Eurorack Busboards en handige hulpstukken / tips

MstrFX

B T N!
In dit topic graag jou mooi gevonden busboard en misschien waarom? Of in gebruik genomen Eurorack Busboards waar je erg blij mee was en wellicht heb je ook handige tips en hulpstukken?

Ik trap af met POWDIS van Midi-hardware.com Interessant stukje geschreven waarin hij ook beschrijft waarom GND zo belangrijk is.

powdisbsruby.jpg
powdisbled.jpg
powdis.jpg

Hij heeft ook een Noise Killer mocht je een probleem ervaren..

nkp.jpg

Verder vond ik deze bij KOMA, wellicht ga ik deze in een klein kistje stoppen wat ik nog over heb..
van 1 naar 3!

Screenshot 2025-11-30 at 19.42.00.png

Voor mij gewoon de Doepfer A-100 busboards Rev 6. Doepfer kwaliteit is prima en bij revisie 6 hebben ze shrouded bussen en kun je de kabels niet verkeerd steken wat bij de voorgaande versies wel kon.

1764572293111.png

In dit topic graag jou mooi gevonden busboard en misschien waarom? Of in gebruik genomen Eurorack Busboards waar je erg blij mee was en wellicht heb je ook handige tips en hulpstukken?

Ik trap af met POWDIS van Midi-hardware.com Interessant stukje geschreven waarin hij ook beschrijft waarom GND zo belangrijk is.

Bekijk bijlage 3867670Bekijk bijlage 3867669Bekijk bijlage 3867668

Hij heeft ook een Noise Killer mocht je een probleem ervaren..

Bekijk bijlage 3867671

Verder vond ik deze bij KOMA, wellicht ga ik deze in een klein kistje stoppen wat ik nog over heb..
van 1 naar 3!

Bekijk bijlage 3867672
Nu nog een versie met boxed headers.

Ziet er mooi uit, die van konstant Lab,
Ik heb op 1 Befaco ook zo’n ruime mogelijkheid voor invoer voltage. Filters zijn dan wel belangrijk en ik vraag me ook af wat zo’n dynamische (noem ik het maar) voltage regelaar voor ripple geeft bij verschillende voltage inputs!?

Die zwarte blokken zijn DC DC regulators, en die kunnen van variabele inputspanning een constante outputspanning maken. Die zulle wel naast voltage regulators ook filters hebben.
Ik eigenlijk met geen een type voeding een hoorbare ripple gehoord in analoge VCOs.

Die DC DC regulators zijn trouwens niet goedkoop als je ze los koopt. Ik heb 1 model gevonden via aliexpress maar van de 4 stuks kwam er maar 1 door de keuring.

Kom net deze twee tegen:

Nano komt met een 35,- busboard op Thomann

IMG_7067.jpeg

Modular synth labs (Haarlem) heeft nu aanbieding op Etsy voor +-30,- per board. Dat stroom aanvoer in het midden lijkt mij wel beter.

IMG_7068.jpeg

Ik heb toch nog een aantal met 5v modules, kwam laatst ook een nieuw model tegen die 5v nodig had.

Klavis heeft een interessante.. Deze gebruikt je -12 om naar +5v op je rail te zetten!

Screenshot 2025-12-12 at 18.12.07.png

Deze heeft geen soldeer aan de onderkant en kan dus zeer plat gemonteerd worden. 37,-

IMG_7249.jpeg

Nano Modules busboard zat wel een kritische review bij die stelde dat de gnd lekker dik was de rail zelf onder de maat was voor 1A.

Back