Mijn studio annex crib annex recording studio XIX

Ander voordeel dan met 2 patches tegelijk te kunnen werken haal ik er momenteel niet uit.
Ik wil zo min mogelijk patches weg moeten draaien omdat ik wat anders wil doen met een synth,
tijdens het arrangeren wil ik sounds kunnen tweaken ipv dat ik 'vast zit aan de opgenomen audio'.

In de praktijk gebruik ik momenteel 1 ms20 en mijn Kawai neem ik op 4 verschillende manieren op, dus daar zou ik er eigenlijk 2 van moeten. :D

@EDP Holy Menoly! :okdan:

Ander voordeel dan met 2 patches tegelijk te kunnen werken haal ik er momenteel niet uit.
Ik wil zo min mogelijk patches weg moeten draaien omdat ik wat anders wil doen met een synth,
tijdens het arrangeren wil ik sounds kunnen tweaken ipv dat ik 'vast zit aan de opgenomen audio'.

In de praktijk gebruik ik momenteel 1 ms20 en mijn Kawai neem ik op 4 verschillende manieren op, dus daar zou ik er eigenlijk 2 van moeten. :D

@EDP Holy Menoly! :okdan:
:)

waarom geen 'oude' MS20?

Dat dacht ik ook, je hebt nu al zoveel mooi spul staan waar velen alleen maar van kunnen dromen.
Dacht alleen als je geld te over hebt je je verzameling poly's mooi had kunnen completeren met genoemde synths.

tja, het lijkt of ik aan het verzamelen ben, toch zou ik me zelf geen verzamelaar willen noemen. Gebruik ze ook daadwerkelijk ook echt, zoek dus ook echt naar bakken die iets toevoegen. naast dit rijtje heb ik nog wat goedkopere poly's maar ook nog wat VA's. en eigenlijk heb ik maar twee mono bakken.

Patrick, heb jij nu die MV 8800 gekocht die zo goedkoop stond?

Patrick, heb jij nu die MV 8800 gekocht die zo goedkoop stond?

Nee.. die 8800 heb ik al tijden.. en heb trouwens ook nog een 8000 :)

Het type wat laatst bij Dijkman stond was een 8000. (check google cache)
Dacht zelf dat dit wel een interessante prijs was om em eens te proberen.. maar duidelijk dus nog teveel volgens sommige.. 't was een demo toestel trouwens..

:)

waarom geen 'oude' MS20?

Heb mijn gear het liefst zo nieuw mogelijk, als er van de andere vintage synths die ik heb degelijke 1:1 re-issues waren gemaakt zou ik die waarschijnlijk in huis halen.

Mooi hoor en interessant om te zien dat Demian naast al dat analoge geweld ook nog een Novation SN2 heeft staan.

Digitale synths zijn ook prima, er gaat hier tzt nog een wavestation rack module komen (ik gebruik nu de legacy wavestation), een Roland D550, en een JP8080 komen. Mogelijk vervang ik de SN2 keys ook door een rack module, maar de keys van de SN2 zijn wel heel prettig om er bij te hebben.

Er stond ook een 8800 te koop voor 499,-

Ja had ik ook gezien.. maar een 8000 voor 249 vond ik veel interessanter.. en is eigenlijk niet zo heel veel minder als 'n 8800..
't Was meer dat ze 'n loodhoudend soldeertin niet meer mochten gebruiken wegens EU normen..
Hij mist 'n paar functies.. en is 'n iets minder snel met laden/saven.. maar in vergelijk met samplers die tegenwoordig tot 'vintagesampler' meergerekend worden is ie nog vele malen sneller. :)

'k Geloof dat egres zijn MV8800 voor nog minder te koop had staan als die 8800 bij Dijkman.. en daar zat ook nog 'n OP-1 in.

Ik wil zo min mogelijk patches weg moeten draaien omdat ik wat anders wil doen met een synth

Daarom is het zo handig als je synth dataopslag heeft omdat je onlangs nog vertelde dat je niets had met preset synths.

Heb mijn gear het liefst zo nieuw mogelijk.

Je bedoelt eigenlijk dat je oude vintage gear in absolute nieuwstaat wilt hebben, net als ik ;)

Had voor 2 dagen een logé bij me in m'n studiotje.

Attachments

• 20151229_095040.jpg
    20151229_095040.jpg
    57,9 KB · Bekeken: 90
  • 20151229_095140.jpg
    20151229_095140.jpg
    67,1 KB · Bekeken: 95
  • 20151228_172523.jpg
    20151228_172523.jpg
    35,9 KB · Bekeken: 101
Kreeg je die zonnige meneer erbij? Moet wel gezellig zijn geweest :)

Op een dag komt het ervan en zoek ik de zonnige meneer op in het zonnige zuiden!

Kreeg je die zonnige meneer erbij? Moet wel gezellig zijn geweest :)

Op een dag komt het ervan en zoek ik de zonnige meneer op in het zonnige zuiden!

Was reuze gezellig vcovca, heb veel van deze meneer geleerd.
Heb respect voor hem, veel verstand van synthese.
Helaas kon hij mij niet met de machtige Jupiter 8 overtuigen, nee liever een OBX of Synthex.
Dat noemt men nou echte vriendschap die ook buiten het forum verder gaat, kan het kliekje sfeer bedervers en stokeraars hier nog veel van leren :eureka:

Back