Een groot zangkoor maken

Prophet

Ouwe rot
Weet er iemand toevallig een plugin die je helpt bij het maken van een echt zangkoor.

Ik wel ermee experimenteren, wat plug in's die van een man een vrouwenstem perfect omvormen, om uiteindelijk met de juiste pitching voor wat boven en ondertonen, een virtueel zangkoor te maken. Of iest dat erop lijkt maar wel iets dat origineel en bruikbaar is.

Zou me dat lukken denken jullie?

Ik heb hier wat WAVES pitchifters, steinberg voicetransformer, is dat voldoende of zijn er nog sublimo's die op dit vlak mooie dingen doen, ik zeg het, ik ben een leek op het gebied van die plug ins.

(Ik verwacht ook niet het resultaat als het zou zijn een echt koor, want dan heb je gewoon een echt koor nodig, dat weet ik wel. Het resultaat zal dan ook vallen staan met de bronstemmen die men dan zal tweaken tot een koor met deze dingen, dat zal wel zoiets ongeveer zijn.)

Maar ben gewoon is benieuwd of er mensen zijn die nog plugins kennen die echt mooie dingen kunnen met stemmen, als jullie ze al willen verklappen natuurlijk. Of iemand ervaring?

alvast bedankt voor de steun!

:biertje: :biertje: :biertje:

waarom zou je proberen van 1 (mannen)stem een heel koor te maken? of begrijp ik je nou niet?

koren worden natuurlijk veelal gemaakt met samples, maar als je geinteresseerd bent in koor-synthese dan zou ik Big Tick's Angelina eens proberen. dat is echt een geile synth en bovendien maar 40 euro

check demo1 en demo2 om overtuigd te worden. er zitten nog betere presets bij trouwens.

Je zou het kunnen proberen met een softsampler als kontakt. Er zijn sample cd´s van classical choirs e.d. van Akai welke heel goed zijn. Met de reverb, time stretch en pitch shift uit Kontakt kom je een aardig end. Kost wel een paar centen, tenminste als je het legaal aanschaft. :)

Meer samples:

- symphony of voices
- vocal planet
- voices of the apacolypse

eeen die nieuwe synthese techniek van yamaha (echter mbv samples) waarmee je je computer kan laten ' zingen '

Ik weet niet hoe hard ik jullie moet bedanken, maar feit is dat het heeeel hard is.

Waarom zou ik van èèn mannestem 1 koor willen maken?
Omdat ik net de Abdij van Orval bezocht heb http://www.orval.be en dat nogal redelijk ver rijden is, al denk ik wel dat die paters daar voor te vinden zijn als je zou vragen iets in te zingen met een portable opname studio ;)

@googl: ja daar was ik ook al bevreesd voor
@haarbol: nice tip, maar cd's geven me nooit dat wat ik telkens echt nodig heb, daarom koop ik nog zeer sporadisch cd's
@nick nova: moet ik is tsjekken ook...
@shappy1010: softsamplers zijn een snel hulpmiddel, maar ga later wel overstappen op softsampling ook, na nieuw PC aanschaf.

Die ANgelina lijkt me zeer mooi, blij het bestaan ervan te weten, heel knap, moet ik in huis hebben! maar niet direct iets voor wat ik nu wou doen, nml van èèn stem een koor maken.

Dan die clone ensemble, dat klinkt ongeloofelijk man!!!!!! goh! was dat jong, dat klinkt schrikbarend echt, ik hoop dat men P3/800 dat trekt

Nu kan morgenvroeg meteen aan de slag, joepie!

Hou deze op èèn of andere meeting alvast te goed van mij-------->>:biertje: :biertje: :biertje: :biertje: :biertje: :biertje:
herinner mij er wel aan hè ;)

CHeers!!!

Back