samson microfoons is dit veel voor weinig??

michielhemmer

Stamgast
even een algemene vraag over het merk samson.

ik heb een condensator mic gezien van samson en die zijn nieuw zo'n 80 euro (alleen de mic).

heeft iemand ervaring met deze microfoons ik heb niet meer dan 120 euro over voor en condensator mic (heb niet meer) en denk er aan om hem te kopen.

ok das goed teweten!! toch gaf de interface hem en hoog cijfer?? zal wel persoonlijk zijn.

weet jij hoe je in een winkel de mics kunt onderscheiden kun je ze testen?? en hoe, waar moet ik opletten.

Samson, Rode, Superlux, etc. Volgens mij komt dit spul allemaal uit China en is de prijs kwaliteit verhouding uitstekend. Ik heb zelf een superlux, alleen om de naam zou je hem al niet kopen. Toch is dit een perfect ding, waarmee ik al veel zangpartijen heb opgenomen. Klinkt gewoon goed, zonder kleuring
ik heb een condensator mic gezien van samson en die zijn nieuw zo'n 80 euro (alleen de mic).
Volgens mij kun je je aan zo'n mic nauwelijks een beul vallen!

Ik heb zelf een tijdje geleden een Samson C01 voor 65 euro bij peter verspuy gekocht. Prima microfoon, kwam inderdaad goed uit die interface test en ziet er nog mooi uit ook 8~

Ik geloof best dat zo'n Rode mic. iets beter klinkt, maar die is dan ook 3x zo duur. Voor mij is het gewoon een leuke aanvulling voor m'n studio, zeker voor die 65 euro

Origineel geplaatst door Bert ten Hove
Samson, Rode, Superlux, etc. Volgens mij komt dit spul allemaal uit China en is de prijs kwaliteit verhouding uitstekend. Ik heb zelf een superlux, alleen om de naam zou je hem al niet kopen. Toch is dit een perfect ding

Rode is een Australisch bedrijf dat in eigen land fabriceert. Opgericht door een paar Zweden, vele jaren geleden. (Las ik op hun site dus.) Goed spul dat erg veel wordt verkocht.

Het schijnt dat veel chinese mic's orgineel onder de naam SE uitkomen. Ik weet niet of er in Nederland een importeur is. Een vriend heeft een Stagg condenser en dat is volgens mij zo'n SE met een ander logo. Hij neemt hem altijd mee als we zijn zangpartijen opnemen en hij is er hartstikke tevreden mee. In de laatste Sound on sound staat een review van 3 typen SE condensers en volgens de schrijver voldoen ze opperbest. De prijs/kwaliteitverhouding is in ieder geval onverslaanbaar.

Greetz, Herbert

Back