groovy house drum loops e.d.

HeinRook

Despawn
Hoe wordt zoiets nou gemaakt? Ik geef een voorbeeld:

Halo Varga - Future!
https://www.youtube.com/watch?v=ONGJA7XVEqI

Sommige geluidjes kan ik wel thuisbrengen (stemmetjes, basslijn, filtersounds). Ik heb al een paar keer geprobeerd om een track in deze sfeer / sound te reproduceren, maar ik kom niet eens in de buurt. Alleen al de eerste paar maten (drums percussie) lijkt haast onmogelijk om na te maken. Ik kan wel wat verschillende lagen ontdekken, maar er lijkt een soort saus over alles heen te zitten. Alle geluiden lijken zo op elkaar afgestemd.

Heeft iemand wat meer ervaring met het maken van dit soort tracks. Ik zou er graag wat over te weten komen!

Thanks!:halleluja

Laatst gewijzigd:
Die drumloop aan het begin komt volgens mij van een vengeance cd. oid.

Maar om zelf te maken stelt dit niet zoveel voor toch. Ik zit even met een verhuizing dus ik heb crappy speakertjes op dit moment, maar voor zover ik kan beoordelen zit er over de drumloop aan het begin een filter over en wat galm. Ik denk dat dat de 'saus' is die je bedoelt.
Om nog niet te spreken van de mastering achteraf die het tot een geheel maakt.
Maar dingen namaken : ja, afhankelijk van je ervaring en skills is het soms lastig om dingen na te maken.
Ik denk dat het voor de meeste mensen die hier rondwaren op het forum niet zo'n punt is eerl;ijk gezegd.

Lijkt mij gewoon een CHH met wat delay en een clap met reverb.. Om het na te maken zou ik gewoon even wat funken met een track van 16 maten en klaar. De bass zorgt ook wel een deel voor dit ritme.

Laatst gewijzigd:
de meeste samplen gewoon, of pakken loops
onderaan de streep zal iemand de patterns gemaakt hebben.

ff hup hup zo en klaar, is wel veels te kort door de bocht.
Als je machnine hebt, koop eens wat Maschine packs van bijv loopmasters, kan je heel goed dit soort beats mee reverse engineeren.
zal je zien dat er VEEL meer n zit als verwacht en microtiming heeft.

Back