(snippet/track) met de sequencer (ext instr). van de tr-909.

DRe

SSM spacestation
klinkt wel leuk, trigger je een synth met de 909?

ja de sequecer triggert een jp8080. daaroverheen een bassgitaar.

Ik vind die eerste wel lekker funky.. :) Tweede ook lekker :)

Nooit geweten dat de 909 een sequencer heeft.. zie het nu ook ineens staan.. external instrument.. Doe meestal gewoon via de DAW :D

Vind het geluid niet trouwens niet helemaal optimaal.. laag is wel lekker maar het lijkt of er iets 'n beetje in tegenfase staat..
En een ook 'n klein storingkje in de de AD conversie.. (vooral aan het eind te horen).

Ik vind die eerste wel lekker funky.. :) Tweede ook lekker :)

Nooit geweten dat de 909 een sequencer heeft.. zie het nu ook ineens staan.. external instrument.. Doe meestal gewoon via de DAW :D

Vind het geluid niet trouwens niet helemaal optimaal.. laag is wel lekker maar het lijkt of er iets 'n beetje in tegenfase staat..
En een ook 'n klein storingkje in de de AD conversie.. (vooral aan het eind te horen).

idd de eerste klipt heel erg . te hard opgenomen .. of bedoel je dat niet.. ik gebruik op het laats wel een lindy converter dat is misschien niet geheel goed ding..
leuke is dat de swing (als die al bestaat) ook in de seq mee loopt

idd de eerste klipt heel erg . te hard opgenomen .. of bedoel je dat niet

Clippen is niet zozeer het probleem.. bij een nadere luisterinspectie bespeur ik dat de kick niet "Central" staat.. dat geeft altijd een beetje tegenfase gevoel ook.

Ik hoorde aan het einde van de opname in de OP vooral aan het eind iets wat een beetje leek op een AD conversie die niet helemaal ok ging.. maar het kan ook iets analoogs zijn wat gewoon ruist zoals het hoort natuurlijk. :)

Die fade aan het eind, heb je die in de computer gedaan?

Clippen is niet zozeer het probleem.. bij een nadere luisterinspectie bespeur ik dat de kick niet "Central" staat.. dat geeft altijd een beetje tegenfase gevoel ook.

Ik hoorde aan het einde van de opname in de OP vooral aan het eind iets wat een beetje leek op een AD conversie die niet helemaal ok ging.. maar het kan ook iets analoogs zijn wat gewoon ruist zoals het hoort natuurlijk. :)

Die fade aan het eind, heb je die in de computer gedaan?
dat faceprobleem hoor ik ook eigenlijk moet ik dan even naar kijken waar dat precies vandaan komt hier staat hij helemaal op 0 kan mischien mijn compressor zijn waardoor hij heen gaat... op het laatst gooi ik de X-mod depth open van de jp8080 .

edit ik zie dat de bass niet helemaal in het midden zit en de bassdrum ook niet ... ik kijk morgen wel ff ...hij is perongelijk op stereo gegaan. zucht

Laatst gewijzigd:
Laatst gewijzigd:
Back