Mijn studio annex crib annex recording studio XIX

En nog een paar plaatjes!
Vlnr en vbnb :

Akai AX-60 OSCar (midi) Keio MP-7 Rhythmcomputer (midi)
Yamaha QS-300 Roland Juno-2 Roland CR-78 Rhythmcomputer (midi)
Ensoniq ESQ-1 Kawai Q-80 Digital Sequencer Roland RE-201
Yamaha CS-50 (midi) Roland PG-800 Programmer Korg 700S (midi)
Alesis Midiverb III 2 x Electro Harmonix Small stone '70 en '90
Lexicon PCM-70 Roland D-50
Novation DrumStation MK I Electro Harmonix Electric Mistress DeLuxe '70
Roland MKS-70 Korg NS5R
Roland D-550
Oberheim Matrix 1000 MK I

Alle Apparaten voor 1987 hebben nieuwe elco's ontvangen.

Attachments

• 25122014730.jpg
    25122014730.jpg
    46,3 KB · Bekeken: 147
  • 25122014728.jpg
    25122014728.jpg
    61,3 KB · Bekeken: 148
  • 25122014733.jpg
    25122014733.jpg
    58,3 KB · Bekeken: 160
  • 25122014729.jpg
    25122014729.jpg
    63,7 KB · Bekeken: 145
Heel mooie collectie!

Misschien eens aan een heel goede mixer (en speakers?) denken als volgende investering, daar knappen al je apparaten verder van op!

Uitbreiden (qua synths en modules) kan eigenlijk niet meer, ruimte staat vol, heb eventueel nog een klein plekje (waarvoor ik al beugels had vervaardigt) boven de radiator (die nooit aanstaat overigens) over voor de nieuwe Odyssey of een ander kleine mono (Moog Source staat al lang op m'n verlanglijstje).

Attachments

• 25122014735.jpg
    25122014735.jpg
    39,8 KB · Bekeken: 123
  • 25122014736.jpg
    25122014736.jpg
    84,9 KB · Bekeken: 127
Ja inderdaad. Al dat moois door een Behringer gooien is niet echt wenselijk..

Ja inderdaad. Al dat moois door een Behringer gooien is niet echt wenselijk..

Het is helaas niet anders, ik moest een mixer hebben die precies in m'n (zelfgemaakte) rack paste, heb geen ruimte om een ander groot desktop geval te plaatsen.
Trouwens ik vindt hem nog wel meevallen, zo slecht ie hij niet hoor :?

Werk je zelf achter de zetbank trouwens? Uitkijken voor de vingertjes :D

Bedoel je dit, van mijn linker wijsvinger heb ik het voorste kooitje 5 jaar geleden compleet afgezaagd (cirkelzaag), de chirurg zag nog een mogelijkheid om hem terug te plaatsen echter is hij wel een centimeter korter geworden.
Shit happens, vinger zal nooit meer worden zoals hij was en met het spelen heb ik ook wat moeite daar er geen gevoel meer in zit (zenuw en pezen doorgesneden), heb er wel 4K aan verzekeringsgeld aan overgehouden maar of ik daar nu blij mee moet zijn weet ik niet.
Ik ben al van alles geweest in de metaal, lasser, zetter, constructiewerk (overigens zit ik nu in een heel ander vakgebied), mijn studio bestaat voornamelijk uit zelf vervaardigde beugels en rack.
Heb ook wel eens voor anderen hiero een speciaal op maat rack en beugels gemaakt.

Attachments

• 26122014740.jpg
    26122014740.jpg
    28,6 KB · Bekeken: 134
  • 26122014738.jpg
    26122014738.jpg
    32,8 KB · Bekeken: 134
Bedoel je dit, van mijn linker wijsvinger heb ik het voorste kooitje 5 jaar geleden compleet afgezaagd (cirkelzaag), de chirurg zag nog een mogelijkheid om hem terug te plaatsen echter is hij wel een centimeter korter geworden.
Shit happens, vinger zal nooit meer worden zoals hij was en met het spelen heb ik ook wat moeite daar er geen gevoel meer in zit (zenuw en pezen doorgesneden), heb er wel 4K aan verzekeringsgeld aan overgehouden maar of ik daar nu blij mee moet zijn weet ik niet.
Ik ben al van alles geweest in de metaal, lasser, zetter, constructiewerk (overigens zit ik nu in een heel ander vakgebied), mijn studio bestaat voornamelijk uit zelf vervaardigde beugels en rack.
Heb ook wel eens voor anderen hiero een speciaal op maat rack en beugels gemaakt.

Wow sorry man.. de nachtmerrie van iedereen die iets doet met gereedschap.. :(
Ik vind een zetbank wel erg impressive.. Als je je materiaal zelf kunt bewerken (snijden, frezen, zagen) kan je werkelijk alles maken op gebied van behuizingkjes e.d.:)
Maar wat veiligheid betreft is lassen nog het meest safe.. of CNC metaalbewerking.. al moet je daar afentoe wel stalen zenuwen hebben natuurlijk.. die startknop indrukken kan zomaar een schadepost van een 4tal nullen of nog meer opleveren.

