Met Nord G2 heb je vanzelf ook Nord Lead 3??

synthmann

Ouwe rot
Ik werd getriggerd door een ander draadje over nord tot de volgende vraag.

Als je een Nord G2 koopt kan je dan met de modules een synth bouwen die gelijk is aan de Nord Lead 3? Ja ik weet dat je evenveel osc's, filters en LFO's kunt pakken etc.. maar krijg je er dan ook dezelfde sound mee? Maw, maakt de aankoop van een G2 de aankoop van een Nord Lead 3 overbodig (klanktechnisch gezien, niet performancetechnisch) omdat je iedere NL3 klank met een G2 kunt patchen?

En geldt hetzelfde voor de gewone Nord Modular (1) en de Nord lead 2 synths

of is het zo dat die modulaire Nords nooit als de "hardwired" Nord's kunnen klinken?

Vind ik een hele goede vraag. Het schijnt zo te zijn dat er door de geoptimaliseerde onderdelen van de Modular (alles voor minder cpu power!) de klank niet helemaal zo 'af' is als de NL2. Wat de 3 betreft, die klinkt ook weer anders dan de 2, maar in welk opzicht weet ik helaas niet. Wat de G2 betreft is er al helemaal niks bekend, maar dat je een 1, 2 en 3 technisch na kunt bouwen met een Modular - zeker.

uhhummmm... je kunt zeker met een nord modulair de nordlead en nordlead2 feilloos namaken. echt helemaal identiek... de nordlead 3 bezit over vernieuwde ad convertors waardoor die een andere sound heeft gekregen... als de g2 dezelfde converters krijgt dan kun je met de G2 de NL3 namaken.

groeten Brmzz

dat is leuk! hopelijk geldt dat ook voor de G2, die heeft ook lekker veel performance features en draaiknoppen. Als je daar een Nord Lead 3 in kunt bouwen heb je iig al lekker een basissynth om mee te tweaken! Ik ben echt benieuwd naar die G2, ik vind 2000 euro voor de keys versie met die draaiende ledjes en alles ook helemaal niet duur, veel knoppen, compact en naar verwachting een uitdrukkingsvolle sound, dan koop ik liever een G2 dan een virus indigo die ongeveer hetzelfde kost.

Origineel geplaatst door synthmann
..dan koop ik liever een G2 dan een virus indigo die ongeveer hetzelfde kost.

Gewoon allebei! Staat mooi, Klinkt mooi, Is mooi!
:D<[Ik=hebberd!]

Waarom zou je ze nou na willen maken :confused:

Het idee van de modular is toch dat je lekker de meest weirde dingen ermee gaat uithalen wat met een normale va niet mogelijk is....

weirde dingen doe ik wel met mijn A100, zo'n G2 zou ik vooral leuk vinden om proberen synths in te bouwen die klassieke analoge bakken benaderen. En dat je er mogelijk een nord lead 3 in kan nabouwen is voor mij gewoon een indicatie van klankpotentieel, ook al kan die G2 natuurlijk veel weirdere dingen.

Origineel geplaatst door synthmann
weirde dingen doe ik wel met mijn A100, zo'n G2 zou ik vooral leuk vinden om proberen synths in te bouwen die klassieke analoge bakken benaderen. En dat je er mogelijk een nord lead 3 in kan nabouwen is voor mij gewoon een indicatie van klankpotentieel, ook al kan die G2 natuurlijk veel weirdere dingen.

Zie olafmol's post hierover

:D Ik heb hem gedownload en ik zit te kwijlen!

-C-

NordLead1&2 en de Nord Modular klinken gelijk, de Nord Micro Modular niet, omdat deze andere DA converters heeft, maar dan moet je wel heel erg goed luidteren...
De NordLead3 en G2 kunnen gelijke converters hebben, maar de algorithmen van de modulen kunnen verschillen. Op dit moment wordt er nog hard gerekend. Het kan zelfs zo zijn dan de G2, geladen met een gelijke Patch (NIET compatible, BTW) toch anders klinkt...

Verder is analoog analoog en een G2 is een G2. Emulaties zijn grappig, maar nooit optimaal. Je geld gebruiken voor namaken is mijns inziens nutteloos: de G2 heeft zoveel meer te bieden...

Wout

Hee luitjes...

Ik denk dat als het apparaat uit is een hoop mensen een hoop synth's gaan nabouwen om de kracht van het apparaat te meten. Ik denk na een hoop geknutsel en nadenken je zeker een nordlead 3 kunt nabouwen. Als je er klakkeloos ervanuitgaat dat een G2 24db filter dezelfde zou moeten zijn als de NL3 zul je bedrogen uitkomen. Als je wat verder de materie induikt en gaat horen hoe een NL3 filter reageert dan kun je in de G2 dezelfde klank namaken. Theoretisch kun je namelijk met de modulair (1 of 2) alles nameken!

voor de rest ben ik het met Wout eens dat je geen modulair nodig hebt om grandpiano1 na te maken. En dat een modulair het leukst is om er mee te experimenteren...!

gegroet Bram

Origineel geplaatst door brmzz
Theoretisch kun je namelijk met de modulair (1 of 2) alles namaken!

Tja, dan kijk ik altijd nog met een redelijke nijd naar zoiets als een Alesis ION met zoveel verschillende filtermodellen. M'n Q heeft ook wel verschillende filters, maar daar staat overal "Waldorf" op, en niet "Roland", "Yamaha", of "ARP" en "Moog". Dat zou gaaf zijn als ze die als modules zouden hebben, zodat je toch iets anders krijgt als het typische "Clavia" geluid - ook al verschilt dat dan tussen de NL1, 2, en 3.

voor de rest ben ik het met Wout eens dat je geen modulair nodig hebt om grandpiano1 na te maken. En dat een modulair het leukst is om er mee te experimenteren...!

gegroet Bram [/B]

Ik heb een patch op de Micromodular zitten die Grand Piano 1 heet :D. Klinkt ook nog verdomde realistisch.. voor 3 toetsen of zo, dan. Ongelofelijk knap om dat met physical modelling (want dat is het dan) na te maken.

Wat ik mis zijn emulaties van digitale filters ;). Dat zou nog eens lef zijn, om gewoon die digitale rompler-filters als bouwstenen toe te passen omdat die ook gewoon een apart karakter hebben. Misschien niet übervet, maar dat hoeft dan ook niet altijd.

Back