Mijn studio annex crib annex recording studio XIX

Even terug "On Topic". (het is hier niet het VIVA forum ;) ).
@Pro-Logic: Jee! Het zal niet alleen de JD-800 zijn die er mighty uitziet!
Lekker! 8~

Cheers,
Exo. :mega:

Met "mighty" doelde ik eigenlijk op de afmetingen ervan :?

Waar zie jij een Jup8?

Het staat er wel vol met vet spul hoor, dat zeker wel. :)

Edit: ah bij McGyver. Ja, baas boven baas. :)

Goed gezien geen jup8, hebben ooit wel een jup6 en super jup gestaan en nog zo veel meer =(
Denk toch echt dat het nu mooi is geweest met aanschaffen het hok staat (al te) vol.
Om nog verder uit te breiden moet ik eerst een mixer met meer kanalen aanschaffen en verhuizen naar de living room.
Dat zie ik niet zo snel gebeuren.
Inderdaad McGyver is de baas en zo ken ik er nog wel een paar ;)

Als ik dit draadje lees, krijg ik zin om eens vol in de QY700 te duiken, met name de combi van lineair en pattern sequencen met realtime transpose.

Ik wacht nog maar een paar jaartjes voordat ik hier een foto plaats :#

Bij mij heeft het bijna 30 jaar geduurd, sinds die tijd ging er wat uit en kwam er weer wat anders voor in de plaats.
Als alles was gebleven had ik nu zo'n kleine 50 synths staan?

Als ik dit draadje lees, krijg ik zin om eens vol in de QY700 te duiken, met name de combi van lineair en pattern sequencen met realtime transpose.

Ik doe het al meer dan twee decenniums met deze:

Attachments

• 20151029_130541.jpg
    20151029_130541.jpg
    29,8 KB · Bekeken: 76
Geen foto's, want de situatie is nog steeds 'alles zit in dozen', maar inmiddels is Roel van klinktbeter begonnen met het ontwerp van de studioruimte, begint wel ergens op te lijken:

E1Sszhf.png

Dat ziet er goed uit! Wat is je planning, Exel? Wanneer zit je dáár te jammen?

Mooie ruimtelijke opstelling.. :) Is er ook een zangcabine gepland (linksachter de afluisterplek)?

Idd.. soms ook een baslijntje gewoon laten staan in dezelfde toonsoort en een arrangementje qua qua schema aanpassen met de linkerhand kan soms ook heel inpsirerend werken :) Ongekende mogelijkheden die QY's :)

MacGyverGear: er is nog een kleine opnameruimte achter de luisterplek, ja. Plafond is alleen wat te laag daar voor, bijvoorbeeld, akoestische bas, dus er is ook een area in de control room die akoestisch goedgesmurft wordt om een microfoon neer te kunnen zetten.

MacGyverGear: er is nog een kleine opnameruimte achter de luisterplek, ja. Plafond is alleen wat te laag daar voor, bijvoorbeeld, akoestische bas, dus er is ook een area in de control room die akoestisch goedgesmurft wordt om een microfoon neer te kunnen zetten.

Opvallende akoestiek aanpassingen. Het zal wel berekend zijn, maar de ruimte moet wel een zeer precieze afmetingen hebben om perfect uit te komen. Maar ik neem aan dat je doel een lekkere werkruimte is, en niet akoestisch tot in de diepste perfectie gaan.

Mooie sfeervolle setup word dat! nice!

Geen foto's, want de situatie is nog steeds 'alles zit in dozen', maar inmiddels is Roel van klinktbeter begonnen met het ontwerp van de studioruimte, begint wel ergens op te lijken:

E1Sszhf.png

Wat is je motivatie om het zo groots aan de pakken, kan me niet voorstellen dat je er zoveel tijd en geld insteekt alleen als hobby.
Ga je een opname studio beginnen voor startende artiesten of iets dergelijks om er toch inkomen mee te genereren?

Ik kan me dan weer wél voorstellen dat je dit doet als hobby. We spreken hier tenslotte van 1 ruimte, geen aparte control room ed ofzo. En als ik zie wat voor geld mensen in bv auto's pompen, kan 1 ruimte akoestisch aanpassen best ook wel in het hobbyrijtje staan.

Wat is je motivatie om het zo groots aan de pakken, kan me niet voorstellen dat je er zoveel tijd en geld insteekt alleen als hobby.
Ga je een opname studio beginnen voor startende artiesten of iets dergelijks om er toch inkomen mee te genereren?

Laten we vooropstellen dat ik sowieso synths heb die duurder zijn dan dit project me gaat kosten, dus zelfs als ik het helemaal voor de hobby bleef doen vind ik wat geld uitgeven aan akoestiek en ergonomie met zo'n toch dure verzameling niet overdreven. Zolang ik geen inkomsten genereer is het technisch gesproken nog echt een hobby, maar ik hoop volgend jaar (als ik van alle contractuele verplichtingen af ben met mijn oude business) wel een overstap te maken naar geld verdienen met muziek en techniek.

Het is qua akoestiek uiteraard een kwestie van een compromis vinden. Een perfecte ruimte is het niet, maar er valt een hoop te sleutelen om dingen werkbaar te maken. De hoeveelheid ringende room modes viel sowieso nog enigszins mee, bleek uit de metingen tot zo ver.

maar tis toch helemaal niet zo'n ontwerp echt of zo. gewoon spullen in een hok zetten en wanden behandelen?

egres: CS60, niet CS80. En qua hoogte blijft alles wel speelbaar. Roel is de eigenaar van klinktbeter.nl, die doet het studio-ontwerp en de akoestiek.

fjoesz: het is wel wat meer dan effe wat neerzetten, sowieso wordt het meubilair er ook op maat bij ontworpen, ook rekening houdend met de akoestische situatie en mijn workflow-wensen. Ik ben tot zover erg blij met hoe hij het aanpakt en meedenkt.

Back