Dat zijn mooie beugels, maar woei...ik zou wel oppassen met het gewicht hoor!

Ik dacht ook al dat het zou kunnen doorzakken maar volgens mij is het de bedoeling dat het in
die radiator schuift, dus een hoekstuk in de gebogen hoek lassen is dan lastig..

Dat zijn mooie beugels, maar woei...ik zou wel oppassen met het gewicht hoor!

Geen nood aan de man, materiaal is 6 mm dik en 20 kg kan hij wel hebben en dat wegen de meeste een mono's niet :eureka:

Ik dacht ook al dat het zou kunnen doorzakken maar volgens mij is het de bedoeling dat het in die radiator schuift

Dat heb je heel goed opgemerkt, zoals je op de 2 foto's kunt zien zit één v/d twee (het rechte stuk) in de radiatorlamellen geschoven en kan hij geen kant op!
Daar heb ik heus wel over na gedacht, moet er niet aandenken dat er een synth van me stuk valt, breek nog liever een been :engel:
Het andere stuk (met opstaand kantje om te voorkomen dat de synth ervan af kan glijden) draagt dan de synth.
Wit poeder gecoat zodat het een geheel lijkt te vormen met de verwarming.
Als iemand hier ideeën heeft maar kan ze niet realiseren mag die altijd contact met me opnemen, ik help je graag verder :okdan:

CNC kan ook redelijk gevaRlijk zijn. Ik heb mijn handen nooit tussen de klemblokken van m'n buigbank gestopt. Gelukkig, 100 bar klemdruk.vbij 1 bar is je vinger al plat..

Mijn opmerking over de mixer is wel een beetje zuur.. Sollie voor dat :o:

CNC kan ook redelijk gevaRlijk zijn. Ik heb mijn handen nooit tussen de klemblokken van m'n buigbank gestopt. Gelukkig, 100 bar klemdruk.vbij 1 bar is je vinger al plat..

't Blijft idd risky.., maar er zitten op deurtjes meestal beveiligingen.. maar in de praktijk wordt er van alles omzeilt.
De arbo is hier best wel scherp op gelukkig. Zelfs bij conventionele draaibanken moeten er tegenwoordig kappen op de klembus worden gemonteerd.. :)
een keer meegemaakt dat een collega zijn gereedschap om de klembus vast te zetten was vergeten en deze 20 meter door de lucht werd getorpedeerd.
Dan moet je niet toevallig daar lopen waar deze naar beneden valt... ga je erg last van de zwaartekracht krijgen 8D

Heheh, we hebben op de LTS regelmatig de klemsleutel in de muur geboord door het ding heel effe aan te zetten :D

Yep dat is niet lekker als je daar met je mouw in blijft hangen. In het bedrijf waar ik eerst werkte had iemand zo'n meetklok op de spil van een kotterbank gezet. Door onbekende oorzaak ging die spil vanzelf draaien en kwam die meetklok tegen zijn hoofd. Oog kwijt en rest van gezicht behoorlijk beschadigd. Misschien nog wel geluk gehad dat hij het overleefd heeft.

....we dwalen af geloof ik.... :D

Ok, on topic, mooie studio's annex crib annex recording studio's hier. Wel lange draadnaam. Had ook Mijn (recording) studio annex crib XIX kunnen heten. Sowieso impliceert studio toch ook recording studio?

Dat is historisch gegroeid.

@ProLogic: jij houdt je synths perfect en beschadigt je handen. Ik heb tot nu toe nog 10 complete vingers, maar ik krijg het altijd wel voor elkaar als ik met een mooie synth rondwandel, dat ik hem ergens tegen een muur of deur tik. Zucht...

Mijn opmerking over de mixer is wel een beetje zuur.. Sollie voor dat :o:

Geeft niet joh, kan wel iets hebben, het geld voor een betere is er wel maar helaas niet de ruimte!

Sowieso impliceert studio toch ook recording studio?

Bij mij niet hoor, ik neem niets op.

Je houdt je synths perfect en beschadigt je handen. Ik heb tot nu toe nog 10 complete vingers, maar ik krijg het altijd wel voor elkaar als ik met een mooie synth rondwandel, dat ik hem ergens tegen een muur of deur tik. Zucht...

Ik kan niemand verwijten dat ik mijn vinger beschadigd heb, uiteindelijk heb ik 't zelf gedaan maar dat betekend niet dat ik maar roekeloos werk.
Baal erzelf ook van maar het is helaas onomkeerbaar dus zal ik met die kleine handicap moeten leven.
Ik zoek wel vaker bewust de grens van leven en dood op als ik bij de oosterburen de autobahn onveilig maak met mijn F16 :yamaha: , als het misgaat dan merk ik er niets meer van, jullie oeverigens wel want dan wordt door één van m'n forumvrienden al mijn synths hier aangeboden en kunnen jullie er verder plezier mee hebben :okdan:
Soms moet het leven wel spannend zijn anders wordt het zo saai

Back