verkopen cd,s nog???

bliepertronic

Vintage kloon
in de ban
zijn er nog mensen die cd,s kopen ook om echt te draaien??
heel soms koop ik of krijg ik er nog wel eens 1 maar dan zet ik die direct over op mijn harde schhijf...
veel makkelijker met playlists maken en archiveren en terugvinden..
voor de nostalgica is vinyl weer helemaal in opmars..

Nou, vorige week ontving ik een email van mijn favoriete label, Compost. Ze hadden een aardige actie waarbij je voor 25 euro, 10 CD's zou krijgen, 3 naar keuze, 7 "mystery". Toen ik wat verder ging snuffelen kwam ik weer allemaal mooie albums tegen van artiesten die ik een beetje uit het oog had verloren. Dus ik had mijn verlanglijstje al gemaakt. Bij het betsellen bleek dat zo'n 90% van dat lijstje alleen maar "digitaal" beschikbaar was (zo noemen ze daar de downloads). Ik kan je zeggen dat ik behoorlijk teleurgesteld was.

Ik heb mijn best gedaan om een mooi medium te vinden dat past bij de audioset die nu staat. Niets... Ik weiger om telkens mijn laptop aan te sluiten op mijn set als ik muziek wil luisteren. Nu zijn er op zich prima media spelers die je in je netwerk kunt hangen, maar er zit geen fatsoenlijk interface bij. Dus als ik door de collectie wil scrollen, zal ik altijd eerst de TV moeten aanzetten. En dat snap ik niet. Ik verwacht dat de producenten van audioapparatuur een mediaplayer op de markt brengen die ik vanaf mijn iPhone kan bedienen, of met een andere afstandsbediening met display, waar ik door mijn tracks kan scrollen. Ja, er zijn prima systemen van bijvoorbeeld Sonos. Maar ik wil iets dergelijks van mijn "eigen fabrikant". Het bestaat gewoon niet.

Tot die tijd zal ik CD's blijven kopen.

Ik verwacht dat de producenten van audioapparatuur een mediaplayer op de markt brengen die ik vanaf mijn iPhone kan bedienen,

Zo gebruik ik mijn Apple TV al jaren, dus het is meer een kwestie van beter zoeken denk ik ;)

Oja, en je niet laten misleiden door dat "TV", want ik gebruik hem gewoon als lossless audio streamer.

Zo gebruik ik mijn Apple TV al jaren, dus het is meer een kwestie van beter zoeken denk ik ;)

Oja, en je niet laten misleiden door dat "TV", want ik gebruik hem gewoon als lossless audio streamer.

Oh, er zijn wel goede systemen. Alleen niet van NAD of Denon (of welke mainstream audio-apparatuur producent dan ook).

Waar heb je je bestanden staan?

Ik heb een Synology NAS.. Met DSAudio kan ik thuis via mijn foon streamen naar een bluetooth receiver die op mijn versterker ia aangesloten.

Ik kan ook buiten mijn thuisnetwerk streamen, dus al mijn muziek altijd bij de hand.

Oh, er zijn wel goede systemen. Alleen niet van NAD of Denon (of welke mainstream audio-apparatuur producent dan ook).

Waar heb je je bestanden staan?

Ik heb thuis 2 macs, een macpro (studio) en een macbook air. De macpro heeft de Itunes Library die daar gewoon blijft staan. Vanuit de andere mac (of mob devices) kan je de liedjes kiezen en sturen naar de AppleTv. Die zit weer met een D/A convertertje aan de hifi set in de woonkamer verbonden.
Het werkt op zich prima, maar je moet natuurlijk wel je macpro aanzetten. Dit is ook op te lossen door bv je hele zooi aan muziek in de icloud te gooien, dan kan je overal ter wereld je library accessen.

Van artiesten waar ik een groot bewonderaar van ben koop ik nog wel de cd, maar deze rip ik onmiddelijk naar mijn iTunes collectie.
Ik draai geen cd's meer.
Mijn 'oude' iPad bevat alle muziek die ik heb en dient derhalve als jukebox.

Ik koop ook steeds vaker muziek via iTunes. Van veel artiesten vind ik bepaalde nummers leuk om te hebben, maar hoef ik niet het hele album.
Ik heb inmiddels ook een aantal albums via iTunes aangeschaft omdat deze niet meer in fysieke vorm verkrijgbaar zijn.

Ik koop geen zogenoemde digitale albums (en download ze overigens ook niet). Hoewel er hier een NAS staat en ik een deel van mijn cd-collectie wel heb gedigitaliseerd, vind ik dat digitale helemaal niet praktisch werken. Dus ja, ik koop nog cd's en gebruik ze waarvoor ze bedoeld zijn: afspelen in een cd-speler.

Heb al denk ik 10 jaar geen cd meer gekocht. En heb ook geen werkende CD speler meer.

