beat en de bass zit niet lekker in de mix. Misschien andere synth of beter compressen etc?

Echt totaal niet mijn ding! Maar als ik tips moet geven : Wellicht een andere snare sample gebruiken? Deze is echt zwaar irritant met die "klik" erin. Ik mis ook een beetje een goede panning qua instrumenten/beat en de bass zit niet lekker in de mix. Misschien andere synth of beter compressen etc?
Wel eerlijk in ieder geval :D wb. de snare dat is dan volgens mij een smaak ding, maar kan begrijpen dat niet iedereen dit heel lekker vind klinken.
Wb. de mix zal ik nog eens goed gaan luisteren, moet ook eerlijk zeggen dat ik het mixen nog niet echt lekker onder de knie heb.
Gaat voor mijn gevoel al beter dan in het begin (kun je nagaan ;)

goed bezig voor de rest, is opbouwend bedoeld :)
mix dus wel eens bekijken

overdoe je niet met de galm :)

Back