Nord Lead 2, K-Station, Akai S3000Xl en Midi

Fokov

Stamgast
overleden lid
Jajaja, dan heb ik dus een fraaie Nord Lead 2 op de kop weten te tikken, maar dan moet ie wel ff geintegreerd worden in mijn set-up. Ik heb nu een Nord Lead 2 (met in-out), K-Station (met in-out-thru) en een Akai S3000-xl, en er staan twee midi-in en -uitgangen tot mijn beschikking, nl die van de Ews64...

Mijn vraag aan jullie is: hoe kan ik dit het beste aansluiten, als ik de Nord Lead als Masterkeyboard wil gaan gebruiken? Ik neem aan dat de K-station en de Nord samen op midi-port 1 en de sampler op 2 het handigste is, ivm met de hoeveelheid midi-kanalen etc.

Vraag 2: hoe kan ik de Nord uberhaupt sowieso in de juiste midi-stand zetten? Ik heb (nog) geen handleiding, maar for the time being wil ik wel ff weten hoe je hem op local off zet en hoe je de verschillende midi-kanalen van de juiste geluiden kan voorzien, etc.

Alvast bedankt voor jullie aandacht.

Hey Fokov, nog altijd veel plezier met de K-station?!

het beste kun je idd de K-station en Nord Lead op dezelfde midi out van de pc doen en de sampler apart, deze redenering gebaseerd op de veronderstelling dat je meer midi-datastroom hebt naar je sampler (meer multitimbraal) dan naar de K-station en Nord samen.

dus midi out van Nord lead --> midi in van pc
midi out van pc --> midi in van k-station --> midi thru k-station --> midi in Nord lead
midi out 2 van pc --> sampler

of je sampler of je k-station kun je nog aan midi in 2 van pc hangen.

dat van dat local verhaal weet ik niet, heb maar kort een nord rack gehad, ben overgestapt op Andromeda, VETTTT!!

Is het een optie dat je 60 euro extra uit geeft? Zo ja... koop dan een M-Audio Midisport 2x2. Dan voeg je via USB twee extra ins en outs aan je setup toe.

Back