smackos
Gepokt en gemazeld
Een paar dagen geleden heb ik in een ruildeal een Cheetah MS6 gekregen, op het eerste gehoor was ik er nou niet echt van onder de indruk (wat zijn die presets suf die erin zitten!), ik was vroeger ook behoorlijk getraumatiseerd door de MS800 (Wat echt een van de meest verschikkelijke synths ooit is)
Maar na een tijdje erachter hebben gezeten en wat patches te hebben geprogrameerd ben ik wel onder de indruk, dit ding klinkt best wel heel mooi en toch weer anders dan de andere CEM 3396 synths (Oberheim Matrix 6/1000 en Elka EK22...de beste is toch echt wel die EK22 met alle extra snufjes)...maar de Cheetah is ook nog eens multitrimbaal...maar het allerdikste is toch wel dat er een blauwe Cheetah opstaat

Editten vanaf het frontpaneel gaat veel soepeler dan je denkt en dit ding heeft gewoon karakter

Nou heb ik een paar vraagjes:
Op edit parameters 11 en 31 waar je de golfvormen voor de DCO's kan kiezen zijn er volgens de handleiding 3 golfvormen (4 bij 31) maar je kan kiezen uit 6, die ook anders klinken? Wat zijn dit voor extra golfvormen?
Zoals een CEM 3396 synth betaamd is die soms wel een beetje sloom met het "processen" van de geluiden zeker als je b.v een blokgolf over de DCO pitch zet (voor zo een soort arpeggio effect) en je speelt een paar toetsen tegelijkertijd dan gaat de LFO opeens langzamer...is dat normaal? Of is het een of andere functie waarbij de LFO rate veranderd?
Zijn er hier mensen die een controller (BCR b.v) gebruiken om de Cheetah te editten?