nord modular g1 phase cancelation bug ( inverter modul

the tall lad

https://soundcloud.com/ge
Het komt some voor dat de inverter module niet naar behoren werkt ...
Zie screenshots en bijhorende patch
Kan iemand dit even testen op zijn modular of micromodular ..
Een bug van 17 jaar oud ???

aui8vc.jpg

x0tfls.jpg

en bijhorende patch

https://app.box.com/s/0pq8n9wxakrovqy95duh

Aan de tweede afbeelding te zien heeft de bug een dubbel cyclisch karakter; spikes om de zoveel msec met een amplitude die een soort sinus golfbeweging lijkt te maken. Ben benieuwd hoe het er uit ziet als de osc op een andere freq wordt gezet, want het meest voor de hand liggende op basis van dit patroon lijkt mij een een 'mismatch' tussen de frequenties van de osc en de inverter.

Je zou ook gewoon niets aan kunnen sluiten.
Waarvoor is dit belangrijk eigenlijks?

Er zitten wel meer bugs en klikjes in dat ding, kijk maar naar als je de distortion omhoog draaid, ook zo een squeekje,
wel lekker is dat vind ik, de G2 heeft dat niet meer waar ik eerst blij mee was, nu mis ik het! G1 klinkt tien keer beter dan de G2! ( persoonlijke voorkeur ).

Laatst gewijzigd:
@ designer , inderdaad ; de distortion /overdrive unit .. eens over een bepaalde value ( denk 100 ) hoor je iets ruisachtig , zippernoise like .
Maar anyway , heeft iemand de patch gedownload en de bug eventueel verifieeren , niet dat clavia die ooit zal fixen ...

Aan de tweede afbeelding te zien heeft de bug een dubbel cyclisch karakter
bij nader inzien een trippel cyclisch karakter; spikes om de x msec, een soort sinus met op het minimum een additionele spike.

met control signals werkt deze wel
dus een sampling-frequency-mismatch-bug?

Het vreemde is echter wanneer je de phase invert module verwijderd en opnieuw inlaadt , de phase cancelation wel naar behoren werkt , niet altijd maar meestal wel ...
Ik denk inderdaad dat het iets te maken heeft met de cpu's die de calculaties een paar samples te laat uitvoeren ( ben geen techneut op dat vlak )
Alvast bedankt , werd eer een beetje gek van eigenlijk , weet nu zeker dat het een bug is

Back