Mijn studio annex crib annex recording studio XIX

Ik kan met de beste wil van de wereld niet warmdraaien voor vintage drum machines.

Kan niet begrijpen dat je met plug in samples werkt (tussen al dat analoge synth geweld) en je keus voor een TR-8 al helemaal niet :?
Had je nog beter een Novation Drumstation (MK 1of 2) kunnen nemen en had je de TR-909 er gratis bij gehad.
Ik heb zowel de TR-808 en 909 gehad (lang geleden) en beide vekocht toen de Novation uitkwam en die volstaat voor mij perfect als vervanger.
Sinds een paar jaar heb ik een CR-78 die ik meerdere keren in de verkoop heb gehad maar nu toch definitief blijft omdat naar mijn mening die toch het lekkerst klinkt van alle vintage drum machines.
Om het nog even over vintage effecten te hebben mis je trouwens ook nog een RE-201 of 301 en een Lexicon 224 of 480, want je werkt naar mijn weten ook hier met plug ins.

Drumstation is niet analoog ook, lijkt me wezelijk niet anders dan een TR8.

Maar ik heb het ook niet op drum machines, geef mij maar samples, drummachines zijn qua synthese toch wel erg beperkt.

En toch klinkt niets echt als een linn of een 808 of een casio rz-1 dus kan je met drumcomputers weer net zo puristisch neuzelen als met synths, maar dat is inderdaad nergens voor nodig.
Vaak draait het nog meer om de sequencers, ze lopen allemaal net weer een tikkie anders.

Wat maak je nou met dat arsenaal, kan niet zo snel een track van je vinden ?

Laatste is al weer een paar maanden geleden, was nog voor de memorymoog en de MOS-Lab:

@Pro-Logic: De MKS80 doet nog steeds goed zijn werk in mijn neiging om een Jupi8 te kopen een beetje in te dammen (niet dat ik daar plek voor heb). Enige vervelende, maar dat heb ik ook met de CODE8, is dat ik altijd eerst moeite moet doen om er MIDI heen te krijgen, iets wat met keyboard-synths minder een issue is. Da's aanzetten en gaan.

De TR8 doet wat mij betreft prima zijn taak om me een 808 en 909 te besparen. Drums zijn voor mij ondersteunend, ik heb gewoon niet het gevoel dat de authentieke sound generation van een 808 of 909, voor zover ik die uberhaupt ooit heb ervaren, zich er echt tegen kunnen meten in een mix. Misschien dat sommige vintage bakken een erg verslavende sequencer hebben, maar die ben ik nog niet tegengekomen. Ook niet op moderne bakken trouwens.

Klinkt aardig exel, mocht wel een beetje meer variatie in anders wordt het al snel te eentonig vooral bij de wat langere tracks :engel:

De uitdaging die ik mezelf stel is dat ik alles ilve wil uitvoeren. Dat is met meelopende sequencers dan al vrij snel een beetje langdradig en Berlin School. Mijn hele sequencer-project is een uitloop van mijn wens om flexibeler live te kunnen spelen.

Ik vind het niet saai of beperkt, het kabbelt lekker door wat ik hier juist goed bij vind passen.

Cool. Hoe stevig is die desk? En ho vloeiend werkt de schuif lade voor de keys?

Ding is gebouwd als een tank. Schuifmechaniek voor het keyboard is ook prima in orde. Ding wordt wel in enorm onpraktische verpakking geleverd, als je zoals ik op het moment, een bovenwoning hebt zorg dan dat je iemand hebt om de dozen naar boven te tillen, of demonteer de dozen buiten.

Ok, terug bij nul. Voor ik dingen erheen sleep ga ik eerst wat doen aan het groene ziekenhuispalet dat de vorige bewoner heeft achtergelaten. Er zit ook nog een fonteintje in de hoek dat zeker in de weg gaat zitten en er uitmoet. Eind augustus ga ik met Roel van Gils (klinktbeter.nl) een plan trekken voor de opstelling en akoestische behandeling.

BZ9yR6a.jpg

Back