Minotaur Electronics - Not Totally Human

vcovca

NOXGENUS
Niemand suggesties?

Begint goed. Lekkere sounds, maar mis wat balans. Bijv. Ik zou de stem iets naar voren brengen en de kick iets minder prominent of minder rond maken.

Die kick is nogal aanwezig ja.. ik heb al een dingetje gemaakt met Audiodesk wat iets beter klopt. Nou eerst USB stick zoeken :D

Heeft verder niemand iets te mouwen nee?

Gekozen drums vind ik lekker! Ook de sequences en melodien zijn niet verkeerd. Maar is 't af? staan de parallel auxes wel aan? mouwen kan ik ;)

Voor mij klinkt dit als een leuk geslaagd opzetje. Nu verder met het processen van je sounds. Alles meer body geven, amps, saturatie randjes. bussen. En dan doel ik voornamelijk op de lead sounds vocal en bass.
Nu is 't gewoon te lief allemaal, er zit enkel punch in de kickdrum en de snare mag van mij best wel wat meer attack hebben.
De verhoudingen in de drums ligt niet lekker. het trouwt niet. Maar de gekozen sounds passen wel. puur mixen dus. Is dit op koptelefoon gedaan soms?

De sound van de bass vind ik volledig misplaatst. Klinkt als een preset zonder processing. kan smaak zijn.
Misschien ben je een beetje teveel aan het highpassen geweest. Want zo dunnetjes als t nu klinkt.. zonde.

Het geheel mist dus punch en amps/saturatie/distortion ontbreekt. Ik zou wat meer tijd besteden aan de geluiden opzich en meer processing op de bussen toepassen. Alles minder lief en voller maken. Staat er compressie op de vocal? misschien is het een idee om er wat doubling op toe te passen.

Heb wel eens beter dingen van je gehoord geloof ik.
Saus over de spaghetti zeg ik dan altijd :)

Ah, daar kan ik wat mee!

Dat mix probleem zit wel in de koptelefoon ja. Heb al zitten sleutelen, ga ik morgen uplooien.

En als dat niks is mot ie opnieuw. Zal tafeltje iets meer pushen :D

Deze kwam ineens random langs op soundcloud. Sorry voor het oprakelen van deze oude koe ... maar ... wat een heerlijk lekkere track! :okdan::halleluja

Back