TB303 langzamer laten lopen

t_modlunetta_4040divider_386.gif

http://electro-music.com/forum/topic-55465.html

Thanks Rvooh!:
Waar ik me over verbaas is dat het chainen van meerdere patterns op voorhand gebeurt en dat dus het inspelen van n x 16 steps bied door het chainen van n patterns.

max 4x16 steps wel

pattern slot 1->4 en 5->8 (3 -> 7 gaat bvb niet door de manier waarop het geheugen uitgelezen wordt)

zo jammer dat die tap mode niet werkt op mn tt303 !
nog steeds niet? jammer, stelt nochtans niet bijzonder veel voor

Op x0xb0x met n0nx0x2 zit het er al bijna sinds het begin in :eureka:
Daar kan je binnenkort je hele pattern in realtime inspelen zoals in onderstaand filmpje:

Heb zelf ondertussen de gewoonte van patterns te maken in n0nx0x en dan (manueel) over te zetten naar 303, gaat veel sneller

Last edited by a moderator:
Wil je hem alleen in trigger snelheid laten 1 keer vertragen of wil je dat alles vertraagd wordt? Dat laatste is volgens mij echt anders. Dan dan wordt de lengte per noot ook 2 keer zo lang. En je vca's etc. Dat laatste kan niet met half time triggering. Maar het zou wel heel vet zijn. Maar realtime kan dat denk ik niet. Tenzij je die cpu upgrade laat doen voor je 303 en dat ze daar deze functie toevoegen. Zit er volgens mij nog niet op.

Alleen een keer zo langzaam MadR, een hardware update /aanpassing is niet echt mijn stijl.

Interessant bakkie van Future Retro, R.5, thanks voor het delen!!

VOlgens mij kun je op zo'n doepfer msy-2 ook de clock instellen.

Sneller, maar niet trager..

Juist andersom:

MSY2 enables the 1:1 conversion of MIDI CLOCK into SYNC CLOCK (i.e. 1 MIDI clock triggers 1 SYNC clock pulse), as well as the reduction of the tempo by dividing the incoming MIDI clock frequency by an integer factor.

Ik heb voor mijn modular een kabel gemaakt met een din kabel aan 1 kant en twee mini jacks aan de andere kant die ik op een 5 V source kan zet en de andere jack aan een gate. Zo kan ik alle din sync dozen op het tempo laten lopen wat ik wil en starten en stoppen wanneer ik wil.... Din sync is leuk.

geweldig, ja ik zag dat in de Cirklon in de CV-setup je bij de gates ook PPQN-snelheden in kan vullen dus dat ie dus ook (bedenk me hoe makkelijk dat is VETTTER DAN VETT!!! en precies wat ik wil) langzamer kan lopen dus als je niet 48 ppqn maar bijvoorbeeld 12 ppqn instellen en dan bedenk ik me nu hoe makkelijk het is!!!! thanks!!! welke polen van de din-5 moeten het zijn?

Kan je me iets specifieker uitleggen welke out ik dan van de Cirklon moet hebben voor de start / stop?? De andere jack gaat dus in een gate=out die ik kan configureren.

sync.gif

Op pin 3 komt de gate/klok snelheid.
Op pin 1 is 5V hoog lopen en geen 5V stop. Dus een gate die 16 steps duurt in een 16 steps pattern zal moeten werken.

Das dus een midi-cv en/of dinsync-cv convertor kabel?

nieks van converter, dat ding zet gewoon de 5 pin din stekker naar 2 mono minijacks om..
moet het allemaal niet te ver zoeken ;)

die kenton kabel is iets heel specific voor de kenton pro solo om de midi thru te gebruiken als extra 2x CV out.
op de pro solo zal dan wel een instelling oid hiervoor zitten

ja idd, puur voor sync. geen echt cv/gate natuurlijk.

RVOOH nog even een dankwoord; jouw workflow is erg gaaf. Heb het real-time inkloppen nog niet toegepast maar het chainen van de bende is voor mij erg goed werkend!

Waardevollere post dan de email, waar overigens ook fijn de details van Function +9 en Function +0 in uitgelegd worden!

Nogmaals dank allen!

De tap functie van de TT-303 gaat wel verwerkt worden in een toekomstige update heb ik ergens gelezen. kan het alleen niet zo snel terugvinden.
Ook zal later dit jaar de devil fish mod ervoor uitkomen.

Die tap functie werkt al heur............

je kan toch de cirklon langzaam zetten maar de rest in 32ste sequencen lijkt me?

Back