Mijn studio annex crib annex recording studio XIX

Niet alles staat erop!
Maar wel een Oxford OSCar :okdan:
Toch nog gevonden, veel plezier ermee demian.
Met de Octace CAT en Electronic Dream Plant WASP een zeldzaam trio.
Ik mis nog wel een Minimoog D, Oberheim OB 1, Gleeman pentaphonic clear, Synton Syrinx, Crumar Spirit, Steinberg Parker Synthacon, Polyvox, maar dan heb je zeker nog 20K nodig om de verzameling monophonics te completeren :eureka:

toffe ish

toffe ish

Ben weer eens bezig met het herinrichten van mijn zolderkamertje.
Niet alles staat er op, ik kom op dit moment ruimte te kort voor oa de Maxikorg en m'n supernova.
Dat wil ik op gaan lossen door wat extra staanders er bij te kopen zodat ik op de bovenste rij ook 3 synths naast elkaar kwijt kan, en mogelijk gaat de JX3P weg (of de supernova, toch een beetje een vreemde eend in de bijt hierzo), maar dat moet ik nog even bezien. :)

Binnenkort ga ik nog even wat nette planken maken die op de standaards komen te liggen zodat ik nog beter gebruik kan maken van de ruimte.

1.JPG

2.JPG

3.JPG

Heerlijke setup en studio!!! dit zijn de bakjes die ik graag zie man! puik werk

Thanks! Het voelt aardig compleet aan nu. Door de ergonomsiche opstelling is het lekker 'werken' in dit hokkie.

Nu alleen nog een Pro one, een synthi, wat absorbers en een airco! :D

Maar idd, super relaxed zo als het nu is. :W

Ik heb weleens een foto gepost waarbij de synths niet waren aan gesloten, wat een commentaar. Kreeg ik toen ;). . Ditis wel Een hele mooie set zeker.

Laatst gewijzigd:
Met de Cat moet ik nog een beetje vriendjes worden, hij klinkt erg dik en ruig, maar in is snel uit tune als ik de verschillende golfvormen mix, ik weet niet of dat zo hoort maar da's ietwat lastig.
Verder vind ik crossmoduleren erg uitgebreid en gaaf klinken. Ook het laag is echt diep en warm. Voor bassen echt zwaar geschikt. CV in werkt bij mij nog niet helemaal zoals moet. Misschien moet ie wel geserviced worden.

Met de Cat moet ik nog een beetje vriendjes worden, hij klinkt erg dik en ruig, maar in is snel uit tune als ik de verschillende golfvormen mix, ik weet niet of dat zo hoort maar da's ietwat lastig.
Verder vind ik crossmoduleren erg uitgebreid en gaaf klinken. Ook het laag is echt diep en warm. Voor bassen echt zwaar geschikt. CV in werkt bij mij nog niet helemaal zoals moet. Misschien moet ie wel geserviced worden.

ja die Cat is als de arp odyssey, tis een beetje tweaken en je oren er goed bijhouden. mss heb ik de cat nog wel liever dan de arp.

Bij mijn srm 1 heb ik altijd een klein beetje crosstalk op de vco's. Vind hem fijnere modulatiemogelijkheden hebben dan de Odyssey, al heeft de laatste de betere s/h. Vind de Cat als een Ody met de ballen van een Mini ;)

Ik heb wel moeten priegelen om cv/gate goed voor elkaar te krijgen. Hij heeft een gate van 7.5v volgens mij en je moet echt 2 monokabels gebruiken met een y splitter. Heb er nu een SQ1 achter, werkt heerlijk!

De Octave Cat is als de Arp Odyssey

Bijna maar toch niet geheel, Arp heeft eind zeventiger jaren nog een rechtzaak tegen Octave aangespannen voor het clonen van hun design.
Nog nooit een Cat onder de handen gehad om te kunnen vergelijken met een Ody, dus of ie beter klinkt moet ik in het midden laten ;)

Laatst gewijzigd:
mijn studio.

t0gbki.jpg

:D

van de verkeerde kant genomen.
2x genelec 8020b.
2x dell precission schermen.
een tafel van 1 meter bij 2 meter 41 cm. (kan tot 3 meter & 3 cm)
fl studio signeture editie.
komplete 9
full vengeance samples (behalve deep-house).
vanguard + 3 expansions.
alle refx massive pressets.
grossbeat van fl.
en tafel vol lego :luv:

groetjes. :doei:

Thanks! Het voelt aardig compleet aan nu. Door de ergonomsiche opstelling is het lekker 'werken' in dit hokkie.

Nu alleen nog een Pro one, een synthi, wat absorbers en een airco! :D

Maar idd, super relaxed zo als het nu is. :W

ik zou eerder de synths meer opeen stapelen,dan krijg je ruimte vrij voor een memorymoog,prophet 5,matrix 12 en jupiter 8.

Nee dat wordt te gek.

Ik wilde eigenlijk vanaf nu synths met de onderkanten tegen elkaar gaan lijmen en op een as monteren.
Dan geef ik een willekeurige zwiep tegen al m'n synths en zoals ze staan als ze uitgedraaid zijn wordt dan de basis van een nieuwe song.

Kiritiek op de spaghettiboom achter je racks, of kritiek op je fake foto's zonder kabels. Damned if you do, damned if you don't :)

Ik zou een opmerking kunnen maken over het gebruik van grote hifi speakers als de SS-5050 als nearfield speaker, maar ik gebruik zelf 12" Tannoys als nearfields dus... :D

In ieder geval een mooi begin voor een muziekhok! Heel veel plezier met muziek maken en de verdere uitbouw van de hobbyhoek.

Back