The Fans Deserve Better!

Hij is wel een soort van boos volgens mij.

Ik ben ook oneens met de uitspraak "The fans deserve better". Ik zou juist zeggen "the fans do not deserve better" ;).

EDIT: Maar het is wèl een grappig filmpje.

Ik moet toch weer even in de bres springen voor Britney.. want.. back in those days, she was shaking that ass.. moest autotune nog uitgevonden worden.. :D

Maar vandaag de dag is er behoorlijk veel nep.. vooral live ja..
bv bij grotere artiesten in Nederland om maar es wat te noemen. Elke geluidstechnicus weet gewoon dat er een backup iets meeloopt voor als een zangert er even doorheen zit en die uithaal ff niet gaat lukken.. just because "the fans deserve better" :D

Edit: en dan heb ik het met grotere artiesten natuurlijk niet over lange Frans of zo maar meer de grotere namen *D

Laatst gewijzigd:
Even over het vocale gebeuren in het algemeen.
De stem is en blijft maar iets wat sterk onderhevig is aan factoren als: gezondheid/uithoudingsvermogen, uitputting... en daarbij moet er ook nogeens gepresteerd worden onder grote stress of druk.. En dan is het de techniek die er soms ook nog een potje van maakt en jezelf weer es niet kunt horen :D
Maar ja.. iemand moet het doen en dan krijg je al snel situaties als hieronder. De media kan je gewoon maken of breken, zo is het gewoon.

Laatst gewijzigd:
Even over het vocale gebeuren in het algemeen.
De stem is en blijft maar iets wat sterk onderhevig is aan factoren als: gezondheid/uithoudingsvermogen, uitputting... en daarbij moet er ook nogeens gepresteerd worden onder grote stress of druk..

Maar is dat dan ook niet precies wat de groten van de minder groten onderscheidt?

Maar is dat dan ook niet precies wat de groten van de minder groten onderscheidt?

Een slechte dag in je studio.. en je kunt het de volgende dag nogeens proberen.. Een verkeerd moment op het podium omdat je een bad day hebt of verkouden bent (bij zangers bv) en je schrijft geschiedenis voor de camera, die natuurlijk als het ff zo uitkomt voor of tegen je gebruikt kan worden..
Dat YT videoojte is als voorbeeld wel tekenend genoeg.. er zitten redelijk grote namen bij.

Zat nog te zoeken naar die opname van Will I am.. dat ie "I gotta feeling" in zet, en de autotune nog ff uitstond.. maar die hebben ze van de WWW afgerost denk ik. Kortom genoeg performances van artiesten waar wel es wat misgaat.. dat hoort nu eenmaal bij live.

Dat wel.. maar ik hoor bv hieronder geen digitech harmonizer effect.

Britney Spears (Rare Footage!) - YouTube

Yep maar hoor je ook het verschil in toonhoogte?
In de rare footage zingt ze in haar normale stembereik en met een reeds vrij matuur timbre alhoewel ze in 1996 slechts 15 jaar oud was.

In het filmpje hieronder klinkt ze als een verwrongen tienertje....

Nu ja, in haar geval heeft ze haar smoeltje wel mee dus dat heeft ook veel geholpen ;) .

Cheers,
Exo. :mega:

Die stem in die opname is behoorlijk overprocessed.. :D die dude in de OP heeft daar dan wel weer gelijk in.. maar ik vind het gewoon weer een beetje jammer dat dan die verkutte opname van haar erbij wordt gehaald.. die is dus gewoon fokking fake.

Over die "rare footage" en haar stemgeluid daar.. Wellicht is ze voor een performance als deze klaargestoomd door een zangpedagoog??
Trainen, trainen en nogeens trainen. Een stem is gewoon een spier en daarnaast kun je door alle bijholtes goed te gebruiken je stem een veel vollere klank geven en het bereik vergroten. (Heb dit jaren moeten doen van mijn zangjuf toen ik nog les had ;))

Oke.. Britney wayback in 1993, met jawel.. Justin Timberlake

Laatst gewijzigd:
Ik wil overigens niet beweren dat Britney Spears de Diva met the golden voice is.. of zich kan meten met iemand als Celine Dion bv maar ze kan dus gewoon live zingen :D

En dan nu iemand die het ook wel kan.. :) altijd al bewondering gehad voor em :engel:

Ik ga hier heel kort op antwoorden. Abba.
I rest my case.

