DIY Eurorack Case: materialen

Ik heb zelf 2 PSU2's van Doepfer direct gekocht.
Staat ook op de site "some available"

A-100PSU2 (Neuware), 2 Jahre Gewährleistung
mehrere verfügbar / some available

Vet! Ik zou er persoonlijk 2 keer een 1u rij inzetten als je het toch zelf maakt. Handig voor utilities, maar volgens mij zijn er ook veel leuke modules voor te krijgen. Verder kan ik je niet echt adviseren helaas, tof project in ieder geval :)
Wellicht kun je er 2 nemen en die 1U skippen en nog een 3U toevoegen ?
Ik ga toch voor een 12u met in ieder geval 1x 1u, maar twijfel nog over een extra 1u. Kost €50 extra. Is dat de moeite waard? Kan nog niet zo goed inschatten hoeveel gebruik ik daarvan zou (willen) maken. Iemand die meer dan 1x1u gebruikt of juist mist?

Ik had geen 1u, maar zag wel regelmatig 1u modules die me handig leken. Sowieso voor utilities, die dan geen ruimte hoeven in te nemen tussen de 'echte shit' :)

Ik wilde voor massief hout gaan, maar dat was óf niet naar mijn smaak, óf veel te duur. Mijn intentie is om dat alsnog wel om te gaan doen, maar omdat ik eerst een keer rustig wil oefenen met zo’n project ga ik denk ik voor oukumé garantie multiplex en wellicht de kopse kant met bijbehorend fineer behandel.

Ik maak dan eerst een mal van mdf en als ik die strak genoeg vind, met een kopieer frees de uiteindelijke plaat. Gevoelsmatig wil ik geen mdf gebruiken voor de case, omdat ik de stijfheid van mdf niet goed genoeg vind. Ook omdat ik niet zo veel verbindingen wil en de verbindingen die er wel zijn blind moeten worden. Daarom multiplex voor mij. Fineren heb ik (nog) geen ervaring mee, dat is edelplaat weinig een goed optie voor (maar vaak wel mdf kern dus)

Ik maak mijn kast met underlayment wat ik nog heb liggen, met wat plamuur en een likje verf wordt dat een prima kast (denk ik 😃)

Ik wilde voor massief hout gaan, maar dat was óf niet naar mijn smaak, óf veel te duur. Mijn intentie is om dat alsnog wel om te gaan doen, maar omdat ik eerst een keer rustig wil oefenen met zo’n project ga ik denk ik voor oukumé garantie multiplex en wellicht de kopse kant met bijbehorend fineer behandel.

De ellende met massief houtis dat het altijd wel op de een of andere manier blijft werken. Is tegelijkertijd de charme, dat zeker. Maar in jouw geval zou ik ook voor multiplex gaan.
Persoonlijk vind ik het bij de Arnhemse Fijnhouthandel gewoon echt te duur, ook al hebben ze daar hele mooie dingen.

De ellende met massief houtis dat het altijd wel op de een of andere manier blijft werken. Is tegelijkertijd de charme, dat zeker. Maar in jouw geval zou ik ook voor multiplex gaan.
Persoonlijk vind ik het bij de Arnhemse Fijnhouthandel gewoon echt te duur, ook al hebben ze daar hele mooie dingen.
Inderdaad niet goedkoop… weet je toevallig een beter/goedkoper adres?

Ik maak dan eerst een mal van mdf en als ik die strak genoeg vind, met een kopieer frees de uiteindelijke plaat. Gevoelsmatig wil ik geen mdf gebruiken voor de case, omdat ik de stijfheid van mdf niet goed genoeg vind. Ook omdat ik niet zo veel verbindingen wil en de verbindingen die er wel zijn blind moeten worden. Daarom multiplex voor mij. Fineren heb ik (nog) geen ervaring mee, dat is edelplaat weinig een goed optie voor (maar vaak wel mdf kern dus)
Hoeveel hout heb je nodig?
(welke afmetingen)

Hoeveel hout heb je nodig?
(welke afmetingen)

