Blofeld arpeggiator syncen met MIDI

JP8

Twist my knob? MY KNOB???
Okay,

Wie weet hoe ik de Blofeld zo ver krijg dat de arpeggios netjes worden afgespeeld in het tempo dat ik in Cubase aangeef?

...ik heb er de manual maar eens bijgepakt en gekeken hoe ik dat nu zo voor elkaar kan krijgen. Ik kom met hulp van de manual niet verder dan dat de clock in het Global menu op 'Auto' moet staan. Maar zo ver was ik zelf ook al gekomen. De arpeggiator luistert nu nog steeds naar de interne clock en naar de snelheid die in het arpeggiomenu staat ingesteld. En ik kan nergens een parameter vinden die zegt: "doe maar wat je via midi binnen krijgt..."

Het zal vast wel weer een hele simpele oplossing zijn, maar ik zie 'm even niet...

Help! 8o)

Tempo in je blofeld goedzetten,staat standaard op 120 of zo.

Soms moet je het tempo op minimaal of maximaal zetten zodat ie dan naar midi luistert

Hoi,

Ik heb inmiddels de laatste update van het OS erop staan. Mijn verwachting was dat ik aan het einde van het tempobereik (<40 of >300 BPM) de optie 'MIDI' of 'Clock' zou krijgen. Dat zou in mijn boekje een elegante oplossing zijn.

Ik ga vanmiddag even proberen om het tempo op maximaal te zetten en een zien wat er dan gebeurt. Ik laat wel even weten of dat doet wat het moet doen...

OK, dit is wat ik heb geprobeerd:

In het Global Menu staat de clock op 'Auto', zoals ook in het manual wordt beschreven.
Vervolgens laat ik een track op 100bpm lopen in Cubase.
Ik sla een akkoord aand dat als arpeggio uit de blofeld klinkt.
Ik heb de snelheid aangepast: eerst naar 40 en daarna naar 300.
Dit resulteert slecht in een tempovariatie IN de Blofeld.
De Blofeld weet keurig het inkomende MIDI-clocksignaal te negeren.

Ik heb dit zowel via de normale MIDI-aansluiting als via USB geprobeerd. Helaas met hetzelfde resultaat.

Iemand nog goede ideeën? :(

Uiteraard heeft de MIDI-clock Out de hele tijd aangestaan. De A-station was heel erg bereid om bij iedere tempowisseling netjes mee te arpeggiëren...als dat al een woord is...

Uiteindelijk heb ik in een vlaag van verstandverbijstering alles losgetrokken: het waren de kabels óf mijn hoofdharen...

Ik heb de Blofeld zonder bekabeling herstart, daarna weer uitgezet en de kabels teruggestoken. Weer aangezet en vervolgens de computer opnieuw gestart en Cubase met hetzelfde project laten draaien. En je raadt het nooit...

HET WERKT!

De meest denkbare ouderwetse manier blijkt dus een oplossing te bieden: gewoon keihard rebooten zonder stekkers erin. Echt heel erg belachelijk, maar het blijkt in dit geval te hebben gewerkt.

...ik kan haast niet wachten tot er een update uitkomt met een elegantere oplossing, want dit is natuurlijk drie keer niets... :yamaha:

Toedels!

Back