budget synth

Status
Please reply by conversation.
mmm ik zoek iets met wat meer modulatie opties :P ( iets dat qua interface en gebruik meer lijkt op de Sylenth1 VSTi )
Meer dan op de Waldorf synths??
Je kan natuurlijk zoveel specifieke eisen gaan stellen dat er niets meer onder 5000 euro voldoet (en zelfs dan). :erm:

Hey, ik wil een hardware synth die op Absynth of Alchemy lijkt! En daarna ook een oranje vliegende olifant. :biertje:

Blofeld klinkt hardstikke goed maar je kan je afvragen wat het nut is van iets in hardware variant met zo'n beperkte interface. Een blofeld is echt niet leuk om patches op te bouwen / tweaken. Het is een zeer diepe synth engine die je moet bedienen via een matrix, die ook nog eens bol staat van de submenu's.
Zo'n XT of Q is inderdaad 100x leuker, maar niet 100x duurder :)

Er zijn verschillende versies:
- XT 10 voices
- XT 30 voices*
- XTk (keyboard) 10 voices
- XTk (keyboard) 30 voices*

* nog moeilijker om te vinden, en uiteraard duurder.
En de zwarte is nog veel zeldzamer...

moja iets met een simple modulatie matrix moet toch niet uberduur zijn ??

ik bedoel meer met iets van assignable envelops / LFO's die niet al vast zitten aan bepaalde parameters.
( word dan wel weer snel een digitale synth, wat ik zelf niet zo een probleem vind :P, spice it up with some tube and phase :P )

bedoel je met de zwarte de Waldorf Wave ?
Nope, XT... deze:

waldorf-microwave-xt.jpg

en

%2521B8t6C-%2521B2k%257E%2524%2528KGrHqV%252C%2521jMEzKSvPTEJBM32jP2H8w%257E%257E_3.JPG

( ow en als dit helpt : https://soundcloud.com/b1n4ry , daar vinde men mijn herrie, misschien dat dat helpt bij advies )

wat ik met sylenth1 veel doe is de pitch assignen aan een envelope, tevens een cutoff of wat vage parameters .

thoeft geen Massive te zijn of Z3tA oid :P simple shit :p uit kantje A van de sylenth1 haal ik eigenlijk al genoeg, maar wil dat graag hands-on hebben, op tafel, met knopjes enzo :P

ben nu aan het vergelijken in de lokale winkel, arturia(? ) minibrute hebben ze daar, moog phatty, roland system one en nog wat meer . waldorf was helaas al weg :(

heb inmiddels een virus TI te leen om uit te proberen voor onbepaalde tijd :) oude eigenaar deed dr niets meer mee, dus kan hem wellicht ook nog eens overnemen voor een habbekrats :D

Status
Please reply by conversation.
Back