U-he Presswerk

Veel studiotechnici lijken toch nog steeds van mening te zijn dat softwarecompressors nog niet echt in de buurt komen van populaire en vooral dure hardwarecompressors. Geen idee of plugins zoals deze een stap verder in de goede richting zetten.

Veel studiotechnici lijken toch nog steeds van mening te zijn dat softwarecompressors nog niet echt in de buurt komen van populaire en vooral dure hardwarecompressors. Geen idee of plugins zoals deze een stap verder in de goede richting zetten.

Nee, als jij iets ( duurs) koopt wil je niet belazerd worden, dus zeg je dat het goed is. Zo werkt het voor veel mensen.
Iemand met een studio vol dure hardware zal niet snel zeggen dat het met software ook best kan.
Ik denk wel dat hardware een aantal voordelen heeft tov software, maar dat is andersom net zo.
Zonder in een hard vs soft te vervallen trouwens, maar zoals ik in mijn eerste reactie al zei: als dit net zo goed gedaan is als zijn softsynths belooft het wel wat.

En ook al is het niet precies zo goed als de hardware, dan nog is het voor zo'n 80 euro redelijk in de buurt komen van hardware die 4000 euro kost toch een lekkere deal.

compressie is zooooo overrated voor electronische muziek imo.....

Acoustische instrumenten ja daar wel en mics enzo.....maar voor synths en drums moet je gewoon LIMITERS gebruiken....sjonge jonge

Dat sidechaining geneuzel ook, tjeemig de peemig.

U-He heeft wel mooi spul BTW

Bazille is ook echt tof

Nee, als jij iets ( duurs) koopt wil je niet belazerd worden, dus zeg je dat het goed is. Zo werkt het voor veel mensen.
Iemand met een studio vol dure hardware zal niet snel zeggen dat het met software ook best kan.

Waarom zouden ze dan toch investeren in (dure) outboard gear denk je,
als het met software ook zou kunnen? Zou een studio een berg geld besparen..

Maw, ik denk dat je het dus niet zo algemeen kan stellen.

Geen hardware/software fittie hier :)

Mijn bescheide doch oprechte mening is dat alles een functie heeft (software en hardware) en je het kan gebruiken met dat wat je voor ogen (oren) heb.
De tegenwoordige "emulaties" zijn erg goed dus........ :)

*déjà vu heb :)

U-he prima spul programeerd (mijn mening)

Waarom zouden ze dan toch investeren in (dure) outboard gear denk je,
als het met software ook zou kunnen? Zou een studio een berg geld besparen..

Maw, ik denk dat je het dus niet zo algemeen kan stellen.

Ik denk wel dat je al;gemeen kunt stellen dat mensen denken dat iets wat duur is, beter is dan iets wat goedkoop is.
Maar ik begrijp je commentaar op mijn reactie ook wel hoor.

Ik denk wel dat je al;gemeen kunt stellen dat mensen denken dat iets wat duur is, beter is dan iets wat goedkoop is..
Ik denk niet dat dat een gegeven is en een ieder die meer uitgeeft heel goed weet waarom hij meer uitgeeft.
Fijn...

Ik denk niet dat dat een gegeven is en een ieder die meer uitgeeft heel goed weet waarom hij meer uitgeeft.

Wel eens van cognitieve dissonantie gehoord?.. Stellen dat je weet waarom je iets doet is net zo kort door de bocht als de eerste post van Man-T.

Ik gebruik nauwelijks compressors. Dat zegt overigens weinig want mijn producties klinken alles behalve rete strak...

natuurlijk, maar wie zegt dat dat per definitie altijd speelt?
Mag het verwachtingspatroon van een Ferrari anders zijn als van een fiat?
altijd maar weer dat gelul over spullen waar mensen zelf geen ervaring mee hebben.
Iedere klojo met een paar plugins op z'n PC kan en mag natuurlijk overal een mening over hebben, maar om die nou als waarheid te bestempelen is veels te kort door de bocht, helemaal als het over spullen gaat waar geen ervaring mee is. Dat leest namelijk nogal dom weg....

klinkt een beetje als mensen die op basis van Grand Turismo op de PS3 zeggen dat de nieuwe Porsche toch niet helemaal hun ding is... :D

Ik denk wel dat je al;gemeen kunt stellen dat mensen denken dat iets wat duur is, beter is dan iets wat goedkoop is.

Hmm, maar het is niet een kwestie van "denken", maar "horen". :D

Anyway, laten we niet in een HW VS SW battle belanden... Is niet nodig.

Als ik met een softcompressor hetzelfde kan bereiken als met een Thermionic Culture Phoenix dan ben ik om ;)

Back