MAX for LIVE vraagje

dextah

Ouwe rot
Ik zit hier ziek op de bank dus mischien lees ik er helemaal overheen..

Als ik alleen devices of hoe noem je dat?? max patches wil gebruiken en dus niet zelf maken.. moet ik max dan ook kopen of is er alleen een betaalversie nodig als je zelf wilt gaan bouwen in de standalone?

https://cycling74.com/downloads/maxforlive/

Er staat daar dat als ik Max alleen Ableton gebruik niet hoef te kopen maar op de Ableton site lees ik daar weer niks over..

Zal er wel allemaal staan maar ik ben zo gaar als een biet :Z:Z

maken ze het nou express zo vaag zodat ik het erop zet en dan alsnog maar een licentie koop?
mischien moet ik even wachten totdat ik me zelf ook wat minder vaag voel

Je hebt Cyclin/max'74 en je hebt Max4Live, een speciale versie voor live. Daarvoor moet je wel een licensie hebben, zit wel bij Live Suite inbegrepen.
Licensie kost 119 of 63 euro. Ligt aan welke versie van live je hebt, dan wel of je een oude max versie hebt geloof ik.

ok, maar toch snap ik die regel niet van die cycling site..

If I want Max for Live, why do I have to download Max? Max for Live is included in Max. Download Max and you will also get the Max for Live functionality.
Do I have to pay for Max? No. If you just want to use Max for Live inside Ableton Live, you do not have to buy Max

Ik dacht dat als ik alleen die plugs/devices wil gebruiken zonder zelf te bouwen het kon als ik dit download.

Ik ga toch niet zelf bouwen.. ik snapte dat Reaktor niet eens :P

Je hebt Cyclin/max'74 en je hebt Max4Live, een speciale versie voor live. Daarvoor moet je wel een licensie hebben, zit wel bij Live Suite inbegrepen.
Licensie kost 119 of 63 euro. Ligt aan welke versie van live je hebt, dan wel of je een oude max versie hebt geloof ik.

Lijkt mij gewoon dat als je cycling Max al heb je dus niet voor Max for Live hoeft te betalen (want je heb de full versie van Max namelijk al)

en nu ik er wat beter naar kijk... staat er do i have to pay for max.. en verderop if you want to use it in ableton you dont have to buy max.. aha
Dus als je max voor live hebt dan hoef je max niet te kopen.

ok.. het kwartje is gevallen!

Zijn al die max devices zo leuk dat ze 119 eu waard zijn?
Ik heb nu een mischien Ableton niet alleen maar live gebruiken fase maar die kan zo weer over zijn..

Ik heb Ableton 9 Standard. Ik zie het niet zo zitten om suite erop te zetten.
Volgens mij kan je ook max los 30 dagen demo'en. Daar zit max for live in als ik niet weer verkeerd lees..

Je kan Live Suite 30 dagen als trial gebruiken incl. Max for Live.
Probeer het eerst is.

Ik vind de convolute reverb van Max4Live heel fijn. Verder heb jet een Japanner die goeie dingen maakt, waaronder een sequencer. En kwam vandaag nog een Japanner tegen die veel audio mangle patches maakt. Wel allemaal tegen geringe betaling. En er zijn leuke drum / fm dingen te krijgen. En granulator van Robert Henke is cool... Eh, ja dus. Denk dat het die 119 wel waard is.

om alle verwarring even op te lossen zal ik het maar even haarfijn uit de doeken doen.

"Max for live" = "Max" die vanuit Ableton wordt geauthoriseerd, hier heb je dus een licentie voor nodig van ableton. In de praktijk installeer je "Max", die opent dan met restricties (met name dat je gelimiteerd bent tot de midi in/out en audio in/out van Ableton, de outputs van je audio interface zijn dus niet te gebruiken. En uiteraard dat het niet mogelijk is om te exporteren naar standalone apps.

Als je een licentie hebt voor max/msp, dan heb je nog steeds een licentie nodig voor max for live om het binnen ableton te gebruiken, hier is echter wel een crossgrade optie voor om te kopen. Maar met max/msp heb je geen restricties en kun je wel als standalone exporteren.

als je de runtime van max installeert, kun je wel creaties van max/msp openen, maar niet bewerken.
die geldt echter niet voor max for live, omdat je hier dus een licentie van ableton voor nodig hebt.

Ik heb zelf een paar jaar geleden max for live gekocht en ben er erg blij mee, zo blij dat ik toen ook de crossgrade naar max/msp heb gekocht. Inmiddels heb ik zo'n liefdevolle relatie met max dat ik v7 acuut heb gekocht toen hij afgelopen maand uitkwam :D

Nu heb ik max geinstalleerd om te demo'en.
Alles gedaan volgens het filmpje van de site.
Als ik ableton opstart na opnieuw geauthorizeerd te hebben zie ik maxforlive die vervolgens weer verdwijnt.
Kan hem ook niet in de prefs selecteren.
Heb contact gehad met de helpdesk. Die vroegen me of ik hem wel heb geauth naar demo mode en of max standalone werkt. Werkt standalone en is in demode.
Komt iemand dat bekend voor?
Ik had echt zin om vandaag even met al die maxpatches aan de gang te gaan.
Laatste versie van ableton 9 en Max 7 OSX mavericks laatste versie.

Back