flauwekul nader bekeken.
flauwekul nader bekeken.
PWM, het was geen grapje. Aardig van je voor het advies van de emoticons maar, het was bewust wat sterk gesteld. Wellicht had ik er een

bij kunnen plaatsen maar zou het effect ervan tegenwerken. D.w.z. dat ik die uitspraak deed met redenen zonder een heel verhaal te moeten gaan houden. Natuurlijk is een mening persoonlijk. Echter, ik ben er niet de persoon naar om alsmaar 'mijn inziens', 'naar mijn mening' of 'ik vind' te moeten melden. Dat lijkt me namelijk evident.
Wat jij meldt over de irritaties die dat LED gewiebel kan geven in bepaalde situaties kan ik onderschrijven. Toch zeg je ook dat je LFO modulars altijd met een indicatie-LED hebt uitgevoerd. Dat is natuurlijk niet voor niets. Als die indicatie ook nog eens gedaan wordt met een actief circuit die de golfvorm kan representeren in sterkte en in kleur is dat zeker waardevol.
Die patchkabels met LED's er in kan bij het ontbreken van LFO modules met een LED-indicatie zeker een aanvulling zijn. Op de website van de fabrikant laten ze zelf zien dat het signaal er door vervormt wordt. Dit heeft alles met de uitgangsimpedantie van de module te maken in samenhang met de impedantie van de 'LED-kabel'. Zij pogen dat iets positiefs te geven als zijnde een 'Slope-effect 'maar, dat zie ik nou als je reinste flauwekul. Als je een Slope wilt bij een modular gebruikt je een module waar dat gecontroleert mee kan. Man oh man: al die moeite om een LFO circuit met een mooie driehoek of sinus te bouwen en dan dat signaal laten verkrachten door een LED-kabel.
Omdat die LED met weerstand in die kabel een impedantie heeft die afhangt van het voltage wordt dat in combinatie met de uitgangsweerstand van een module een soort van waveform shaper. Sluit met zo'n kabel een V/OCT aan en een nieuwe toonladder wordt geboren

Ook als er geen serieweerstand in de V/OCT uitgang is openomen.
Kortom: flauwekul