Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Knip alle stekkertjes af
van de 2 12volt voedingen knoop je de plus van de ene en de min van de andere aan elkaar
dat wordt dan de nul aan het busboard
de overblijvende plus is dan +12
de overblijvende min is dan -12
Werkt prima, onlangs ook toegepast op mijn eigen diy kast. Niet vergeten de nul aan de aarde te hangen.Als electrabeet heb ik ook met deze tip lopen experimenteren! Mooi en simpel als je dit normaal vanuit 1 voeding moet doen heb je namelijk eerst 24v nodig om een -12 + 12 rail te krijgen.
Dikke prima toch. Staat prima in de cave!Inmiddels mijn rack af... De frames/rails heb ik bij modularsynthlab gekocht, de Befaco Trolleybus voeding blijkt een relatief betaalbare voeding te zijn met veel vermogen in vergelijking met concurrenten. In praktijk ben ik mijn milde storing op de lijn van mijn vorige rack volledig kwijt. Nice! Het hout is toch van het goedkope soort geworden. 1. omdat echt mooi hout ook écht duur is en 2. omdat ik eerst maar eens een dergelijk project wilde doen om van te leren. Het resultaat is OK, maar ben niet enorm enthousiast. Ik heb het hout gespoten en vanwege de stank heb ik dat buiten gedaan. Blijkt dat rond de nul graden niet goed werkt. Daarnaast ben ik erachter dat wat dikker hout beter werkt. Ondanks de zelfborende schroeven is niet alles mooi vlak gebleven (wel voorgeboord). Stevig is het in ieder geval wel geworden...
Nog wat pic's om het af te maken:
)+12 volt en -12 volt kan je niet uit 24 volt halen, daar heb je minimaal zo'n 28 a 30 volt voor nodig door spanningsverlies in de serie regelingen.