Die dame kan het ook wel.. ze weet alleen niet zo goed hoe ze met die microfoon moet omgaan aan het begin.. plopfilter was hier geen luxe geweest.. maar wel puur idd :D

Zag nog es ff te kijken.. het is geloof ik nogal een dingetje met Britney :D kwam het volgende van haar tegen "Britney can sing live".
performance aan het eind is wel dubieus qua autotune gebruik maar er zit wel genoeg tussen waarop je haar natuurlijke stem hoort.

Dat kraakje, wat ze in de aanzetjes naar woorden afentoe stopt klinkt wel een beetje te gemaakt afentoe.. maar ze vind het zelf waarschijnlijk wel lekker klinken anders deed ze het niet. :)

Overigens.. Heb helemaal niks met Britney dus he.. nog nooit een droom gehad waar ze in voor kwam. :D Geef mijn maar zo'n big soul mama :):)

Al ben ik het wel met het verhaal eens, zou ik als uitspraak toch aanhouden; "THE FANS DESERVE WHAT THEY GET".

Als je optredens gaat bezoeken van artiesten waarvan de verkleedpartijtjes, pyrogenetics en videoscreens, etc., duidelijk belangrijker zijn dan de muzikale performance........

Het woord FAN (afkorting voor fanatic) zegt al genoeg; die volgt blindelings.
Een muziekliefhebber is daarentegen kritischer; durft zelfs 'boe' te roepen als zijn eigen favoriete artiest teleurstelt.

Zonder een 'vroeger was alles beter' discussie te willen oproepen, heb ik het idee dat er vroeger meer muziekliefhebbers waren en een handjevol fans en tegenwoordig is de meerderheid fan, terwijl de muziekliefhebber in de minderheid is.

Al ben ik het wel met het verhaal eens, zou ik als uitspraak toch aanhouden; "THE FANS DESERVE WHAT THEY GET".

Als je optredens gaat bezoeken van artiesten waarvan de verkleedpartijtjes, pyrogenetics en videoscreens, etc., duidelijk belangrijker zijn dan de muzikale performance........

Het woord FAN (afkorting voor fanatic) zegt al genoeg; die volgt blindelings.
Een muziekliefhebber is daarentegen kritischer; durft zelfs 'boe' te roepen als zijn eigen favoriete artiest teleurstelt.

Zonder een 'vroeger was alles beter' discussie te willen oproepen, heb ik het idee dat er vroeger meer muziekliefhebbers waren en een handjevol fans en tegenwoordig is de meerderheid fan, terwijl de muziekliefhebber in de minderheid is.

Ik denk dat dit voor EDM en popmuziek meer opgaat dan voor veel andere stijlen. Ik kom zelf uit de metalhoek en die scene wordt echt gedreven door muziekliefhebbers, zowel in het publiek als achter de instrumenten, en dat zal voor veel andere genres ook wel gelden vermoed ik.

Leuk filmpje. Het kan mij trouwens weinig schelen of een band of artiest wel of geen autotune gebruikt, zo lang het maar goed klinkt of creatief wordt ingezet (zoals mind.in.a.box dat doet). Maar ik heb inderdaad ook steeds meer het idee dat je vroeger muzikaal talent moest hebben om populair te worden en dat het tegenwoordig mooi is meegenomen als je naast populair te zijn ook nog muzikaal talent blijkt te hebben.

Hopelijk worden muzikanten door dit soort filmpjes aan het denken gezet en geïnspireerd om echt iets unieks neer te zetten.

Uiteindelijk is het toch de media en muziekindustrie die bepaald.. en is succes niets meer dan een illussie die door je fans in stand wordt gehouden, (zolang de muziekindustrie het toelaat natuurlijk) :D

Moest trouwens door dit draadje ook ineens weer denken aan de tekst hieronder, die ik onlangs in mijn mailbox kreeg.. wel een beetje slecht gezongen trouwens.. :bekdicht:

Laatst gewijzigd:
:D

10616673_10152758003648376_624838255997836657_n.jpg

Cheers,
Exo. :mega:

Back