Hint voor Cem 3396 gate signaal

flyweight

SinOsc.kr([1, 3]).exprange(100, 2e3)
http://www.synthtech.com/cem/c3396pdf.pdf

http://www.cem3374.com/docs/Manuals/Oberheim/Matrix6_SM.pdf

Wie kan mij een hint geven waar ik het gate signaal van een CEM3396 kan vinden?
Ik probeer namelijk uit een Oberheim matrix 6 6 of 3x appart het gatesignaal af te tappen.
Als dit lukt dan ga ik ook apparte audio outs voor ieder voice maken.
Zo kan ik bv 3x 2voices verder patchen in een modular.

Ik heb net met mijn multimeter lopen zoeken maar niets gevonden. Ben bang dat er digitale logic in de CEM 3374 zit en het hele feest niet doorgaat.

Alvast bedankt,
:koffie:

de 3396 heeft idd geen gate input.
en de envelopes zijn allemaal software, dus ik denk zo uit mijn hoofd dat er geen gatesignaal voorhanden is.
en cv uitputs naar buiten voeren kan wel, maar is ook niet echt simpel.
( dit doordat de waveshapes cv´s in het cv singnaal verweven zit)

:mega:

Ah bedankt Etaoin en Baars.
Nu valt het kwartje idd de envelopes zijn digitaal daar gaat natuurlijk een "software matige" gate naar toe.
De VCA's zitten in de chip.

De enig mogelijkheid die dan overblijft (als het lukt) , aparte audio outs die dan via 3 envelope folowers een gate generen.

Het lijkt me gewoon tof om 3 voice polyfoon door mijn modular verder te bewerken.

Zo naar die gates hoef ik niet meer te zoeken, super bedankt:okdan:

jawel hoor

jawel hoor

De matrix 6 heeft wel degelijk hardware gates. Zie onderstaand fragment uit de manual.

Attachments

• matrix6 gates.jpg
    matrix6 gates.jpg
    39,2 KB · Bekeken: 78
ja dat zijn idd gates maar niet gates zoals we die in synth termen bedoelen.
Maar digitale gate met een clock enzo.

Toch bedankt.

Die audio outs lijkt wel te doen. pin 23 en een op amp met versterkings factor 1 of ik zie ik iets over hoofd?

De gate ben ik nog steeds niet uit. Ik had ergens een 3 kanaals midi naar cv gezien met 3 gates en 4 cv's per kanaal.

Maar als ik nu een circuit maak dat het voltage detecteerd op de VCA cv input, die dan bij > 0 volt de 5v lijn open zet? heb ik dan niet ook een soort gate?

Zoals je kunt lezen heb ik er niet echt kaas van gegeten. iedere hulp stel ik zeer op prijs.

Cheers

Tim

Back