Low budget bread and butter synth

Status
Please reply by conversation.

SpaceAgentSpiff

de aarde is een LFO
Voor gebruik met een jeugdbandje dat ik coach: een low budget synth voor gebruik in een pop band setting (orgeltjes, ep's, piano, strijkers, pads, melodieuze leads. Zoals Yamaha S30 of bijv Roland RS50. Budget in range van 100-150 euro. Het is niet veel, ik weet het, maar daarvoor zie je ze wel eens gaan. Suggesties welkom, helemaal graag in omgeving Ede-Wageningen.

Een RS50 kost vrijwel niets, want onbekend. Zijn voorganger, de RS5 levert al meer op, want iets bekender.
Maar ik heb een RS50 weggedaan na het afluisteren van een live-opname van mijn band. Alles was hoorbaar, behalve de RS50, terwijl hij toch hard genoeg stond. De RS50 heeft geen dynamiek en prikt niet door een mix heen. Het blijft een synth gebaseerd op de technieken van Roland's homekeyboards.
Ik heb voor de RS50 een Yamaha S30 teruggekocht en daar heb ik nog geen moment spijt van gehad. Het is mijn stage-piano en hoofd-synth inéén en hij is hoorbaar boven de luide gitaren en drums uit.

Guys, ik ben voorzien zoals ik meldde. Heb een RS50 in nieuwstaat. En ja het is een rompler met minder flexibiliteit dan een s30, maar voor gebruik door een beginnende synth toetsenist lijkt me dit een heerlijk overzichtelijk ding. En de geluiden zijn beter dan ik had verwacht en zeer geschikt voor de niet al te exotische bread and buttersounds die ik zoek. Ik ben dus heel blij dat de rs50 zo weinig populair is, anders had ik hem vast niet zo geschikt kunnen kopen.

En verder mag er van mij een slotje op

Status
Please reply by conversation.
Back