Ik wil deze sound re-creeren..hoe??

Origineel geplaatst door synthmann
het is van die tv reclame, was het nou van breezah???

Bacardi reclame.
Dat is een mix van 2Many DJ's-> Bobby O(rlando) gemixed met Miss Kittin/Felix de Housekut ofzoiets

De originele bassline komt uit Bobby O's She Has A Way (1982!)

R.

Heeey...!

Nou moe !

is dat een JX3P?????

Hj is goed!
Dan moet dit toch ook met mn JP8000 kunnen ??

die sound kun je uit vele synths halen maar de moeilijkheid zit em in de mix en fx-en probeer em maar eens lekker te eq-en .

Dan heeft meneer Felix de Huiskat dit gejat en in Silverscreen geplemd, de dief ! :duivels:

Gewoon voor rond de 225 euro een Pulse scoren en je hebt geen bass problemen meer. ;)

Je kan het evengoed uit een Roland system 100, model 101 halen: PWM met pulse gestuurd door ADSR, chorus erover heen (bv. BOSS CE3) en een delay met 1 repeat en in tempo gezet met de sequencerlijn. Probeer maar eens (als je een 101 hebt tenminste ;)

:doei:

Origineel geplaatst door donbrasco
Dan heeft meneer Felix de Huiskat dit gejat en in Silverscreen geplemd, de dief ! :duivels:

Volgens mij zijn de Dewaele broertjes daar verantwoordelijk voor ;)

HW

Het is echter wel veel leuker als jij een nieuwe (zelf verzonnen) bass(line)maakt en andere proberen na te bootsen.

Maar ik ben ook nog niet helemaal "genezen" van inspiratie en denk nog steeds...'hoe deed hij dat nou?':D :)

Die bassline van bobby orlando is absoluut een juno. Het is een puls met een beetje PWM, en een up and down appergiator.

Een poging van mij dan, nog niet helemaal goed :

wat een belediging een synthex en een JP8 met een juno of een jx3p te vergelijken ;)
een beetje research en je weet dat Bobby voor al zijn producties de Elka Synthex en de JP8 gebruikte.
Basta pasta

Laatst gewijzigd:
Back