Mijn 5.1 heeft bluetooth dus kan met mn telefoon / ipad daarmee connecten. Of gewoon mijn vinyl wat liefde geven :D

Wat betreft muziek kopen. Eerst luister ik iets wel via Youtube of spotify. Als ik het tof vind dat luister ik een heel album in FLAC. En als ik het echt vaker luister dan koop ik het op vinyl (waarna ik het dan alsnog vaker op mn computer luister maar dat komt omdat ik daar simpelweg vaker achterzit op n dag).

Ik koop af en toe eens een deluxe collector's edition of incidentele (re)release van mijn favoriete bands. Soms wil ik nog wel eens een gesigneerd exemplaar kopen bij een optreden. Maar als medium is het wat mij betreft wel afgeschreven; al mijn muziek heb ik op mijn computer staan en ik draai eigenlijk nooit CDs.

Ik heb thuis mijn pc aangesloten op mijn stereo en bestuur de playlist weer via m'n iPad. Werkt perfect!

In de auto speel ik audioboeken van USB stick of stream via BlueTooth muziek vanaf mijn telefoon :eureka:

Ik brand nog wel eens wat itunes of mp3 die bij een vinyl zitten op cd voor in de auto
Ik koop al jaren vinyl ipv cd. Voor de hype begon. Ik ben zelfs gefilmd voor tv op een beurs omdat t toen niet zo normaal was.
Ik heb jaren terug in de saturn tegen de verkoper gezegd : ' vinyl he, cd is dood' toen ie me loodste naar een cd rek, om me een album te helpen zoeken.
Cd is enkel nog goed als ik t nieuw voor een prikje kan hebben, of 2e hands voor nog minder.

Onlangs de Fnac ingelopen (Belgische keten) de mensen liggen nog lustig naar cd's te zoeken, dat is mij toch opgevallen. Vooral 20+. Ik zie het niet gebeuren bij jongeren. De selectie aan vinyl is trouwens zielig bij de Fnac, maarja dat zal dan ook weer allemaal eerder gericht zijn naar de onwetende huisvader.

Zelf koop ik nog vinyl, maar dan echt albums, maxi's of singles extreem weinig, en heb ik een youtube playlist met m'n favo nummers. Ik download niets, gewoon effe op mijn persoonlijke pagina op Youtube. Dus ik doe niets verkeerd! :peukie:

Ik heb de laatste 2 maanden meer dan 200 CD's gekocht........ Maar ik ben denk ik een uitstervend ras wat dat betreft.
Wel toeval, want daarvoor kocht ik niet meer dan 20-40 CD's per jaar. Dit jaar zit ik al rond de 250.

MP3 speel ik als ik achter de PC zit of in de auto (3 USB sticks van 8GB vol). In de woonkamer heb ik nu ongeveer 750 CD's staan om af te spelen. Ik rip wel al mijn CD's naar WAV en MP3 op een 3TB schijf, maar streamen doe ik dus alleen wanneer ik achter de PC zit. Bij muziekavonden met vrienden speel ik in principe alleen originele (ouderwetse) geluidsdragers als CD's, maar soms ook nog vinyl LP's en maxi's.

P.S. Het is niet dat ik in de woonkamer niet kan streamen, dat kan ik vanaf mijn Onkyo blu-ray speler en vanaf mijn Samsung home-sync.

Ik brand nog wel eens wat itunes of mp3 die bij een vinyl zitten op cd voor in de auto
Ik koop al jaren vinyl ipv cd. Voor de hype begon. Ik ben zelfs gefilmd voor tv op een beurs omdat t toen niet zo normaal was.
Ik heb jaren terug in de saturn tegen de verkoper gezegd : ' vinyl he, cd is dood' toen ie me loodste naar een cd rek, om me een album te helpen zoeken.
Cd is enkel nog goed als ik t nieuw voor een prikje kan hebben, of 2e hands voor nog minder.
Bijna alle nieuwe releases die mij interesseren komen nog op CD uit, dus hoezo "dood"?

Ik koop nog wel eens een eigen beheer cd op concerten enzo. Verder niet. Ik ben een heavy Spotify gebruiker. Premium account via mijn mobiele provider, voor 10€ per maand onbeperkt streamen via 4g (kost geen data uit mn bundel) dus ik heb altijd bijna alle muziek in mn broekzak zitten. Ben ik heel happy mee!

Bijna alle nieuwe releases die mij interesseren komen nog op CD uit, dus hoezo "dood"?

Je had de gezichten moeten zien vd klanten toen ik dat hardop gemeend zei. Heerlijk :)
Ik heb altijd een hekel gehad aan cd. Ik beschuldig cds van het verdwijnen vd vinyl single begin 90s
En ik had een reuzelol om vinyl te draaien. Toen hadden cd spelers amper pitch. En al helemaal zelden que functie. Was echt een rot tijd. Toen was een cd dj een rijk man. Nu is 'iedereen' dj

Back