Mijn studio annex crib annex recording studio XIX

Is dat puur en alleen hobby matig, of ook een stukje werk? Wat opvalt ook is de afwezigheid van een computer.
Hobbymatig. Lang geen tracks gemaakt maar het begint weer te kriebelen en nu alles "klaar" is wel van plan en zin om weer serieus muziek te maken.

In de kleine studio heb ik een rc505 als looper en een stereo recorder. Keystep als midiclock en analoge clock om alle sequencers aan te sturen. In de grote ruimte een MPC als midi sequencer/sampler. Hier kan ik eventueel de tracks uit de andere ruimte in de MPC laden / samplen. In de grote ruimte gaat alles door een ssl compressor clone en een F600 limiter clone. Uiteindelijk wordt er opgenomen met de Tascam DA3000 master recorder. In de woonkamer staat een Macbook Pro met interface en logic voor eventuele nabewerking en automatisering.

Hobbymatig. Lang geen tracks gemaakt maar het begint weer te kriebelen en nu alles "klaar" is wel van plan en zin om weer serieus muziek te maken.

In de kleine studio heb ik een rc505 als looper en een stereo recorder. Keystep als midiclock en analoge clock om alle sequencers aan te sturen. In de grote ruimte een MPC als midi sequencer/sampler. Hier kan ik eventueel de tracks uit de andere ruimte in de MPC laden / samplen. In de grote ruimte gaat alles door een ssl compressor clone en een F600 limiter clone. Uiteindelijk wordt er opgenomen met de Tascam DA3000 master recorder. In de woonkamer staat een Macbook Pro met interface en logic voor eventuele nabewerking en automatisering.
Super vet, en veel plezier met het maken van nieuwe muziek. Gaat je vast lukken in zo’n vette studio ;)

Dit is voorlopig de ā€œfocushoekā€.

E3D5BD04-1674-40AE-A3D3-09E3CAE2D515.jpeg

Zo minder is meer.

PXL_20260412_091706648.MP.jpg

PXL_20260412_091714781.MP.jpg

Ga zo een hoek bureau ophalen van 1.91 x 1.60.
Zodra die staat eff aan de indeling werken.
Ben dat Jasper rack eigenlijk wel zat. Vind het maar een lelijk gestalte.
Mischien dat ik wat minder permanent neerzet en de rest gewoon indien nodig erbij pak.
Of het hele rack korter zaag.

Inderdaad een mooie set, maar ik snap nog steeds niet hoe mensen het fijn vinden om die synthstapelbedden te gebruiken met synths van 10cm van de grond tot bijna twee meter de lucht in met 5 lagen ofzo. Lijkt me dat er dan geen enkele synth echt lekker toegankelijk of speelbaar is. Ik vind mijn 3-tier stand al verre van optimaal, voor lekker spelen is twee lagen eigenlijk wel de max voor mij. Het is dat ik de drie die ik er nu op heb staan echt niet kwijt wil :D

Ik vind vooral het panel slecht leesbaar worden als je synths stapelt of te hoog hebt. Bij mij staat het ook niet optimaal voir alle apparaten.

Back