Een groot zangkoor maken

Prophet

Ouwe rot
Weet er iemand toevallig een plugin die je helpt bij het maken van een echt zangkoor.

Ik wel ermee experimenteren, wat plug in's die van een man een vrouwenstem perfect omvormen, om uiteindelijk met de juiste pitching voor wat boven en ondertonen, een virtueel zangkoor te maken. Of iest dat erop lijkt maar wel iets dat origineel en bruikbaar is.

Zou me dat lukken denken jullie?

Ik heb hier wat WAVES pitchifters, steinberg voicetransformer, is dat voldoende of zijn er nog sublimo's die op dit vlak mooie dingen doen, ik zeg het, ik ben een leek op het gebied van die plug ins.

(Ik verwacht ook niet het resultaat als het zou zijn een echt koor, want dan heb je gewoon een echt koor nodig, dat weet ik wel. Het resultaat zal dan ook vallen staan met de bronstemmen die men dan zal tweaken tot een koor met deze dingen, dat zal wel zoiets ongeveer zijn.)

Maar ben gewoon is benieuwd of er mensen zijn die nog plugins kennen die echt mooie dingen kunnen met stemmen, als jullie ze al willen verklappen natuurlijk. Of iemand ervaring?

alvast bedankt voor de steun!

:biertje: :biertje: :biertje:

waarom zou je proberen van 1 (mannen)stem een heel koor te maken? of begrijp ik je nou niet?

koren worden natuurlijk veelal gemaakt met samples, maar als je geinteresseerd bent in koor-synthese dan zou ik Big Tick's Angelina eens proberen. dat is echt een geile synth en bovendien maar 40 euro

check demo1 en demo2 om overtuigd te worden. er zitten nog betere presets bij trouwens.

Je zou het kunnen proberen met een softsampler als kontakt. Er zijn sample cd´s van classical choirs e.d. van Akai welke heel goed zijn. Met de reverb, time stretch en pitch shift uit Kontakt kom je een aardig end. Kost wel een paar centen, tenminste als je het legaal aanschaft. :)

Meer samples:

- symphony of voices
- vocal planet
- voices of the apacolypse