2 x Zijkanten: 434mm x 588mm
1x Bodem: 535mm x 500mm
1x Achterkant: 535mm x 576mm
1x tussenschot 535mm x 90mm
1x Voorkant onder: 535mm x 90mm
1x Bovenkant: 535mm x 130mm

Hoogte 3u+1u = 177,4 mm
Hoogte 3u = 133 mm
104hp frame (brackets 2x 3mm)= 535mm
104hp (zonder brackets) = 529 mm

Attachments

• IMG_0278.png
    IMG_0278.png
    558,8 KB · Bekeken: 76
  • IMG_0280.png
    IMG_0280.png
    505,3 KB · Bekeken: 80
2 x Zijkanten: 434mm x 588mm
1x Bodem: 535mm x 500mm
1x Achterkant: 535mm x 576mm
1x tussenschot 535mm x 90mm
1x Voorkant onder: 535mm x 90mm
1x Bovenkant: 535mm x 130mm

Hoogte 3u+1u = 177,4 mm
Hoogte 3u = 133 mm
104hp frame (brackets 2x 3mm)= 535mm
104hp (zonder brackets) = 529 mm
Ik weet niet of je open staat voor gelamineerd. (wel massief, maar dan verlijmde delen)
Ik heb gemerkt dat het anders heel duur wordt.

Bedenk dat massief hout sowieso krom gaat trekken, dus dat je een stevig raamwerk moet hebben als je met massief hout gaat werken.
De tijd dat hout eerst langzaam mocht drogen voor we het verwerkten ligt al weer even achter ons.....
Vandaar dat de meesten met meubelpanelen oid zullen werken. (dat werkt niet meer)

Ik heb hier prima ervaringen mee.
Gezien de prijs iig.

Net m'n vensterbanken gemaakt van 25mm van dergelijke panelen.
Even heenrijden scheelde ook behoorlijk verzendkosten en toen kon ik ze nog ff bekijken voordat ik ze inlaadde.

Net m'n vensterbanken gemaakt van 25mm van dergelijke panelen.
Even heenrijden scheelde ook behoorlijk verzendkosten en toen kon ik ze nog ff bekijken voordat ik ze inlaadde.

Ah dankjewel! Op de foto ziet het er goed uit! De prijs is ook nog een strak moet ik zeggen. Verzendkosten zijn dan inderdaad net zo hoog als het paneel kost. Erheen rijden is 1,5 enkele reis... Ff zien of ik dat zie zitten. Kloppen de foto's een beetje met het echt?

Ah dankjewel! Op de foto ziet het er goed uit! De prijs is ook nog een strak moet ik zeggen. Verzendkosten zijn dan inderdaad net zo hoog als het paneel kost. Erheen rijden is 1,5 enkele reis... Ff zien of ik dat zie zitten. Kloppen de foto's een beetje met het echt?
Ja, goede prijs idd.
Verwacht geen top top top kwaliteit hout, maar dat kan ook niet voor die prijs.
Het zit tussen A en B kwaliteit in, maar meer richting A, ik zou er direct weer kopen.
What you see is ongeveer wel what you get.
Ik heb iets groter gekocht dan ik nodig had, dan kon je het beste stuk kiezen en eventuele schade aan een randje wegzagen.
Ik heb 7 delen gekocht en er was één rand niet zo netjes en een stuk waar ik de verkleuring wat te heftig vond, maar daar kon ik omheen zagen.

Eiken is wel een harde houtsoort, dus soms wat lastiger te bewerken, maar ik ben er dol op en de vensterbanken zien er echt top uit.

Ja, het was lang rijden, maar goed, ik heb een lease auto, dus het was alleen tijd, geen brandstof, dus dat had ik er wel voor over.

20250120_185711.jpg

Ik heb een (defecte maar door mij gerepareerde) 24 kanaal mengtafel gekregen, en nu moet ik een heel stel nieuwe patchcables maken, dus vlot 100 meter afgeschermde kabel en connectoren besteld.
Solder time! 😄👍🏻

Ik ben wel wat in de war met de lastermaat. Het lijkt erop dat een 1.27mm rastermaat kabel past op een 2.54mm connector. Klopt dat?

Back