Mijn studio annex crib annex recording studio XIX

Dit is waar al je producties in en mee plaatsvinden?
Nee, dat gebeurt in mijn studio op de eerste etage. Daar komt nog een foto van. In de huiskamer rommel ik vaak wat aan om melodielijnen e.d. uit te proberen.

Zo ben al twee dagen aan het boren en doen. Kids en slaapkamer zijn klaar en heb in de studio wat panelen opgehangen en een plankje boven de quantum.
Nu zou ik hier 8 kanalen audio in en out en 2 usb en midi. Of wellicht is 1 usb genoeg en plaats ik een usb midi interface.
Tussen de rest van de studio en deze hoek zit een deur dus een bundel van 20 kabels word hem niet.

Iemand hier ervaring mee? @MacGyverGear had jij daar niet iets voor me 8 i/o? Kun je die audio i/o ook voor usb gebruiken?

PXL_20260404_111858889.jpg

Spot de binnenmuts
PXL_20260404_111905305.jpg

Laatst gewijzigd:
Zo ben al twee dagen aan het boren en doen. Kids en slaapkamer zijn klaar en heb in de studio wat panelen opgehangen en een plankje boven de quantum.
Nu zou ik hier 8 kanalen audio in en out en 2 usb en midi. Of wellicht is 1 usb genoeg en plaats ik een usb midi interface.
Tussen de rest van de studio en deze hoek zit een deur dus een bundel van 20 kabels word hem niet.

Iemand hier ervaring mee? @MacGyverGear had jij daar niet iets voor me 8 i/o? Kun je die audio i/o ook voor usb gebruiken?
De Arturia Audiofuse Studio of de 16Rig voldoen aan je gestelde eisen :)

Je zou nog 16 kanalen over ADAT van de andere ruimte kunnen exporteren naar de AudioFuse, of via een Presonus/Motu AVB oplossing. Maar dat is maar net wat je aan budget eraan wilt uitgeven :koffie:

Laatst gewijzigd:
Nee ik bedoel iets over utp, maar puur analoog

Zie wel iets op thoman van 4x xlr utp.
Op zich dat en 1 usb kabel zou het wel doen.

Nee ik bedoel iets over utp, maar puur analoog

Zie wel iets op thoman van 4x xlr utp.
Op zich dat en 1 usb kabel zou het wel doen.
Ah dat over UTP noemt men een:
"Audio Balun". Dat is zeker mogelijk :)
Maar het is vaak wel een ongebalanceerd signaal.

Deze

En deze

Zou ipv 4x gebalanceerd juist 8x ongebalanceerd kunnen sturen?

Nou ja best een gedoe, wellicht eens kijken of er het 1 en ander onder mijn parket door kan.

Een UTP (Unshielded Twisted Pair) heeft 8 draden (4 paar). Daar kan je dus 4 signalen (ongebalanceerd) over sturen. In theorie zou je tot 7 signalen kunnen sturen, als je de GND gemeenschappelijk neemt.

De advertentie spreekt over afgeschermde netwerkkabel. Dat is STP (Shielded Twisted Pair). Die kan inderdaad 4 gebalanceerde signalen aan. De afscherming wordt dan als gemeenschappelijke GND gebruikt, en je hebt 2 draden (1 paar) per signaal.

Zo, eindelijk een zit/sta-bureau in mekaar kunnen schroeven.
Bestaat uit een standaard electrisch zit/sta-bureau (200x90cm!) met de opbouw en schuiflade van een Thomann Studio Table XL Black met kabelorganiser van Bol.
Onder de bureau heb ik ook nog een 19" 16-voudige stroomverdeler en in de opbouw een 9-voudige.
MIDI wordt verdeeld via een Roland A-880 met een DoReMidi UMH-21 voor USB toestellen.
Audio gaat naar een Tascam FW-1804 met 8 ingangen. Deze heeft probleem met de Firewire chip die eerst moet opwarmen voor er connectie, maar audio naar de speakers sturen werkt perfect.
Hierdoor hangt de computer eigenlijk nog 'los'. Komt geen audio of midi binnen, misschien toch een goede audio/midi interface zoeken met veel ingangen.

Geluid kan naar het Philips setje bovenop, maar nu gebruik ik voornamelijk mijn Hifi versterker die ernaast staat.
Misschien toch nog enkele monitors zoeken op 2dehands of marktplaats.

Attachments

• 2026-04-04 17.15.27.jpg
    2026-04-04 17.15.27.jpg
    208,1 KB · Bekeken: 136

Bekijk bijlage 3872046
Spot de binnenmuts
Bekijk bijlage 3872045
Volgens mij al opgelost ? :)

Ik had ooit dit draadje gestart. 4 x analoog gebalanceerd signaal over CAT kabel.. hoedan? Bodoel je die??
8 x unbalanced bestaat niet voor zover ik weet. Zou ook niet kunnen. Het zijn maar 4 paartjes.
Als je niet gebalanceerd gaat, ook zeker niet langer dan 5m. En daarbij is de kabel die je ervoor gebruikt, ook vrij dik en stug.

Complexe synth met veel menu diving. Heb hem ook als broertje ooit gewenst voor mijn System-8 maar ben er toch van af gestapt.
Met de smartphone kan m'n wel heel de dag divingen.Wat is er dan zo veel moeilijker aan met een synth?

Goeie vraag. Dat zou t zijn: stop een apple ios in n synth om de menu te diven en maak t touchscreen idem. En ontwerp de zaak zoals ios. Wie weet is elektron dan voor meer mensen werkbaar. Ikzelf vind er waarschijnlijk nog niks aan maar ik denk ruimer. Maar geen plugins he. Totale afknapper

Ben echt blij met die ikea plankjes.
Heb al mijn pedalen, nou ja bijna alles erop gezet. Alle psu's en patch kabels in een bak.
Die moet ik ala @klinkske van labels voorzien.

PXL_20260405_122025803.jpg

PXL_20260405_122031868.jpg

En hier de rest.

PXL_20260405_122058591.jpg

2 snaren achter de bank.

PXL_20260405_122114533.jpg

Ik ga nu een nieuwe setup maken.
Ik heb 2x16 i/o van 2 Lynx Aurora's daarvan ga ik 16 i/o vast vullen.
Bv 4* in van 2 adl600 preamps, en wat vaste synths.
De rest van mijn spul kan je er dan snel ff bijpakken.

@MacGyverGear ik ga die eens checken.
Het punt is een beetje dat alles in dat hoekje ongebalanceerd is en ik er weinig voor voel om mijn mic pre's daarvoor te gebruiken.
Ook heb ik een hekel aan actieve DI's. Mischien kan ik dan beter voor een Lundahl LL1540 / LL1581 of iets vergelijkbaars gaan.

Back