Roland PG 1000

Status
Please reply by conversation.

ano220424

in de ban
in de ban
Ik geef goede prijs. Graag uw voorstel, maar hou het netjes. Dank u .
(mag ook in combinatie met D550)

Ik bied 750€ voor een setje in zeer goede staat.
400€ voor PG1000
Afgebeulde apparaten niet aanbieden aub.

Enkel de PG1000. Dat is een splinternieuwe wel waard denk ik dan zo. En dat ding wordt alleen maar meer waard.
Ff fotootje gemaakt. :okdan:

Attachments

• Roland PG1000.jpg
    Roland PG1000.jpg
    394,8 KB · Bekeken: 70
Enkel de PG1000 en dat ding wordt alleen maar meer waard.

Dan heb je hem duur betaald, maar ik verbaas me steeds weer over je uitspraak ''wordt alleen maar meer waard'' die je in bijna elke threat uitspreekt of het nou om de MKS-80, D-50/550 of JD800/990 gaat.
Dat geld alleen voor zeldzame (laag productie tal) en gewilde synths, daar vallen de D en JD serie volgens mij niet onder.

Dan heb je hem duur betaald, maar ik verbaas me steeds weer over je uitspraak ''wordt alleen maar meer waard'' die je in bijna elke threat uitspreekt of het nou om de MKS-80, D-50/550 of JD800/990 gaat.
Dat geld alleen voor zeldzame (laag productie tal) en gewilde synths, daar vallen de D en JD serie volgens mij niet onder.

Tja, duur is een relatief begrip. En wat mijn uitspraken over meer waard betreft, vergelijk gewoon even de huidige prijzen van D50/550, JD800/990 en PG1000 met de prijzen die 3 of 5 jaar geleden werden gevraagd.
Zal ik snel wat linkjes van hier op SF posten, dan kan je zelf conclusies trekken.
Een PG 1000 los is intussen nog moeilijk te vinden...

En ik kan me vergissen, maar binnen 5 jaar zijn boven vernoemde toestellen makkelijk nog 20 tot 30% duurder als deze trend zich verder zet. Er wordt vandaag gewoon veel meer gemaakt dan in 1996. Zo waanzinnig veel D50's zijn er nu ook weer niet gemaakt.
En vergeet niet, er gaan er ook stuk, verslijten enz.
Dus ja, 500€ voor een nagel nieuw PG1000 exemplaar vind ik net haalbaar.

Maar ook het omgekeerde is het geval. Ik zie Jup8 aan waanzinnige overrated prijzen voorbij komen. En klapt die markt in elkaar en heb je teveel geld uitgegeven aan iets dat het eigenlijk niet waard is.

Ik heb in het verleden ook vaak de hoofdprijs betaald voor iets wat ik dacht dat het geweldig zou zijn (Synton Syrinx) maar na een half jaar bleek die verwachting geenszins uitgekomen te zijn.
Daarom adviseer ik een ieder, koop met je verstand en niet met je hart.
Voor de Jup-8 verwacht ik in de toekomst geen drastische waarde daling (maar ook geen stijging meer), net zoals voor de Synthex, Prophet-5, Oberheim OBX(a) en de oude Moog synthesizers.

Valt de Novation Nova daar ook onder!

Ik heb een Nova gekocht voor 150€. Ondergewaardeerde synth. Bovendien leest hij perfect patches van een Super Nova...maw, de Nova is een minder stemmige Super Nova.
Veel mensen komen niet verder dan presets en besluiten dan dat het maar niks is...
Het is nu het ogenblik om die dingen te kopen. ION, JP, AN1X, ...

Software verdwijnt, hardware blijft. Ik betaalde de prijs voor al m'n VST's die ik had gekocht voor Logic 5.5 (zeg maar dik 3,000€) en door m'n overstap op MAC geen klote meer waard waren...
Om nog maar te zwijgen over operating systems die worden aangepast en waardoor software op termijn ook niet meer draait...weg investering. Die gedachte zal bij veel mensen vroeg of laat wel doordringen en zal de prijs van hardware uit het verleden (ook de eerste VA's dus) alleen maar opdrijven.

En oh ja, mijn D550 + PG1000 zijn te koop : 850€ voor het setje of het blijft mooi staan...
Catch my drift ?

Ik heb eigenlijk weinig beweging gezien in de prijzen van de D5(5)0. Volgens mij kost een D50 al tien jaar iets van 200-250 euro. Ik overweeg misschien nog wel eens een PG1000 voor de mijne, maar ik vind 500 eerlijk gezegd ook een beetje te veel voor een grapje. Ik weet niet eens zeker of het ding wel echt wat nuttigs toevoegt, met zo'n leger aan sliders zie je door de bomen het bos ook niet meer en zit je misschien wel handiger met een software editor.

Als je een instrument koopt is het in de eerste plaats om te gebruiken, omdat je het graag hoort, het je boeit om iets leuks mee te doen. Nu het geld op een spaarboekje niks meer opbrengt zou je geneigd zijn om te gaan investeren in iets anders: whisky, wijn, classic cars en/of..... synths :) maar dan moet je wel heel goed de markt kennen om écht winst te maken. Er zijn enkele synths die een hype aan het worden zijn, al dan niet terecht, dat laat ik aan de gebruiker over.

