Nuendo wordt ik opgelicht?

Toon

Ursa Major
Ik heb via ebay.de Nuendo v1.61 voor weinig kunnen kopen. De verkoper verkoopt dit omdat hij zogezegd overstapt naar Nuendo 2.0. Hij heeft 2 foto's opgestuurd waar de originele Nuendo software en een soort van seriele/parallele achtige sleutel met steinberg op staat afgebeeld.

Volgens mij wordt ik opgelicht en verkoopt hij enkel de oude software met de een of andere (oude) Cubase sleutel erbij. (normaal behoudt je als je Nuendo v1.61 update naar 2.0 toch gewoon dezelfde dongle) Ik kan betalen via escrow maar der hangt volgens mij toch een luchtje aan dit alles. Wat denken jullie? Iemand ervaring met dit soort zaken.

Heb dit ook al op het Nuendo forum gepost en hoop hiermede ook een bericht van Steinberg zelf te ontvangen.

In de bijlage zou normaal een foto moeten zitten

Attachments

• nuendo-1.jpg
    nuendo-1.jpg
    48,5 KB · Bekeken: 121
het klopt wel dat nuendo2 een nieuwe dongle heeft.......je kan dus nuendo 1.x naast nuendo 2 gebruiken....

maar of je versie 1.6 zomaar kan overdragen als je versie 2 koopt? ik denk het eigenlijk wel, vanwege de nieuwe dongle..... maar het vreemde is dat je naar 2 kunt upgraden met korting als je 1.x hebt, maar of je daarna nog steeds je 1.x kunt verkopen weet ik ook weer niet..mail steinberg gewoon eens

Omdat steinberg nu usb dongles gebruikt mocht iedereen na het upgraden zijn originele sleutel behouden. Normaal gesproken moest je die altijd inruilen. Dat houdt nu dus in dat de persoon in kwestie kan blijven upgraden en jij niet. Ben je dus van plan ooit te upgraden, kun je deze beter links laten liggen omdat Steinberg niet zal meewerken met het overschrijven van de licentie.

Idd. Weer een usb plug kwijt.
en met die andere dongle doe je(ik) toch niets meer mee.
Cubase vst 3.xx is ook voorgoed naar de prullenbak verwezen.
en werk ik alleen maar met SX.

Tegenwoordig wordt alles (in home studio's) met usb
gedaan met uitzondering van hardware samplers.
Kan het mis hebben.
;)

Eigenlijk is zo'n verkoop dan gewoon oplichting! Trouwens op de foto op ebay.de stond mooi een USB dongle afgebeeld. Wat ben je met software die je niet kan upgraden, niets (toch niet op lange termijn).

Zoiets zou dus verboden moeten worden, er staan trouwen nog van deze aanbiedingen op ebay.de.

Zou ik die gast nu negatieve feedback geven? Dan heb ik wel de kans ook negatieve feedback terug te krijgen. :confused:

Origineel geplaatst door Toon
Eigenlijk is zo'n verkoop dan gewoon oplichting! Trouwens op de foto op ebay.de stond mooi een USB dongle afgebeeld. Wat ben je met software die je niet kan upgraden, niets (toch niet op lange termijn).

Zoiets zou dus verboden moeten worden, er staan trouwen nog van deze aanbiedingen op ebay.de.

Zou ik die gast nu negatieve feedback geven? Dan heb ik wel de kans ook negatieve feedback terug te krijgen. :confused:

op die foto staat geen USB dongle....dit is een gewone "oude" dongle

tjah

als je het goedkoop kunnen krijgen hebt , dan moet je niet klagen vind ik..
je moet weten waaraan je begint voor je iets doet hé...

ik vind de verkoper geen oplichter althans

Origineel geplaatst door rvooh
tjah

als je het goedkoop kunnen krijgen hebt , dan moet je niet klagen vind ik..
je moet weten waaraan je begint voor je iets doet hé...

ik vind de verkoper geen oplichter althans

Je mag zo'n oude dongle met software volgens mij niet eens doorverkopen(tenzij je je registratie etc. mee doorverkoopt). Iets goedkoop kopen wil niet zeggen dat je mensen mag oplichten. Dit is gewoon illegaal doorverkopen om toch nog wat geld te verdienen aan een oude dongle met originele software die niet meer up te daten is.

Ik weet niet hoe het precies zit maar waarom zou je hem dan niet mogen verkopen ?
Was ook het geval met Cubase VST 5.1 en de overschakeling naar SX die Update heb ik ook gedaan end an mog je VST 5.1 houden MET Dongle omdat toen het ''System Link'' gebeuren net zijn intrede had gedaan.
Wat moet je dan met 5.1 als je toch niet met System Link gaat werken ? Ik had hem dus te koop aangeboden en heb hem uiteindelijk geruild tegen een klavier MAAR de persoon er wel op geattendeerd dat hij geen updates meer uit kon voeren ik vind dat wel zo netjes.
Heb ook helemaal geen problemen gehad met licenties ofzo ik sta nu gewoon geregistreerd met SX dus..
En ik denk dat dit zelfde verhaaltje ook geld voor Nuendo.

