Mijn studio annex crib annex recording studio XIX

Mijn work in progress.

Er liggen nog 4 synths buiten beeld waar nog een stand voor moet komen. Volgende stap is alles aansluiten als Thomann langs is geweest.

CS1RAFpW4AA-5C2.jpg:large

Gaaf! Duidelijk Roland-fan.

Mijn work in progress.

Er liggen nog 4 synths buiten beeld waar nog een stand voor moet komen. Volgende stap is alles aansluiten als Thomann langs is geweest.

Mooie set up en een behoorlijke steriele studio, zie alleen geen akoestische en geluidabsorptie wandplaten.
Lijkt me wel een beetje teveel galmen zo'n strakke ruimte :eureka:
Gebruik jij ook seperate midi thru boxes om elke synth apart aan te sturen om vertraging in je midimessages te voorkomen of lus jij ze door van synth naar synth.
Ik gebruik zelf 5 Midi Solutions Quadra Thru's om elk afzonderlijk apparaat aan te sturen.

Attachments

• 20151104_092836.jpg
    20151104_092836.jpg
    38,6 KB · Bekeken: 86
  • 20151104_092848.jpg
    20151104_092848.jpg
    38,5 KB · Bekeken: 88
Mijn work in progress.

Strakke ruimte en setup. Heb je wel gedacht aan akoestische behandeling? Of zit dat al in de wanden verwerkt, dat zou helemaal top zijn: flush met de muur!
Het lijkt erop dat jij graag 100% focus op muziek wil en geen afleiding van de omgeving?

Zodra alles aangesloten is ga ik de ruimte meten en treatment plaatsen. De reverb van de ruimte is wat lang omdat het vrij groot is, maar het klinkt nu al heel mooi, als je klapt hoor je geen hinderlijke metallic reverb en geen ring. Het is een gerenoveerde oude schuur, isolatie zit al in de wanden weggewerkt en het plafond bestaat uit balken die ook gunstig zijn voor de akoestiek. Het ziet er nu nog wat steriel uit maar kleurlampen doen het goed op witte muren :)

Gebruik jij ook seperate midi thru boxes om elke synth apart aan te sturen om vertraging in je midimessages te voorkomen of lus jij ze door van synth naar synth.
Ik gebruik zelf 5 Midi Solutions Quadra Thru's om elk afzonderlijk apparaat aan te sturen.

Ik heb voor midi aansturing/recording 3 midi interfaces en audio gaat allemaal naar patchbays. Ik vind het belangrijk dat ik met minimale inspanning een synth naar keuze moet kunnen horen en opnemen. Op deze manier hoef ik alleen een synth door te patchen en een kanaal aan te maken die met de juiste input correspondeert en dat bevalt goed.

Hoe werkt dat bij jou met die thru's?

Laatst gewijzigd:
Hoe werkt dat bij jou met die thru's?

Ik werk niet een computer dus moest ik het wel op deze manier doen, wel een duur verhaal 5 x 55 euro.
Patchbays werk ik ook al niet mee
Ik luste de midi signalen een aantal keren door (4 a 5 maal) via synth 1 midi thru naar synth 2 midi in en dat nog een paar keer.
Tot ik erachter kwam dat bij snel gespeelde noten er bij de laatste synth vertraging optrad in het afspelen.
Daarom maar besloten om elke van mijn 15 synths apart aan te sturen :eureka:

Na een verhuis en 5 jaar stil gelegen te hebben, is de studio eindelijk opnieuw ingericht. Persoonlijk vind ik dat het een gezellig stulpje is geworden :).

Nu nog alle defecten herstellen (en dat zijn er flink wat, geloof me ;{). Maar één voor één de stukken aanpakken en het zal wel opgelost geraken.

Bijlage deel 1

:doei:

Attachments

• Guy-Lian-2015_01.jpg
    Guy-Lian-2015_01.jpg
    44,9 KB · Bekeken: 103
  • Guy-Lian-2015_05.jpg
    Guy-Lian-2015_05.jpg
    33,3 KB · Bekeken: 92
  • Guy-Lian-2015_06.jpg
    Guy-Lian-2015_06.jpg
    45,3 KB · Bekeken: 95
  • Guy-Lian-2015_08.jpg
    Guy-Lian-2015_08.jpg
    45,9 KB · Bekeken: 91
  • Guy-Lian-2015_12.jpg
    Guy-Lian-2015_12.jpg
    35,6 KB · Bekeken: 90
Mooie en sfeervolle studio.. erg cool hoe de 3 MC500's zijn opgesteld :)
Mixer zat ik ook al naar te kijken.. is niet die GS-R24m, die heeft rechts naast de bussen nog kanalen. Ik gok op een Soundtracs Topaz :D

En bijlage deel 2 :)

:doei:

Erg mooie werkplek. Ik vond destijds jouw plek met dat 'zilverpapier' aan de muur al de moeite. Nu ziet het er helemaal fantastisch uit en het ziet er ook praktisch uit om in te werken.

En ... welkom terug. Betekent dit dat je weer aan de slag gaat en nieuwe nummers/album gaat maken?

Hover

Hierbij een foto van mijn huidige hobby hok.

Geen studio met synths enzo, maar een oh zo fijn mixhok en lekkere werkruimte!!

Attachments

• Studio 08112015.jpg
    Studio 08112015.jpg
    58 KB · Bekeken: 85
Back