klinkske
boeketje voor de vrouw
De doeldelzak The white stripes cd klinkt super shit vs hun lp, elke kick lijkt digitaal te clippen.
het ongekeerde kan vast ook.
het ongekeerde kan vast ook.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dan hebben ze dus iets goed fout gedaan op de CD. Spijtige zaak...
Je afluisterspul is ook heel bepalend voor je geluid natuulk, ik merkte het met mijn CD speler, die is pas geleden stuk gegaan dus heb nu een andere neer gezet en deze klinkt veel scherper en platter dan mijn vorige, het merk zegt ook niet zoveel want het zijn allebei Philips spelers, alleen was de eerste een "duur" model.
Met vinyl kan je weer versleten platen of naald hebben, op sommige van mijn (veel 2e hands) vinyl hoor je gewoon welke nummers veel zijn gespeeld, die beginnen ook te kraken en/of te vervormen in luidere passages, helemaal als ze met een k*t pick-up zijn afgespeeld, ook is je anti-skating instelling heel belangrijk.
En dan niet die spankin' nieuwe van Kraftwerk, want die is in de opname reeds overstuurd...Ik heb een LP zonder groef aan 1 kant, echt ideaal om je anti-skating in te stellen, leuk als je die bij k*t spelers opzet, naald vliegt dan meteen je plaat af.
Sound City Official Trailer: http://youtu.be/HQoOfiLz1G4
het unieke en bijna onbetaalbare Rupert Neve console in combinatie met tape hielp erg. maar uiteindelijk zijn het de muzikanten die muziek warmte geven.
er is naar mij idee zat digitaal opgenomen muziek die ook gewoon warm klink. het zit m het meest in de manier van mixen. LPs werden ook niet gemixt voor laptop speakers en kleine koptelefoons : )
bij live muziek die heel warm klonk verbaasd gekeken naar de digitale consoles waar het geluid uit kwam....

je mag wat verder graven dan Fleetwood Mac hoor... 60's bvb. "RAUW"!
IMO vind ik demo's van bands beter dan het gemasterde werk...

Leuk, kende ik nog niet.De nieuwe serie Sonic Highways van Dave Grohl is ook een aanrader. En de documentaire Back and Forth uit 2011 ook.