By The Way check ff de Steinberg Site want Cubase SX 2.0 is aangekondigd MET Freeze functie ! :D:D

Je mag zo'n oude dongle met software volgens mij niet eens doorverkopen(tenzij je je registratie etc. mee doorverkoopt). Iets goedkoop kopen wil niet zeggen dat je mensen mag oplichten. Dit is gewoon illegaal doorverkopen om toch nog wat geld te verdienen aan een oude dongle met originele software die niet meer up te daten is.

zoals ik het op de www.nuendo.com site kan lezen moet je voor een upgrade naar 2.x wel je dongle van 1.x insturen.... als iemand dus de dongle gewoon nog heeft kan ie die gewoon aan je verkopen..... alleen moet ie dan wel het volle pond betalen als ie met versie 2.x wil gaan werken, ipv de upgrade-offer..

Ik vind dat Steinberg hier serieus in de fout gaat door oude dongles zomaar te laten rondslingeren.

Het item stond alsvolgende op ebay:

Steinberg Nuendo 1.61 für PC. Software incl. Handbuch und Dongle. Software ist nicht mehr Updatefähig auf Version 2. Aber nichts desto Trotz ist es wohl eine geniale Software. Aufgrund des neuen EU-Rechts kann, da Privatverkauf keine Garantie gegeben werden. Achtung Spassbieter! Mein Anwalt hat schon Blut geleckt.

Wat ik dus dacht was dat ik een originele versie kocht die ik op mijn naam kon registreren en mits bijbetaling natuurlijk nog wel kon upgraden naar versie 2.0. Het is sowieso dat mensen met versie 1.61 130€ moeten bijbetalen voor de versie2.0.

"Software ist nicht mehr Updatefähig auf Version 2".=> niet meer(tenzij bijbetaling) of NOOIT is een groot verschil

Ik denk dat de persoon in kwestie niets valt te verwijten. Hij geeft al duidelijk aan dat je hem niet kunt updaten. je weet dus voor je het koopt waar je aan begint.

volgens mij is het idd officieel verboden om dit soort software door te verkopen, maar dat zou je even na moeten lezen. Op zich is er natuurlijk niets mis mee mits er duidelijk bij wordt vermeld dat je het idd niet meer opnieuw kan registreren en dus ook niet kan updaten.

Dit is wat ze bij Steinberg zeggen:

-important : you´ll loose your Nuendo-license if you sell your old Nuendo1.6-dongle ! So users should keep their old dongles for safety.

------------------
Christoph Dégardin,
Steinberg Tech.Support, Hamburg, Germany

Als ik het goed snap, kun jij toch gewoon werken met die versie die je gekocht hebt?
En als je hem moe bent of niet genoeg meer kunnen vind (of nu al) gewoon naar de winkel gaan en voor 130 euro 2.0 in huis halen?

Of kan ik hier niet volgen:confused:

Tweedehands is hier niets mis mee. Als het werkt gewoon gaan.

Origineel geplaatst door Prophet
Als ik het goed snap, kun jij toch gewoon werken met die versie die je gekocht hebt?
En als je hem moe bent of niet genoeg meer kunnen vind (of nu al) gewoon naar de winkel gaan en voor 130 euro 2.0 in huis halen?

Of kan ik hier niet volgen:confused:

Nop, gaat niet. De persoon van wie ik die kaart zou kopen heeft een update naar Nuendo 2.0 gedaan en is een geregistreerd Steinberg klant. Ik zou dus software kopen die ik NOOIT kan registreren (en dus ook nooit updaten daar waar v2.0 ook nog eens USB dongle heeft).

Bij BMI hoorden ze het in Keulen donderen ;) . Oude dongles verkopen zonder dat je je kon registreren mocht daar blijkbaar wel :confused: , Steinberg moest het weten :duivels:

Nop, gaat niet. De persoon van wie ik die kaart zou kopen heeft een update naar Nuendo 2.0 gedaan en is een geregistreerd Steinberg klant. Ik zou dus software kopen die ik NOOIT kan registreren (en dus ook nooit updaten daar waar v2.0 ook nog eens USB dongle heeft).

Bij BMI hoorden ze het in Keulen donderen ;) . Oude dongles verkopen zonder dat je je kon registreren mocht daar blijkbaar wel :confused: , Steinberg moest het weten :duivels:

als je die handel dus al gekocht hebt en em in huis hebt, dan zou ik em gewoon proberen of nog beter, ik ging gewoon naar een shop met 130 euro op zak en legde die op de toog met de woorden; "een 2.0 versie graag", krijg je een nieuwe Soft en dongle en waarschijnlijk kan je dan ook gewoon een registratie doen.

Of denk ik nu weer fout

Origineel geplaatst door Prophet
als je die handel dus al gekocht hebt en em in huis hebt, dan zou ik em gewoon proberen of nog beter, ik ging gewoon naar een shop met 130 euro op zak en legde die op de toog met de woorden; "een 2.0 versie graag", krijg je een nieuwe Soft en dongle en waarschijnlijk kan je dan ook gewoon een registratie doen.

Of denk ik nu weer fout

Nu breng je me weer op ideeën ;)

Ik weet echt niet hoe heel die Steinberg registratie en dergelijke werkt. Maar volgens mij moet je zowieso bij upgraden een vorm van registratie laten zien.

(Ik heb het uiteindelijk niet gekocht hoor)

Back