Buchla Music Easel

Haha, en jij zoekt er nu dus een originele in mint condition? :D

Ik weet er eentje voor 30.000 USD :W

De eerste uitvoering kan je op je buik schrijven, is zo ongeveer 'n museum artikel.
De re-issue is wel verkrijgbaar met een klein beetje doorzettingsvermogen / geduld.
Houd rekening met een ietwat gammele build (ja, ook/zelfs met de re-issue).
Overigens denk ik niet dat het wat voor je is. Maar proberen staat vrij...

Veel geduld..... Op de Buchla website staat volgens mij 8 weken. Ik heb hem bij modularsquare besteld en nog steeds geen duidelijkheid over een leveringsdatum (jaar geleden besteld)

Het moet denk ik wel echt je ding zijn hoor, zo'n Easel. Ik wil de Buchla sound graag hebben en evt. uitbreiden met een kleine boat met 2 extra modules (bijv. oscillator en morphing filter) en ik heb een zwak voor touch keyboards.

Overigens denk ik niet dat het wat voor je is. Maar proberen staat vrij...

Als ik dat uitproberen nou ergens kon (winkel, etc) dan kon ik inderdaad horen of 't wat voor me is, maar met een merk als Buchla zal dat moeilijk worden als er in den lande geen dealers zijn :?
Wat ik zag op YT sprak me wel aan, maar nogmaals 4K is veel geld, ook voor mij :engel:

Misschien bij Schneidersladen in Berlijn.
Een ongeveer te vergelijken software alternatief is Aalto, maar ja, je doet geen computers...

Maar ik denk dat het helpt als je al wat ervaring zou hebben met (west coast) modulars.
Bijv. Verbos, Make Noise, Serge, Wiard, andere Buchla (clones) o.i.d.
Anders stap je toch vrij blanco in een (ogenschijnlijk best beperkte) synth.
Ben wel benieuwd, wat sprak je precies erin aan?

Op een MS-20 na heb ik geen enkele ervaring met modulars.
Compleet nieuwe wereld voor mij, alleen weet ik nog niet of die zich zal openen ;).

Als je een keer in de buurt bent, ben je welkom om wat modulair spul bij me te proberen, Pro-Logic.

Even een bump voor een oud topic. Wie heeft er een/gehad? Benieuwd naar de ervaringen.

Vanwege de bouwkwaliteit? Of zijn er meer verschillen?

Geloof dat de kwaliteit van BEMI wel beter is geworden, en het liefst wil zo'n koffer erbij. Maar de vraag is of het op zichzelf genoeg is om te blijven boeien. Hoe complex of beperkt zijn je mogelijkheden? Alle demo's die ik zie klinken te gek, maar wel een beetje hetzelfde qua sound. Alsof de sweet spot maar heel klein is.

Back