MAX for LIVE vraagje

Dextah wat geeft Ableton aan als je een max4live patch in je Ableton sleept?
Gewoon vanuit je Finder een patch op een audio of midi track slepen.

Ableton is al zo uitgebreid, waarom zou je het nog verder uitbreiden ?

Omdat er toch altijd dingen zijn die je zou willen maar die niet aanwezig zijn. Met Max4Live is de kans groot dat iemand al een oplossing heeft gemaakt en anders kun je het zelf in elkaar pielen :) Zo hadden we het gisteren op de chat over linkshandige keyboards en vond ik dat idee zo grappig dat ik in Max4Live een device heb gemaakt die je keyboard mirrort zodat je hem linkshandig kunt bespelen. Ik geloof niet dat ik die functionaliteit ooit ergens heb gezien.

niks..
ik heb ableton en max verwijderd en opnieuw geinstalleerd.. niks
max 6 geprobeerd.. niks

vaag niet?

Ik denk dat ik bij de eerste keer installeren iets fout heb gedaan.
Hoe verwijder ik echt alles? Heb nu alleen de apps en wat folders verwijderd.

Dextah wat geeft Ableton aan als je een max4live patch in je Ableton sleept?
Gewoon vanuit je Finder een patch op een audio of midi track slepen.

MAX7 maakt geen map aan maar je ziet enkel max.app icon in programma's staan waar alles in zit.
Wel vreemd dat Ableton geen info geeft, normaliter als je geen MAX installed hebt geeft Ableton aan dat de applicatie niet te vinden is.

Ik gebruik appzapper om programma's te verwijderen

Misschien eens starten met enkel Ableton om in ieder geval de melding te krijgen dat Ableton om de MAX applicatie vraagt.
daarna MAX installeren en via menu Ableton de snelkoppeling naar de applicatie te maken, dan zou het gewoon moeten werken.

Laatst gewijzigd:
Nee hoor MAX7 draait hier prima met Ableton 9 op Yosemite.

Extra functionaliteit is altijd welkom, zeker als je het helemaal naar je eigen hand kan zetten!

Tja, ik ben meer van de school: De grootste vijand van kunst is de afwezigheid van limitaties, maar ieder zijn eigen :)

Tja, ik ben meer van de school: De grootste vijand van kunst is de afwezigheid van limitaties, maar ieder zijn eigen :)

Oh jazeker "less is more"

Maar vind het ook erg interessant om dingen te mis/gebruiken voor zaken waar ze niet voor bedoeld zijn.
Zo ben ik heel simpel van mijn nord drums een 6 stemmige polysynth aan het maken, kan heel simpel door meerdere midi kanalen te gebruiken maar dan moet je ook meerdere midi clips gebruiken, niet echt overzichtelijk.
Dan is max4live heel fijn, een midikanaal met max4live plugin die via poly noot voor noot naar goede midikanaal stuurt.

Bericht van cycling en ableton gehad.. Kan alleen demo'en met ableton suite...
Toch maar even checken. Zit vast vast met een remix en ik heb het idee in mn hoofd gehaald dat ik met max die remix ga afkrijgen :) ik trap altijd weer in mn eigen bs..

Back