Ik heb een tijd geleden mijn JD-990 kunnen kopen voor 250 euro en zou daar momenteel 100 tot 150 euro meer kunnen voor krijgen, idem met mijn AN1x, gekocht voor 200 euro en zelfde verhaal. Maar ik koop die synths om muziek mee te maken en NIET als "investering". Als meer en meer mensen hun instrumentenpark als investering zouden beschouwen zou de markt voor de échte muzikanten helemaal kapot gaan vrees ik :( Of er zou niets deftigs meer te koop zijn, of het zou tegen schandalige woekerprijzen zijn.
Veel beginnende muzikanten kunnen dan ook niet meer op die boot stappen en zullen de leuke instrumenten dan als een verre droom kunnen meemaken. Spijtig.

Ik heb eigenlijk weinig beweging gezien in de prijzen van de D5(5)0. Volgens mij kost een D50 al tien jaar iets van 200-250 euro. Ik overweeg misschien nog wel eens een PG1000 voor de mijne, maar ik vind 500 eerlijk gezegd ook een beetje te veel voor een grapje. Ik weet niet eens zeker of het ding wel echt wat nuttigs toevoegt, met zo'n leger aan sliders zie je door de bomen het bos ook niet meer en zit je misschien wel handiger met een software editor.

Ik weet niet of jij op het internet naar prijzen kijkt, en voor 250€ ga je nog wel vinden, van mensen die ofwel heel dringend geld nodig hebben ofwel mensen die helemaal niet op de hoogte zijn en in het beste geval totaal afgebroken materiaal.
Kijk even op Ebay naar de prijzen...en zoveel andere sites. De D50/550 zit huidig aan 350-450€. tot 700$ ! De PG1000 +/- hetzelfde. Voor mint condition dan. Iets anders interesseert me hoegenaamd niet.

En dan je opmerking over de sliders. Sure. Terwijl hier zoveel SF'ers maar huilen dat HW control zoveel makkelijker is, kom jij het tegengestelde beweren. Ik heb geen probleem met editten op een scherm, maar met al die sliders gaat het wel 20x sneller.

Ik weet niet of jij op het internet naar prijzen kijkt, en voor 250€ ga je nog wel vinden, van mensen die ofwel heel dringend geld nodig hebben ofwel mensen die helemaal niet op de hoogte zijn en in het beste geval totaal afgebroken materiaal.

Ik heb de mijne zes maanden geleden van Turnlab gekregen voor 250. Met flightcase eromheen. Die aardige Belg handelt echt niet onder zijn inkoopprijs.

En dan je opmerking over de sliders. Sure. Terwijl hier zoveel SF'ers maar huilen dat HW control zoveel makkelijker is, kom jij het tegengestelde beweren. Ik heb geen probleem met editten op een scherm, maar met al die sliders gaat het wel 20x sneller.

Ik zei dat ik me afvroeg of het zou helpen, niet nodig om er gelijk een religieuze vete van te maken :). Mijn voorbehoud zit hem vooral in het feit dat het sliders zijn, geen motorized faders. Voor het bouwen van een nieuwe patch kun je gewoon alles op 0 zetten en gaan schuiven, maar bij een bestaande patch editen is wat je ziet niet wat je krijgt. Op een synth met een overzichtelijke hoeveelheid controls (bijvoorbeeld een prophet, of een juno) is dat wel te overzien. Ik kan me voorstellen dat bij een PG1000 me dat meer zou irriteren, en ik vind dat een redelijke gok voor de prijs van zo'n PG. Da's een persoonlijke overweging, niet een gebod dat jou vertelt wat jij prettig moet vinden.

Ik heb de mijne zes maanden geleden van Turnlab gekregen voor 250. Met flightcase eromheen. Die aardige Belg handelt echt niet onder zijn inkoopprijs.

Er staat er hier een op SF te koop voor 250, met afgebroken bender. Die bedoel je.
De prijs van D50 mint condition is nooit 250. Blijf gerust dromen. Voor mij is de discussie afgelopen. Ik heb mijn gerief. Mint condition en daar ook de juiste prijs voor betaald.

sKeLeTvM;1772853 De prijs van D50 mint condition is nooit 250. Blijf gerust dromen. Voor mij is de discussie afgelopen. Ik heb mijn gerief. Mint condition en daar ook de juiste prijs voor betaald.[/QUOTE schreef:
R u ok?? :)

PG1000

onding

-Lagt/happert als je aan de schuiven zit terwijl je een sequence afspeelt.

-Zitten 2 layers op, een voor partials en nog een, hierdoor goed opletten in welke laag je bezig bent

-De text op de controller is slecht leesbaar (voor mij in ieder geval)

Midiquest heeft gewoon een D50/D550/Varios VC1 module, dan kan je die handel gewoon op een groot scherm doen en het ziet er hartstikke strak uit.

Roland%20D-50.png

jatog

Addendum:

Ik heb nog steeds de VariOS VC1/D50, hou ik ook lekker want de d50 is een van mijn alltime fav synths.
Maar die PG1000 heb ik na enkele maanden weer verkocht.

Status
Please reply by conversation.
Back